۳ سال آینده بدون ریخت و پاش/ هدف ما حضور در پلی‌آف است

"بیش از ۶۵درصد شاکله تیم فصل قبل‌مان را حفظ کردیم، بدون ریخت‌وپاش و با بودجه‌ای معمولی، به‌دنبال اجرای برنامه هدفمند سه‌ساله هستیم، ابتدا می‌خواهیم در لیگ ماندگار شویم و سپس در پلی‌آف حضور داشته باشیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم والیبال گیتی‌پسند اصفهان، فصل گذشته در نخستین تجربه حضور در لیگ دسته‌اول، موفق شد با عملکرد فوق‌العاده تیمی و به سرمربی‌گری سعید عقیلی، مرد باتجربه و کاربلد والیبال، به مقام قهرمانی برسد و راهی سوپر لیگ والیبال شود. این تیم برای دومین‌بار در لیگ‌برتر شرکت خواهد کرد و به این ترتیب عقیلی، پس از سپاهان، یک تیم دیگر را به سوپر لیگ ایران رسانده است.

آنچه می‌خوانید گفت‌وگوی خبرگزاری ایمنا با سعید عقیلی سرمربی تیم والیبال گیتی‌پسند، پیش از شروع تمرینات آماده‌سازی برای فصل پیش‌رو است:

ابتدا از شرایط تیم در سال گذشته بگویید؛ شروعی حرفه‌ای با گیتی‌پسند که به قهرمانی و صعود منجر شد.

سال گذشته با اقداماتی که باشگاه گیتی‌پسند انجام داد توانستیم در لیگ دسته اول حضور پیدا کنیم. با وجود اینکه بودجه بسته شده بود اما با کمک‌های مدیرعامل باشگاه شرایط حضور ما مهیا شد. با کمک بازیکنان جوان و با هزینه‌ای پایین، تیم را روانه مسابقات کردیم.

مسابقات را خیلی‌خوب آغاز کردیم و توانستیم با صدرنشینی وارد پلی‌آف شویم، خوشبختانه در نهایت با وجود رقیبانی که هزینه‌های بالایی کرده بودند و بازیکنان خوبی داشتند، با اقتدار و قاطعیت به قهرمانی لیگ دسته‌اول رسیدیم و به‌همراه گیتی‌پسند راهی لیگ‌برتر شدیم. من نیز توانستم دومین تیم اصفهانی را به سوپر لیگ برسانم.

در نقل و انتقالات تابستانی چگونه پیش رفتید؟

تقریباً ۶۵ درصد شاکله تیم‌مان را حفظ کردیم؛ همچنین با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم، چند بازیکن جنگنده و موردنیاز در پست‌های مختلف نیز از تیم‌های میانه و پایین جدولی لیگ‌برتر فصل گذشته جذب کردیم. باشگاه در فصل نقل و انتقالات با ما همکاری کرد، تیم را تقریباً بسته‌ایم و دیگر بازیکن جدیدی به‌خدمت نخواهیم گرفت. بودجه هم خیلی معمولی است و مانند برخی تیم‌ها ریخت‌وپاش نکردیم؛ عقیده‌ای به پیش‌گرفتن چنین راهی ندارم.

برنامه‌های شما برای حضور در فصل جدید لیگ‌برتر و تداوم حضور در سطح نخست والیبال ایران چیست؟ آیا حضور در پلی‌آف مدنظرتان است؟

تیمی که از لیگ دسته‌اول به لیگ‌برتر راه پیدا می‌کند نباید اقداماتش مدیران باشگاه را دلسرد کند. یک برنامه هدفمند برای سه‌سال آینده آماده کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم به‌طور کامل آن را اجرایی کنیم.

می‌خواهیم در سوپر لیگ ماندگار باشیم؛ این همان چیزی است که باشگاه نیز از ما خواسته است. سپس نیم‌نگاهی به پلی‌آف داریم تا جزو هشت تیم برتر قرار بگیریم و اگر این اتفاق را رقم بزنیم قطعاً عملکرد خیلی‌خوبی در فصل نخست از خودمان به‌جا گذاشته‌ایم. مطمئن باشید به‌دنبال حضور در مرحله پلی‌آف هستیم و با نمایش‌های عالی و بدون‌نقص برای تمامی حریفان در اصفهان مشکل‌ساز خواهیم شد.

