تاکسی‌های اینترنتی امکان مسافرگیری در فرودگاه ارومیه را ندارند

رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: طبق قانون، تاکسی‌های اینترنتی نمی‌تواند تا شعاع ۴۰۰ متری فرودگاه، ترمینال و ایستگاه‌های راه‌آهن فعالیت و اقدام به مسافرگیری کند.

به گزارش ایمنا، ناصر سعیدآبادی با اشاره به دستورالعمل اجرایی نحوه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و قرارداد میان شرکت‌های تاکسی اینترنتی با شهرداری‌ها، اظهار کرد: برابر مفاد این قرارداد مقرر شده تا به جهت حمایت و ضرر نرسیدن به تاکسی‌های خط فرودگاه، ترمینال و راه آهن، تا شعاع ۴۰۰ متری تاکسی‌های اینترنتی و حتی تاکسی‌های خطوط شهری هیچ فعالیتی نداشته باشند.

وی افزود: به طور مثال تاکسی‌های خط فرودگاه با وجود تأخیر چند ساعته پروازها نیز موظف به حضور در ایستگاه‌های مشخص شده هستند، حتی اگر پرواز مورد نظر کنسل شده باشد؛ فرض کنید در چنین شرایطی یک تاکسی اینترنتی به صورت کاملاً اتفاقی و از راه نرسیده اقدام به سوار کردن مسافر در این خط کند؛ طبیعی است که معیشت رانندگان خط فرودگاه آسیب خواهد دید.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با تاکید بر ضرورت حفظ نظم و انضباط در خطوط مسافربری و اینکه طبق مفاد قرارداد، تاکسی‌های اینترنتی باید تابع قوانین و ضوابط شهرداری‌ها باشند، خاطرنشان کرد: تاکسی‌های اینترنتی که اقدام به انتقال مسافران از داخل شهر به فرودگاه و راه‌آهن و محدوده داخل پایانه‌های مسافربری کنند در زمان برگشت حق مسافرگیری از این اماکن به داخل شهر را ندارند.

سعیدآبادی در پاسخ به اختلاف قیمت دو برابری تاکسی‌های خط فرودگاه ارومیه در مقایسه با اسنپ، گفت: کرایه‌های موجود طبق مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه بوده و کاملاً قانونی است.

وی با بیان اینکه برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ هیچ‌گونه پروانه فعالیتی از سوی شهرداری ارومیه صادر نشده است، اضافه کرد: این در حالیست که تمامی رانندگان تاکسی‌های خط ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن دارای پروانه فعالیت بوده و از فیلترهایی همچون عدم سو پیشینه و گواهی عدم اعتیاد عبور کرده و تأیید می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار کرد: رانندگان تاکسی دارای پروانه نسبت به هرگونه اتفاق پاسخگو و مسئولیت‌پذیر هستند و شهروندان باید این موارد را حتماً لحاظ کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 589958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.