اندروید جابه‌جایی خودکار هدفون بین دستگاه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که به‌زودی قابلیت جابه‌جایی خودکار بین دستگاه‌ها برای بعضی از ایربادهای بی‌سیم فراهم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرار است دستگاه‌های اندرویدی پس از مدت‌ها به قابلیت جابه‌جایی صدا بر پایه بلوتوث مجهز شوند؛ کاربران سیستم‌عامل iOS از چندین سال گذشته به این قابلیت دسترسی دارند. با توجه به تغییرات جدید در صورتی که از ایربادهای سازگار با Fast Pair اندروید استفاده کنید، مجبور نیستید دائماً در تنظیمات بلوتوث مشغول جست‌وجو برای دستگاه‌ها شوید. به لطف Fast Pair می‌توانید سریعاً دستگاه مقصد را از گوشی اندرویدی به تبلت تغییر دهید.

قابلیت Fast Pair مدت‌ها است به کاربران اندروید این امکان را می‌دهد که بدون مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی، خیلی سریع دستگاه را با ایرباد بی‌سیم جفت کنند. اکنون گوگل در حال به‌روزرسانی Fast pair است تا جابه‌جایی بین چند دستگاه را به راحتی امکان‌پذیر کند. البته این قابلیت جدید صرفاً در ایربادهایی ارائه می‌شود که از آن پشتیبانی کنند. از زمان معرفی قابلیت مشابه در ایرپاد اپل و سیستم‌عامل iOS، کاربران اندروید همواره خواستار اضافه شدن امکان جابه‌جایی در بین دستگاه‌ها بودند.

برخلاف قابلیتی که اپل ارائه می‌دهد، نسخه اندروید محدود به دستگاه‌های اختصاصی گوگل نیست. قابلیت جابه‌جایی خودکار هدفون‌های بی‌سیم بین دستگاه‌ها تا چند هفته دیگر برای هدفون‌های شرکت‌های متفرقه در دسترس قرار می‌گیرد. نحوه کارکرد قابلیت جابه‌جایی بین دستگاه‌ها، اولویت‌بندی می‌شود. برای نمونه، اگر در حال مشغول تماشای ویدئو روی تبلت هستید و اعلانی در گوشی دریافت می‌کنید، هدفون به صورت خودکار به گوشی متصل نمی‌شود، زیرا ویدئو اولویت بالاتری نسبت به نوتیفیکیشن دارد. کاربران می‌توانند با مراجعه به منوی تنظیمات اولویت‌های خود را مشخص کنند.

کد خبر 590037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.