حجاب، یک اصل قرآنی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اسلام کسی را مجبور به دین آوردن نمی‌کند، چراکه راه صحیح از باطل جدا است و اگر کسی بخواهد تابع حق باشد استدلال عقلی برایش گفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت است، اظهار کرد: برخی گفتند اسلام با شمشیر علی (ع) و پول حضرت خدیجه جلو رفته است، اما جایی نداریم که امیرالمؤمنین شمشیر کشیده باشند تا کسی را مسلمان کنند.

وی افزود: اسلام کسی را مجبور به ایمان آوردن نمی‌کند، چراکه راه صحیح از باطل جدا است؛ بنابراین اگر کسی بخواهد تابع حق باشد استدلال عقلی برایش گفته می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: عقل وقتی معجزه از کسی ببیند اقرار می‌کند که او وصل به خالق است. قرآن کریم در ۱۱ آیه درباره حجاب بحث کرده و چرایی آن را توضیح و شرح داده و استدلال عقلی می‌آورد.

مهدوی تصریح کرد: خواهری که می‌خواهد مورد اذیت و آزار کسی قرار نگیرد چادر می‌پوشد. عقل الزام‌درونی می‌آورد قبل از آنکه دیگری بخواهد به او متذکر شوند.

وی ادامه داد: شخصی از آمریکا نزد بنده آمد که مسلمان شود. استدلال‌ها را بلد بود، اما نحوه بیان آنها را نمی‌دانست تا به دیگران بگوید و بقیه را قانع کند. او با مطالعه یک کتاب توانست روش‌ها را یاد بگیرد و مبلغ دین شود.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: همه اسلام همین‌گونه است. برای نماز دو دلیل عقلی برشمردم. کسی نماز نخواند بداند به دستور نفس خود عمل کرده و عقل را زیر پا گذاشته است.

مهدوی گفت: عبادات، معاملات، روابط اجتماعی، حجاب و بقیه مسائل همین گونه است، اما بدانید که دین ما دین عقلانیت است و کسانی که به ما توهین می‌کنند ما به آنها توهین نمی‌کنیم و در هر زمینه‌ای پاسخ مستدل و عقلانی داریم.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: گاهی شخص از رفتن به نمازجمعه سرپیچی می‌کند تا اینکه روز قیامت از بهشتیان جا می‌ماند با اینکه او اهل بهشت بوده است.

مهدوی در خصوص اهمیت نمازجمعه، تصریح کرد: یک فرد نمی‌تواند فقیه باشد، مگر اینکه در میان جمعی یا در میان دوستانش نشسته باشد و جمع را برای شرکت در نماز جمعه ترک کند.

وی اظهار کرد: همه تحریم‌ها در این توافق باید لغو، سپس راستی آزمایی و بعد تضمین داده شود، اما بدانید هر سه مرحله ایراد دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آمریکا تحریم را لغو نمی‌کند پس ابتدا باید همه تحریم‌ها لغو شود، تاکید کرد: نکته بعدی راستی آزمایی است. آیا اروپایی‌ها حاضر هستند اگر نقض عهدی شد قصورشان را بپذیرند. گذشته آنان کاشف آینده آنان است و قرآن به خوبی بیان کرده که اینها هیچ پیمانی برایشان نیست.

مهدوی افزود: وقتی کسی به قول خود عمل نکرد، نه متشرع است و نه به عقل عمل کرده است. ما به عهد و پیمان اینها اعتقاد نداریم، اما قرآن به مؤمنان می‌گوید شما به عهد خود وفا کنید.

وی اظهار کرد: تضمین آنان قابل اجرا نیست، اگر آنها تضمین کردند خسارت نقض عهدشان را بپردازند، این اختیار باید در دست ایران باشد.

امام جمعه موقت اصفهان به سفر شکست خورده جو بایدن به منطقه اشاره کرد و گفت: وی دنبال ناتوی عربی بر علیه ایران بود که با مخالفت برخی سران عربی روبرو شد و شکست خورد.

مهدوی ادامه داد: امروز شاهد افول قدرت آمریکا و فروپاشی کشور جعلی اسرائیل هستیم.

وی سفر رئیس جمهور روسیه به ایران را با اهمیت دانست و با اشاره به ملاقات وی با رهبری، تصریح کرد: ضرورت عملیاتی شدن‌تفاهم‌نامه ها با روسیه، هشیاری روسیه در برابر سیاست‌های فریبکارانه غرب و همکاری بیشتر اقتصادی دو طرف با توجه به رویدادهای جهانی و تقدیر از موضع اخیر رئیس‌جمهور روسیه در برابر صهیونیست‌ها از مهمترین نکاتی بود که در این دیدار مطرح شد.

کد خبر 589997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.