آغاز عملیات احداث مسجدالنبی(ع) همزمان با تخریب قسمتی از ساختمان

شهردار مبارکه گفت: همزمان با آغاز عملیات احداث ساختمان جدید مسجد النبی(ع) در مجاورت پارک غدیر، تخریب قسمتی از ساختمان قدیمی این مسجد انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز پنجشنبه خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تخریب مسجد النبی (ع) مبارکه توسط شهرداری منتشر شد که اعتراض شهروندان و متولیان مسجد را در پی داشت و عنوان شد تصمیم مدیریت شهری بدون هماهنگی بوده است.

محمدمهدی احمدی، شهردار مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز گذشته همزمان با آغاز عملیات احداث ساختمان جدید مسجد النبی (ع) در مجاورت پارک غدیر، تخریب قسمتی از ساختمان قدیمی این مسجد در راستای توافق با هیئت امنای مسجد، درخواست‌های مکرر مردمی و تعاملات با امام جمعه شهر انجام شد.

وی افزود: زمینی با وسعت ۴۰۰ متر جنب پارک غدیر در خیابان شهدای یزدان در ازای بخش کوچکی از مسجد که در گذر و معبر تخریب شد، توسط شهرداری واگذار شد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه به زودی مسجد جدیدی با وسعت بیشتری در مجاورت پارک غدیر احداث می‌شود، افزود: شهرداری مبارکه زمین ۳۰۰ متری دیگری را در خیابان مشتاق برای تأمین هزینه‌های ساخت این مسجد به هیئت امنا واگذار خواهد کرد تا از طریق فروش آن برای ساخت مسجد اقدام کنند و عملیات ساخت مسجد تکمیل شود.

احمدی با تاکید بر اینکه عملیات تخریب قسمتی از ساختمان مسجدالنبی در جهت تعریض خیابان شهدای یزدان آغاز شد، خاطرنشان کرد: همزمان با این اقدام عملیات احداث ساختمان جدید مسجدالنبی در مجاورت پارک غدیر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تخریب قسمتی از مسجد النبی (ع) پس از برگزاری چندین جلسه و توافق با اعضای هیئت امنای این مسجد و پیرو درخواست‌های مکرر مردمی در راستای رفع سد معبر و جلوگیری از احتمال بروز تصادف و حادثه انجام شد.

آغاز عملیات احداث مسجدالنبی همزمان با تخریب قسمتی از ساختمان

تخریب مسجد النبی (ع) برای آزادسازی خیابان و رفع نقطه حادثه خیز بوده است

شهردار مبارکه گفت: وجود این ساختمان قدیمی مسجد برای عابران پیاده و خودروهای عبوری خطرات و مشکلاتی به دنبال داشت و درخواست‌های مکرری در این حوزه برای رفاه حال شهروندان و رفع این نقطه حادثه خیز به صورت روزانه به شهرداری ارائه شده بود.

احمدی با بیان اینکه با تخریب قسمتی از ساختمان مسجدالنبی پرونده تعریض و تکمیل این بلوار بسته شد، خاطرنشان کرد: عملیات احداث ساختمان جدید مسجد آغاز و بخش در معبر بنای مسجد جهت تعریض خیابان شهدای یزدان تخریب شد.

وی تاکید کرد: تخریب مسجد النبی (ع) این شهر برای آزادسازی خیابان و رفع نقطه حادثه خیز بوده و این تصمیم و اقدام جهادی و انقلابی با هماهنگی کامل مسئولان شهرستانی انجام شده است.

شهردار مبارکه ادامه داد: تصمیم بر تخریب بخشی از مسجد النبی (ع) مبارکه به منظور رفع مانع و سد معبر و برای رفاه حال شهروندان و تردد در خیابان یزدان بوده است.

احمدی اظهار کرد: مدیریت شهری مبارکه طی دوره‌های گذشته تاکنون به دنبال توافق با هیأت امنا مسجد و اصلاح آن و احداث مسجد جدید بود اما تاکنون این تعامل برقرار نشده و اعتراضات مردمی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تخریب این قسمت از مسجد که در خیابان بود با توجه به اهمیت حفظ جان مردم انجام شد، افزود: شهرداری تا پیش از آغاز ماه محرم متعهد به بازسازی مابقی مکان است.

کد خبر 589983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.