فعالیت ۱۵ اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اصفهان

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۱۵ اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در این کلان‌شهر فعال است و این سگ‌ها پس از انتقال به پناهگاه و تزریق واکسن هاری، انگل‌زدایی و عقیم‌سازی، رهاسازی می‌شوند.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات انجام شده برای سگ‌های بلاصاحب در شهر اصفهان به ویژه اطراف باغ رضوان، اظهار کرد: طبق دستورالعمل وزارت کشور، از سال ۸۷ معدوم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در شهر منسوخ شد و زنده‌گیری این حیوانات و انتقال آنها به پناهگاه شهرداری در دستور کار قرار گرفت که در این پناهگاه عقیم‌سازی و سپس رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵ اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در این کلان‌شهر فعال است و این سگ‌ها پس از انتقال به پناهگاه و تزریق واکسن هاری، انگل‌زدایی و عقیم‌سازی، رهاسازی می‌شوند، ادامه داد: در اطراف شهر این دستورالعمل به ندرت اجرا می‌شود و همین موضوع باعث شده است سگ‌ها از اطراف به سمت اصفهان بیایند.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: غذا دادن به سگ‌ها توسط مردم عامل دیگری برای افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در محیط شهر و مسیرهای باغ رضوان شده است.

وی با بیان اینکه یک نفر نیروی کامل برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در باغ رضوان مستقر شده است و برای روزهای پایانی هفته نیز نیروهایی برای کنترل سگ‌هایی که از روستاهای اطراف باغ رضوان وارد این محوطه می‌شوند، در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: حامیان سگ‌ها برای کمک به این حیوانات می‌توانند ضمن هماهنگی با مسئولان پناهگاه شهرداری، کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به این مرکز ارائه دهند.

میرعسگری تاکید کرد: به‌منظور هماهنگی بین شهرها برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، ماهانه جلساتی در فرمانداری و استانداری اصفهان تشکیل می‌شود که مصوبات آن به بخشداری‌ها ابلاغ شده است تا جمع‌آوری این سگ‌ها از سطح روستاها را در دستور کار قرار دهند.

وی اظهار کرد: استانداری اصفهان زمینی را برای ساخت یک پناهگاه در نظر گرفته است تا سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شده توسط بخشداری‌ها، به این محل انتقال یابند. در حوزه تأمین دارو و غذا برای حیوانات نیز تدابیر لازم باید اندیشیده شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری این کلان‌شهر در زمینه ساماندهی و زنده‌گیری سگ‌های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است، ادامه داد: تغذیه حیوانات در سطح شهر عامل افزایش جمعیت آنها شده است، لذا انتظار می‌رود حامیان حیوانات کمک‌های خود را به پناهگاه مربوطه واقع در کمربندی جاده باغ رضوان، اراضی صحرای انقلاب ارائه دهند.

کد خبر 590132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.