حضور کمتر از ۴ دقیقه‌ای آتش‌نشانان اصفهان در عملیات‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر میانگین زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی این کلان‌شهر در محل حریق و حوادث برای انجام عملیات اطفا و نجات افراد حادثه دیده، سه دقیقه و ۵۰ ثانیه است، در حالی که استاندارد نرم جهانی کمتر از پنج دقیقه است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۱۲۶۴ مورد حریق در شهر اصفهان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: در این مدت با ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اصفهان ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ بار تماس گرفته شده است که بخشی از تماس‌ها دریافت مشاوره و راهنمایی از سوی شهروندان بوده است، همچنین ۳۳۵۰ مورد عملیات انجام شده که تعدادی در سطح شهر و بخش کمتری در خارج از محدوده شهر اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای امسال ۲۰۸۰ حادثه و ۱۲۷۰ مورد حریق در شهر اصفهان پوشش امدادی داده شد، ادامه داد: در حال حاضر میانگین زمان حضور نیروهای آتش‌نشانی این کلان‌شهر در محل حریق و حوادث برای انجام عملیات اطفا و نجات افراد حادثه‌دیده، سه دقیقه و ۵۰ ثانیه است، در حالی که استاندارد نرم جهانی کمتر از پنج دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان کاهش زمان رسیدن به محل حادثه را نتیجه استقرار خودروهای اطفائیه در سطح شهر دانست و ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری ۱۰۹۹ مورد استقرار خودروهای اطفا در سطح شهر داشتیم که نمونه بارز آن حضور آتش‌نشان در ایام دهه امامت و ولایت به ویژه عید غدیر خم بود که به صورت محسوس دیده شد.

وی تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۲۲۰ مورد گشت ایمنی در سطح شهر انجام شد که نتیجه آن کاهش میزان خسارت به محل حریق و حادثه و افراد حادثه‌دیده بوده است که در این راستا حدود ۱۲۲۵ نفر از حوادث نجات یافتند.

توقف بی‌مورد رهگذران باعث اخلال در انجام عملیات آتش‌نشانان می‌شود

مطلبی گفت: طی سه ماهه گذشته، بالاترین میزان حریق و حادثه به ترتیب مربوط به ایستگاه شش خیابان کاوه با ۳۰۶ مورد، ایستگاه شماره پنج با ۲۲۲ مورد، ایستگاه شماره چهار با ۲۰۹ مورد و ایستگاه شماره ۱۵ واقع در خوراسگان با ۲۰۳ مورد ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته یک مورد حریق در محل پمپ بنزین پل تمدن به وقوع پیوست که با سرعت عمل امدادگران آتش‌نشانی و حضور در زمانی کمتر از دو دقیقه، به‌رغم اینکه خودروی سنگین حاوی مخزن سوخت در حال تخلیه بار طعمه حریق شده بود، با اطفای به‌موقع آن از سرایت آتش به خانه‌های همجوار و حتی جایگاه پیشگیری شد و با رشادت نیروهای آتش‌نشان از وقوع یک فاجعه جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تجمع و توقف بی‌مورد رهگذران برای تماشا و فیلمبرداری از محل حریق و حوادث و پارک خودرو آنها در محل، باعث ایجاد ترافیک سنگین و مانع حضور به موقع خودروهای سنگین و فوق سنگین آتش‌نشانی در محل حوادث می‌شود و این مسئله در تسریع عملیات امداد و نجات اخلال ایجاد می‌کند.

وی گفت: رشد فزاینده شهرها و مبلمان شهری، بلندمرتبه‌سازی، تغییر اقلیم و افزایش نرخ جمعیت عامل افزایش نسبی آمار حریق و تنوع حوادث شده است.

کد خبر 590209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.