دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران برگزار شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران این شهرستان با پیگیری این شبکه و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی مرغداران خبر داد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری آنگارا ویژه مرغداران، اظهار کرد: در حال حاضر با رخداد بیماری آنگارا در نقاطی از شهرستان مواجه هستیم که لازم است مرغداران با بکارگیری روش‌های صحیح امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، اقدامات تشدیدی پیشگیرانه را در واحدهای خود اعمال کنند.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان در بیماری‌های طیور به ویژه بیماری نوظهور آنگارا، خاطرنشان کرد: مرغداران باید جوجه‌های یک‌روزه موردنیاز مرغداری خود را از واحدهای مرغ مادری تهیه کنند که حتماً واکسیناسیون آنگارا در آنها انجام شده و انتظار است در پایان دوره پرورش نیز نسبت به سالم‌سازی کود که حاوی بسیاری از اجرام بیماری‌زا است اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین تصریح کرد: با توجه به مقاومت بسیار بالای ویروس آنگارا که می‌تواند دمای ۱۰۰ درجه را پنج دقیقه تحمل کند، توصیه می‌شود مرغداران به طور منظم از ضدعفونی کننده‌های مؤثر در از بین بردن عامل بیماری آنگارا استفاده کنند و در این خصوص می‌توانند از راهنمایی همکاران دامپزشک بهره‌مند شوند.

کد خبر 590060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.