کیفیت فصل جدید سوپر لیگ و سطح تیم‌های حاضر در آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

لیگ‌برتر ایران از ظرفیت‌های خیلی‌خوبی برخوردار است، این مسئله با نمایش تیم ملی کشورمان در مسابقات لیگ ملت‌ها کاملاً مشهود است. والیبال ایران از بازیکنان مستعدی بهره می‌برد و قطعاً تیم‌ها به‌همراه بازیکنانشان و پس از هزینه‌هایی که انجام داده‌اند برای خودنمایی پا به لیگ می‌گذارند. امیدوارم لیگ پویایی داشته باشیم و از آنجا که هواداران در سالن‌ها حاضر خواهند بود از تماشای بازی‌ها لذت ببرند.

به‌عنوان تنها نماینده اصفهان در لیگ‌برتر والیبال، چه انتظاراتی از ارگان‌های متصل به ورزش استان دارید؟

اصفهان از دیرباز مهد والیبال بوده و همیشه جزو برترین‌های ایران بوده است؛ می‌خواهیم والیبال اصفهان مجدداً به جایگاه واقعی خود بازگردد. اصفهان والیبال‌دوستان بسیار زیادی دارد و هدف ما شاد کردن این هواداران اصفهانی است. کمبودها را به ما ببخشند؛ یک تیم جدیدی در اختیار داریم و سعی می‌کنیم یک نماینده جنگنده و پرتلاش اصفهانی را راهی مسابقات کنیم. از هواداران نیز درخواست می‌کنیم در بازی‌های خانگی‌مان حضور پیدا کنند چرا که به حمایت‌شان نیاز داریم.

از اینکه سپاهان نتوانست در سوپر لیگ ادامه بدهد ناراحت هستیم، اگر آنان هم به‌عنوان نماینده اصفهان در لیگ‌برتر حاضر می‌شدند خیلی برای استان مناسب می‌بود. به‌هرحال مشکلاتی وجود داشته و امیدوارم دوباره آنان را در لیگ‌برتر ببینیم.

با شیوه برگزاری لیگ‌برتر والیبال به‌صورت پلی‌آف موافقید؟

در تمامی لیگ‌های دنیا، مسابقات لیگ به‌صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود و ما نیز قاعدتاً باید فدراسیون‌جهانی را الگو قرار دهیم. باید به‌گونه‌ای لیگ را برگزار کنیم که در مسابقات جهانی به مشکل نخوریم و بازیکنان و مربیان به این سبک عادت کنند؛ تمامی تیم‌ها باید خودشان را با شرایط وفق بدهند و طبیعتاً مشکلی در برگزاری مسابقات لیگ به‌شیوه پلی‌آف وجود ندارد.

نکند روزی گیتی‌پسند به سرنوشت گذشته دچار شود؛ برای جلوگیری از این اتفاق چه اقداماتی باید انجام داد؟

در باشگاه‌های قبلی با حساب و کتاب جلو می‌رفتم؛ اکنون نیز به‌همین ترتیب با گیتی‌پسند پیش می‌رویم. اگر با برنامه تیم را هدایت کنیم هیچ‌گاه با مشکلی روبه‌رو نخواهیم شد. نباید اسپانسرها از تیم ناامید شوند؛ چرا که به‌دنبال اهدافی هستند و ما باید در مسیر آن هدف حرکت کنیم. امیدوارم همین اتفاق بیفتد و نماینده خوبی برای باشگاه گیتی‌پسند و اصفهان باشیم.

و صحبت پایانی‌؟

از مجموعه گیتی‌پسند و در رأس آن آقای جنتی مراتب تشکر و قدردانی را دارم، همچنین آقایان عراقی‌زاده و تابش که کمک زیادی در این راه به ما و از همه مهم‌تر به والیبال استان اصفهان کمک کردند. باید قدرشان را بدانیم و آنان را دلگرم نگه‌داریم تا همیشه از والیبال حمایت کنند.

کد خبر 590079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.