بخشش اولیای دم، مانع تعبیر کابوس اعدام قاتل اهوازی

اولیای دم در اهواز به حرمت عید سعید غدیر خم از قصاص قاتل محکوم به قصاص منصرف شدند.

به گزارش ایمنا، علیرضا باوی اظهار کرد: سه ماه قبل، درپی درگیری میان دو خانواده در اهواز یک نفر به قتل می‌رسد و این حادثه منجر به تنش و اختلاف‌های شدید میان طرفین شد.

وی افزود: پس از بازداشت قاتل، بزرگان و ریش سفیدان طرفین درخواست ورود شورای حل اختلاف برای حل و فصل این موضوع شدند، که بلافاصله با دستورهای قضائی کارگروهی متشکل از اعضای شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح جهت رفع خصومت‌های پیش آمده میان طرفین جلسات متعددی برگزار کردند.

معاون قضائی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: در روزهای دهه مبارک ولایت، رایزنی‌ها و مذاکره‌ها صورت گرفته میان دو خانوار به ثمر نشست و در آستانه عید سعید غدیر خم خانواده مقتول به حرمت امام علی (ع) و این عید بزرگ از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند و این پرونده پس از سه ماه منتهی به صلح و سازش شد.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های بهینه شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح، خیران، بزرگان، سران عشایر و معتمدان می‌توان با راهکارهای مناسب و کاربردی از وقوع چنین حوادثی که منجر به درگیری و نزاع در جامعه می‌شود پیشگیری و جلوگیری کرد.

منبع: رکنا

کد خبر 590064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.