۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
چالش آزادسازی زمین در آلونی

شهردار آلونی گفت: با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت زمین، شهرداری توان تملک و آزادسازی ندارد زیرا حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم نیاز است.

نبی‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح جامع شهر آلونی سال ۹۲ تدوین و سال ۹۴ به شهرداری ابلاغ شد و برای اجرا در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ایراداتی به طرح وارد است، افزود: بعضی ایرادات اصلاح شده، اما بعضی دیگر هنوز تغییری نکرده است.

شهردار آلونی با بیان اینکه شریعتی از خیابان چهار بانده به دو بانده تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: میدان مرکزی شهر برای رفت و آمد چهار بانده مهیا نبود؛ بنابراین کوچک‌تر شد. کوچه و معابر شهر عقب‌نشینی و از شش متری به ۱۰ متری تبدیل شد.

رحمتی اضافه کرد: خیابان امام رضا (ع) در محله سینی از هشت به ۱۶ متری و ۲۰ متری تبدیل شد، اما بخش دیگری از معابر و خیابان‌ها به دلیل نبود اعتبار برای تملک، هنوز توسط شهرداری عقب‌نشینی نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت زمین در آلونی، شهرداری توان تملک ندارد؛ زیرا حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم نیاز است. رایزنی‌هایی انجام شده تا چنان‌چه عقب‌نشینی توسط مالکان انجام می‌شود، پروانه ساخت تجاری و مسکونی به مالکان ارائه شود، اما در شورای تطبیق فرمانداری این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد و اعضای شورا دلیل آن را نبود منبع قانونی عنوان کردند.

شهردار آلونی ادامه داد: با این وجود پیگیری‌هایی در سطح استان انجام و درحال‌حاضر موضوع به کمیسیون ماده پنج استان ارجاع شده است.

رحمتی تاکید کرد: شهرداری‌های کوچک همانند شهرداری آلونی، منبع درآمد محدودی دارند و روند کار سال‌های سال به طول می‌انجامد؛ بنابراین به دنبال انجام اقدامات عمرانی در سطح شهر هستیم تا آلونی از نظر سیما و منظر، چهره زیباتری به خود بگیرد.

وی گفت: انتقال فناوران به خارج از شهر و از بین بردن آلودگی صوتی در مناطق مسکونی مدنظر است، اما هنوز مکانی برای فناوران مهیا نیست و تفرجگاه و فضای سبز شهری در طرح جامع دیده نشده است که این موارد در حال پیگیری است.

کد خبر 590093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.