مقام‌آوری دانشجویان دختر و پسر اصفهانی در پانزدهمین المپیاد ورزشی کشور

دانشجویان دختر و پسر اصفهان موفق به کسب مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی در رشته‌های مختلف المپیاد ورزشی کشور شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات بسکتبال پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دختران دانشگاه‌های سراسر کشور که از روز یکشنبه نوزدهم تیرماه در شهر تبریز آغاز شده بود، با قهرمانی سروقامتان دانشگاه اصفهان به پایان رسید.

در آخرین روز این رقابت‌ها دو دیدار برگزار شد که در دیدار رده‌بندی تیم‌های دانشگاه بوعلی سینا همدان و الزهرا (س) به مصاف یکدیگر رفتند و تیم بوعلی سینا همدان ۶۹ بر ۵۳ دانشگاه الزهرا (س) را شکست داد و عنوان سومی را از آن خود کرد.

در مسابقه فینال نیز تیم‌های بسکتبال دختران دانشگاه اصفهان و پیام‌نور آذربایجان‌شرقی برای کسب عنوان قهرمانی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و دانشگاه اصفهان با شکست ۸۲ بر ۵۸ حریف عنوان قهرمانی مسابقات پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های کل کشور در سال ۱۴۰۱ را به دست آورد.

رتبه‌بندی چهار تیم بسکتبال دختران دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به قرار زیر است:

۱. دانشگاه اصفهان رتبه اول

۲. دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی رتبه دوم

۳. دانشگاه بوعلی همدان رتبه سوم

۴. دانشگاه الزهرا (س) رتبه چهارم

اسامی بازیکنان تیم بسکتبال اصفهان: راحله جبارزارع، فاطمه وجدی، مهدیه سپه‌وند، عاطفه محمدی‌راد، بهار اکبری، لوسین هوسپیان، صبا نصراصفهانی، مرضیه دیانتی، نگار کریمی، زهرا کریمی، فاطمه قادری، فاطمه‌زهرا خانی

سرمربی: خانم سعیده نجاتی

سرپرست: خانم مریم بنوان

گفتنی است یونس حسن‌زاده سرپرست این رقابت‌ها بود و حسن منصوری، سعید روشن بختی، امین برق‌لشکری و غلامرضا علیزاده ناظران فنی مسابقات بودند.

کسب مقام اول تیمی در تیراندازی

کاروان ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه اصفهان موفق به کسب اولین مدال طلای مسابقات قهرمانی پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور شد.

دانشجویان پسر ورزشکار رشته تیراندازی دانشگاه اصفهان در پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کشور که به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود موفق به کسب مقام اول تیمی تفنگ، شدند.

این موفقیت توسط محمدصالح شریفی‌دینی دانشجوی مهندسی راه‌آهن، خشایار فارسی‌مدان دانشجوی مهندسی کامپیوتر و میلاد رئیسی‌پور دانشجوی رشته فیزیک با مربیگری فهیمه جنید به‌دست آمد.

شایان ذکر است در این دور از مسابقات تیم تیراندازی با تفنگ دانشگاه اصفهان مقام اول، تیم دانشگاه تهران مقام دوم و تیم دانشگاه علم‌وصنعت مقام سوم را کسب کردند.

دختران دانشگاه اصفهان؛ نایب قهرمانی پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان

پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، این مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون و تیراندازی در بخش دختران، انجام و دانشگاه اصفهان با درخشش تیم‌های ورزشی دختران موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد.

این دوره از رقابت‌ها در هشت روز برگزار و رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون، تیراندازی دختران از هجدهم تا بیستم تیرماه و رشته‌های شنا، کاراته و دوومیدانی بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم تیرماه همچنین دیدارهای رده‌بندی و فینال دختران بیست‌وچهارم تیرماه برگزار شد.

گفتنی است، ورود تیم‌های پسران به دهکده مسابقات بیست‌وهشتم تیرماه است و افتتاحیه المپیاد بیست‌ونهم تیر برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان همزمان در هفت رشته ورزشی مسابقات خود را آغاز خواهند کرد.

رشته‌های فوتسال، بسکتبال و والیبال در هشت‌روز پیگیری و بازی‌های رده‌بندی و فینال در روز چهار مرداد برگزار خواهد شد.

در این دوره از رقابت‌ها دختران ورزشکار دانشگاه اصفهان فاتح رقابت‌های تیراندازی شدند.

در رقابت‌های تیراندازی که با شرکت ۲۱ دانشگاه در سالن تیراندازی دانشگاه تبریز برگزار شد، در رشته تفنگ‌بادی در دو بخش تیمی و انفرادی نتایج زیر به دست آمد.

در بخش انفرادی: فاطمه امینی‌پژوه از دانشگاه اصفهان با امتیاز ۶۲۸.۶ طلا گرفت، نجمه خدمتی با کسب ۶۲۴.۲ امتیاز نقره گرفت و نرجس امامقلی‌نژاد با امتیاز ۶۲۱.۶ به مدال برنز رسید.

در بخش تیمی: تیم دانشگاه اصفهان اول شد، تیم دانشگاه تهران دوم و تیم دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه سوم قرار گرفت.

مقام‌آوری دانشجویان دختر و پسر اصفهانی در پانزدهمین المپیاد ورزشی کشور

در پایان این رقابت‌ها درمجموع امتیازات تفنگ و تپانچه کاپ قهرمانی به دانشگاه تهران رسید، دانشگاه اصفهان دوم شد و دانشگاه فردوسی مشهد در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین رقابت‌های شنای دختران المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز و در هفت ماده پیگیری شد که نتایج نهایی دانشگاه اصفهان در این هفت ماده به شرح زیر است:

۱۰۰ متر آزاد: مقام دوم سرمه صمدانی از اصفهان

۶۶ متر آزاد: مقام سوم سرمه صمدانی از اصفهان

رقابت‌های دو و میدانی دختران المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی دانشگاه تبریز در ۶ ماده پیگیری شد.

نتایج نهایی دختران ورزشکار دانشگاه اصفهان در این ۶ ماده به شرح زیر است:

۴۰۰ متر: مقام دوم حوریه رحمانی از اصفهان

پرش طول: مقام دوم حوریه رحمانی از اصفهان

پرش ارتفاع: مقام سوم فاطمه زهرا کریمی

۴۰۰×۴ امدادی: مقام سوم، مرجان تیموری، حوریه رحمانی، سرو شله، مریم طاهریان

کسب عنوان قهرمانی مسابقات تکواندو (پومسه) توسط دانشجوی ملی‌پوش دانشگاه اصفهان از دیگر افتخارات این دوره از المپیاد بود.

در اولین روز مسابقات پانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کشور مرجان تاجی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه در رشته تکواندو در بخش پومسه به اولین مدال طلا این مسابقات دست یافت.

مقام‌آوری دانشجویان دختر و پسر اصفهانی در پانزدهمین المپیاد ورزشی کشور

در پایان این رقابت‌ها و براساس جدول توزیع مدال‌ها و مجموع امتیازات نتایج زیر در بخش دختران ورزشکار به دست آمد:

۱) دانشگاه تهران، جایگاه اول

۲) دانشگاه اصفهان، جایگاه دوم

۳) دانشگاه الزهرا (س) در جایگاه سوم قرار گرفت.

کد خبر 590147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.