برخی مصوبات کشوری به دنبال حذف شوراها است

شهردار یزد گفت: دولت معتقد است شوراها نمی‌توانند عوارض را وضع کنند و اگر قانونی که در این زمینه تصویب شده ابلاغ شود، مشکلات زیادی برای همه شهرداری‌ها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی شامگاه پنجشنبه_ سی‌ام تیرماه_ در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروزه یکی از نیازهای مبرم، تعامل بین کلانشهرهای کشور است، لذا این مراودات و ارتباطات را باید غنیمت شمرد.

وی ادامه داد: در مورد مثلث گردشگری کلانشهرهای شیراز، اصفهان و یزد باید اقدام جدی صورت گیرد و در صورت صلاحدید شهرداری اصفهان، تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شود.

شهردار یزد با بیان اینکه اتفاقاتی در سطح کشور رخ داده است که عملاً نقش شوراها را در زمینه نظارت مالی و قانونگذاری حذف می‌کند، عنوان کرد: دولت معتقد است شوراها نمی‌توانند عوارض را وضع کنند و اگر قانونی که در این زمینه تصویب شده ابلاغ شود، مشکلات زیادی برای همه شهرداری‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد باید یک اقدام جدی را در این زمینه شروع کنیم، چراکه تا آخر سال شهرداری‌ها به مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

محی‌الدینی با بیان اینکه موضوع تبدیل وضعیت نیروها چالش دیگر شهرداری‌ها است، تصریح کرد: تا چند سال آینده نیروی متخصص در شهرداری‌ها وجود ندارد، چراکه نیروی غیرمتخصص افزوده شده است، اما در مقابل، شهرداری‌ها اجازه افزودن نیروی متخصص جدید را نیز، ندارند.

وی با فاجعه‌بار خواندن این مصوبات، گفت: با این روشی که دولت و مجلس پیش گرفته‌اند، عملاً برون‌سپاری مفهومی نخواهد داشت، در این زمینه باید با نمایندگان مجلس مخصوصاً اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی، جلسات مشترکی داشته باشیم.

شهردار یزد عنوان کرد: با این روش‌ها، عملاً شوراهای اسلامی حذف خواهند شد و شهرداری‌ها خواهان این موضوع نیستند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به شدت ذهن دولت را نسبت به شهرداری‌ها خراب می‌کند.

وی بر ضرورت همگرایی شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها در احقاق حقوق خود در برابر مجلس و دولت تاکید کرد.

کد خبر 589944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.