اساس مشکل مجتمع آذرآب مدیریتی است/ لزوم واگذاری سهام بانک کشاورزی

رئیس‌جمهور گفت: اساس مشکل کارخانه آذرآب مدیریتی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نخستین برنامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در مجتمع صنایع آذرآب از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

وی در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست‌های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، اظهار کرد: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است، اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

رئیس‌جمهور با ابراز ناخرسندی از حمایت نکردن از مجتمع صنایع آذرآب، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی ارتباط مأموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه‌ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد، تاکید کرد: در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه کارخانه‌ای که خودش توان رفع نیازمندی‌های سایر کارخانجات و صنایع را دارد امروز با کمتر از ده درصد ظرفیت خود کار می‌کند، تصریح کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که انشاالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

رئیس‌جمهور گفت: هپکو و آذرآب نمادهای غرور ملی و اعتماد به نفس ملی هستند، این واحدهای تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.

مجتمع عظیم صنعتی آذرآب در سال‌های گذشته طی فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود، اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضائیه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود، اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با ۱۰ درصد توان در حال فعالیت است.

کد خبر 589964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.