مناسب‌سازی محله‌های پاریس برای معلولان

مقامات شهر پاریس تا ۱۰ هزار یورو به صاحبان کسب‌وکارهایی اعطا خواهد کرد که مسیر دسترسی به فروشگاه‌های خود را برای افراد دچار معلولیت یا اختلال‌های حرکتی مناسب‌سازی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس روز گذشته، نخستین فراخوان برای پروژه‌های افزایش دسترسی شهر را اعلام کرد. این فراخوان به صاحبان کسب‌کارها اجازه می‌دهد تا بودجه شهرداری را دریافت کنند و فروشگاه‌های خود را برای افرادی با هر توانایی بدنی و از جمله برای معلولان قابل دسترس‌تر کنند. این اقدام در چارچوب بازی‌های المپیک و پارالمپیک آتی انجام می‌گیرد که پایتخت فرانسه میزبانی آن را در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

مناسب‌سازی محله‌های پاریس برای معلولان

شهرداری پاریس به صاحبان کسب‌وکارها که مایل به انجام اصلاحات و تغییرات ساختمانی هستند تا سقف ۱۰ هزار یورو برای تأمین مالی ۸۰ درصد از هزینه کلی پروژه، پیشنهاد می‌دهد. برای اینکه صنوف مختلف، بخشی از میراث بازی‌های المپیک و پارالمپیک باشند، باید متعهد شوند که اقدامات مورد نظر خود را قبل از یکم ژانویه ۲۰۲۴ انجام دهند.

مغازه‌داران می‌توانند از کمک‌های شهرداری پاریس برای انجام کارهایی با هدف بهبود دسترسی همه شهروندان بهره‌مند شوند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کف‌پوش‌های غیرلغزنده
  • علامت گذاری روی زمین
  • اجرای علائم بریل
  • فراهم کردن مسیرهای گردش آزاد
  • سرویس‌های بهداشتی در دسترس
  • صندوق‌های پرداخت مناسب‌سازی شده
  • اتاق‌های پرو مناسب برای انواع کاربران

اولیویا پولسکی، عضو شورای شهر در این رابطه گفت: "ما دسترسی همه‌جانبه به مغازه‌ها را به یک تعهد اصلی در این دوره از مدیریت شهری تبدیل کرده‌ایم. بنابراین، من هر خرده‌فروش را تشویق می‌کنم تا از این فرصت برای توسعه کسب‌وکار خود استفاده کند و فراتر از تعهدات قانونی، پاریس را به *پایتخت دسترسی* تبدیل کند."

صاحبان فروشگاه‌ها تا نهم سپتامبر ۲۰۲۲ فرصت دارند درخواست دهند. هدف نهایی شهر پاریس این است پیش از آغاز بازی‌ها، ۱۷ محله با بیشترین دسترسی برای تمام کاربران را فراهم بیاورد.

مناسب‌سازی محله‌های پاریس برای معلولان

کد خبر 590078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.