احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در دستور کار قرار دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در کشور نیز به‌عنوان یک اقدام بلندمدت در دستور کار قرار دارد که عملیات آن آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، سیدرضا فاطمی امین ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان ساوه، اظهار کرد: در این شهرستان که قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود، رشد صنعت بالا بود اما زیرساخت‌ها متناسب با این رشد صنعت بروز نشده است.

وی با بیان اینکه کمبود مسکن یکی از مسائل و چالش‌های جدی در این شهرستان است، افزود: با توجه به اعلام آمادگی برخی وام‌های صنعتی، امیدواریم با تخصیص زمین و تسهیلات ساخت مسکن، شرکت‌های تولیدی برای اسکان نیروهای کار خود در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مشارکت کنند تا کارگران با بهره‌مندی از سرپناه مناسب دل و کار بیشتری به تولید دهند.

وزیر صمت با اشاره به گلایه مسئولان ساوه از پایین بودن سهم ارزش‌افزوده علیرغم درآمد بالا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تقسیم ارزش‌افزوده به‌صورت مساوی معقول نیست و باید تبصره‌ای در نظر گرفته شود تا شهرهایی که صنعتی هستند به‌واسطه تبعات منفی حضور صنایع مثل آلودگی هوا، حاشیه‌نشینی و… سهم بیشتری از ارزش‌افزوده داشته باشند.

فاطمی امین در ادامه با بیان اینکه حمایت از تولید و رفع موانع تولید از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است، ادامه داد: تلاش دولت این است تا با اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی، مشکلات صنایع را در سطح کلان رسیدگی و برطرف کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از تولیدکنندگان در خصوص کمبود برق گفت: در ۱۰ سال گذشته حدود سه هزار مگاوات برق با احداث نیروگاه‌ها تأمین می‌شد اما متأسفانه این مهم رخ نداد و اکنون دچار چالشی در این خصوص شده‌ایم که این موضوع خاموشی‌هایی را هم به دنبال داشت که بعضاً صنایع را متضرر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای جبران این عقب‌ماندگی دو اقدام کوتاه‌مدت و بلندمدت باید صورت بگیرد که اقدام کوتاه‌مدت مدیریت برق برای جلوگیری از قطع برق بود که این موضوع در سال‌های قبل نامنظم شکل می‌گرفت اما در سال جاری با هماهنگی وزارت صمت و نیرو نظم خاصی گرفت.

وی خاطرنشان کرد: احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در کشور نیز به‌عنوان یک اقدام بلندمدت در دستور کار قرار دارد که عملیات آن آغاز شده است.

وزیر صمت افزود: واحدهای تولیدی که مصرف برق بالایی دارند باید در زمینه تولید برق ورود کنند که اقدامات حمایتی نیز از آنان انجام خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه مدیران تعدادی از واحدهای صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند.

منبع: فارس

کد خبر 590030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.