آخرین جزئیات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرهای کشور

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تشریح آخرین جزئیات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از تامین ۶۳۰ واگن متروی تولید داخل برای شهرهای کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرضیه حصاری در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، اظهار کرد: با توجه به پیگیری جدی وزیر کشور موضوع نوسازی و توسعه ناوگان عمومی به عنوان اولویت نخست وزارت کشور در کنار موضوع مدیریت پسماند قرار گرفته است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقداماتی که در این بخش انجام شده می‌توان به فعال شدن فاینانس ۶۳۰ دستگاه واگن مترو اشاره کرد که پس از ۴ سال در صورت تأمین پیش پرداخت آنکه دولت حتماً کمک خواهد کرد و با توجه به موافقت با خط اعتباری این پروژه، تولید این ۶۳۰ واگن محقق خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: این ۶۳۰ واگن تولید ملی است و از طریق شرکت‌های واگن ساز داخلی با مشارکت شرکت‌های خارجی تولید خواهد شد که اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. از سوی دیگر تسریع در قرار داد تأمین ۳۱۵ دستگاه واگن مترو برای شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام شده است و شهر قم نیز به این قرارداد اضافه شده که امیدواریم با اقدامات انجام شده ظرف ۹ ماه آتی بتوانیم این واگن‌ها را در اختیار شهرهای هدف قرار دهیم.

حصاری تاکید کرد: در کنار محقق شدن این اتفاق بزرگ در حقیقت رفع موانع تولید نیز با پیگیری‌های وزیر کشور انجام شده و به این ترتیب ۳۰ واگن مترویی نهایتاً ظرف ۹ ماه آینده در شهرهای هدف فعال خواهند شد.

وی به موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه اتوبوس و مینی‌بوس قراردادی منعقد شده است که طی آن تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس شهری با تأمین اعتبار ۸۰ درصدی دولت و تأمین اعتبار ۲۰ درصدی توسط شهرداری‌ها عملیاتی خواهد شد؛ البته قراردادهای دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که با کمک دولت نهایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی همچنان تولید خودرو مشخص نیست به این معنا که هنوز مشخص نیست چه خودروهایی برای ناوگان تاکسیرانی استفاده خواهد شد و قیمت آنها نیز مشخص نیست؛ بنابراین امیدواریم وزارت صمت برای تأمین ناوگان تاکسی کمک کند تا بتوانیم بخشی از ناوگان را از طریق آئین‌نامه جدید واردات تأمین کنیم؛ در تلاش هستیم برای ناوگان عمومی موضوع نوسازی تاکسی‌ها را هم جلو ببریم، اما در حال حاضر اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 589951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.