فرمانده‌ای که لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) مدیون تلاش‌های او است

یک کاربر فضای مجازی از فرمانده‌ای نام برد که اگر او نبود شاید لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) هم قد علم نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی همزمان با سالگرد شهادت «محمود نیکومنظر» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز سالگرد شهادت پدر یکی از ستون‌های انجمن ادواردو هست، شهید محمود نیکومنظر که اگر نبود، شاید لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) هیچ وقت پا نمی‌گرفت.

مردی که از اعتبارش تجهیزات این لشکر را از کمک‌های بازاریان همدان ساخت. زندگی‌اش به اصرار شهید سردار همدانی کتاب شد، اما همه زندگی هیجان‌انگیز و عجیبش به خواست خانواده و به دلایل مختلف نگارش نشد.

شهید نیکومنظر را می‌توان نمادی از گمنامی دانست، او که مانند بسیاری مسیر زندگی‌اش با قیام امام خمینی (ره) تغییر کرد و در چنین روزی حین عملیات در کانال قیر (تله بعثی‌ها) گیر افتاد و بعد با گلوله مستقیم توپ مثل شهید همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به شهادت رسید، با این تفاوت که پیکر او کاملاً پودر شد....

پ ن: عجیب است از لشکری که فرماندهانش مفقودالاثر شدند مثل متوسلیان.»

فرمانده‌ای که لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) مدیون تلاش‌های او است

به گزارش ایمنا، شهید محمود نیکومنظر، از بنیان‌گذاران سپاه در همدان بود. قبل از آغاز جنگ تحمیلی در غرب کشور با ضدانقلاب و گروهک‌های عامل آمریکا مبارزه کرده بود و تجارب زیادی داشت.

هنگامی‌که آتش جنگ تحمیلی هشت ساله افروخته شد به یاری دیگر رزمندگان شتافت. او در بیشتر عملیات رزمندگان اسلام ب علیه ائتلاف کفر و الحاد از جمله ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و حضور داشت.

وقتی اسرائیل به لبنان حمله کرد، او دوباره به لبنان رفت تا با یاری مردم مظلوم این کشور به مبارزه با اشغالگران صهیونیست برخیزد. مدتی در لبنان بود و دستور امام خمینی (ره) به ایران برگشت. پس از برگشت به ایران به لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) رفت و فرماندهی لجستیک این لشکر را به عهده گرفت.

کد خبر 590166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.