قطری‌ها در تلاش برای افتتاح ورزشگاه فینال جام جهانی!

در بسته‌ خبری ورزش این هفته‌، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* رامین رضائیان، مدافع راست فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس که در نقل و انتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوسته بود در پایان فصل قراردادش با این تیم تمدید نشد و در نهایت از سرخپوشان جدا شد و با قراردادی ۲ ساله به سپاهان پیوست.

* لیگ راگبی بانوان ایران با حضور ۱۰ تیم از هفت استان به میزبانی بجنورد برگزار شد که در نهایت تیم یوز (الف) از خراسان رضوی توانست با غلبه بر تیم گوزن زرد (الف) از تهران قهرمان لیگ بانوان کشور شود.

* مصطفی شاهین طبع سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ایران با امضای قراردادی هدایت تیم بسکتبال الشمال قطر را پذیرفت.

* مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا در ایران به دلیل جام جهانی فوتبال و عدم تداخل با این رویداد ۲ ماه به تعویق افتاد

* باشگاه بایرن‌مونیخ سرانجام تأیید کرد روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی راهی بارسلونا شده است. گفته می‌شود باشگاه بارسلونا برای این انتقال ۴۵ میلیون یورو به‌علاوه ۵ میلیون یورو به‌عنوان آپشن قرارداد پرداخت خواهد کرد.

* کمیته داوران فیبا آسیا از هادی سالم و محمد دوست، دو داور بین المللی کشورمان عوت کرد تا در کشور لبنان از سری مسابقات پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ بازی لبنان و فیلیپین را قضاوت کنند. این مسابقات از ٢٥ تا ٢٩ آگوست برگزار خواهد شد.

* پس از نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و کمیته فنی در مرکز ملی فوتبال، به ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی حکم داده شد.

* به گزارش شبکه ÁFRICA FUTBOLERA مراکش در حال آماده شدن برای ارائه پیشنهاد انفرادی خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ است و تصمیم گرفته است مدارک خود را برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۰ آماده و آن را در زمان مقرر به فیفا ارائه کند.

* دیدار نهایی و رده‌بندی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ در گروه زنان در شهر آنکارا برگزار شد و تیم ملی والیبال زنان ایتالیا به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. ایتالیا در دیدار نهایی به مصاف برزیل رفت و سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ این تیم را شکست داد و قهرمان شد.

* دومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» که از روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در بندرعباس آغاز شده بود، (یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱) با برگزاری دو دیدار نهایی و رده‌بندی در شهر یزد به پایان رسید. تیم هورسان رامسر (میرزاعلی – آقاجانی) در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف شهداب یزد (سالمی – وکیلی) رفت و در دیدار نزدیک و جذاب دو بر یک به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی دست یافت.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد چهار کشور استرالیا، کره جنوبی، قطر و اندونزی برای میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ درخواست رسمی خود را به این کنفدراسیون ارائه کرده‌اند.

* به گزارش رسانه روسی، عبداللهی شهو سفیر نیجریه در مصاحبه با ریانووستی گفت: نیجریه آماده همکاری با روسیه در زمینه فوتبال است و امضای قرارداد با بازیکنان و مربیان روسی است

* با تأیید جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی، زلاتان ایبراهیموویچ ستاره ۴۰ ساله و سوئدی تیم میلان قراردادش را برای یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.

* سباستین هالر در تمرینات دورتموند از درد شکایت کرده بود و کمپ تمرینی تیم را در باد راگاز ترک کرد. ابن مهاجم به سرطان مبتلا شده و معاینات پزشکی تکمیلی قرار است در روزهای آینده انجام شود. این را BVB اعلام کرد.

* مسئولان اتحادیه فوتبال انگلیس با مجوز فدراسیون جهانی فوتبال برای جلوگیری از هرگونه جراحت و صدمه شدید عمدی و یا غیرعمدی تصمیم به ممنوعیت ضربه سر در بین کودکان فوتبال دوست زیر ۱۲ سال گرفتند.

* بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین قرار بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲( ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه) سال جاری برگزار شود، اما به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در چین برگزاری این بازی‌ها به سال آینده موکول شد. براساس اعلام شورای المپیک آسیا زمان جدید برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از سوی شورای المپیک آسیا مشخص شده و قرار است ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (یکم تا ۱۶ مهر) این بازی‌ها برگزار شود.

* در روزهای گذشته شایعات زیادی مبنی بر علاقه تیم فوتبال سپاهان اصفهان برای جذب بافتیمبی گومیس، مهاجم فرانسوی تیم فوتبال گالاتسرای ترکیه در رسانه‌ها مطرح شده بود، اما اوکان بوروک، سرمربی گالاتاسرای اعلام کرد بعد از جذب سفروویچ، گومیس به عنوان مهاجم سوم در این تیم باقی خواهد ماند و به کارش ادامه خواهد داد.

* گفته می‌شود اعلام رأی پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی و سابق آبی‌پوشان پایتخت توسط دادگاه عالی ورزش CAS به شهریورماه موکول شد. پیش از این بارها اعلام رأی پرونده سرمربی سابق آبی پوشان با تعویق همراه شده بود. استراماچونی به علت پرداخت نشدن مطالبات مالی اش از باشگاه استقلال به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده بود که هنوز رأی این پرونده صادر نشده است.

* رسانه قطری الرایه اعلام کرده که مسئولان ورزشی این کشور در تلاش اند تا در تاریخ بیست مرداد ماه امسال و ساعت هشت شب ورزشگاه لوسیل را افتتاح کنند. ورزشگاهی که قرار است با ظرفیت ۸۰ هزار نفر میزبان رقابت فینال جام جهانی ۲۰۲۲ باشد.

* پائولو دیبالا ستاره سابق تیم یوونتوس با قراردادی آزاد به تیم رم ایتالیا پیوست. قرارداد این بازیکن سه ساله است و بند فسخ ۲۰ میلیون یورویی دارد.

* محمد انصاری، بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مطالباتش از این باشگاه جلسه‌ای را با رضا درویش، مدیرعامل سرخپوشان برگزار کرد و در نهایت ۲ طرف به توافق رسیدند. براساس این توافق انصاری طلب سه میلیاردی خود را به نفع امور خیریه بخشید و به این ترتیب امروز مطالبات انصاری از پرسپولیسی‌ها در اختیار خیریه قرار گرفت.

* تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در چهارمین و آخرین دیدار خود در رقابت‌های کافا، به مصاف ازبکستان رفت و در نهایت با یک گل مغلوب ازبکستان شد. ملی پوشان کشورمان با این شکست عنوان نایب قهرمانی مسابقات کافا را به دست آوردند.

* به گزارش فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال جوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به میزبانی بحرین به مصاف عربستان رفت و با نتیجه ۳۲ بر ۲۸ تن به شکست داد.

* به گزارش فدراسیون کاراته، پس از تشکیل تیم ملی کاتا بانوان و آقایان جهت حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، فاطمه بغلانی پور به عنوان سرمربی تیم ملی کاتا بانوان و قاسم شهرجردی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی کاتا آقایان انتخاب شدند.

* حسین طیبی، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان با قراردادی دو ساله راهی پالما اسپانیا شد. طیبی فصل گذشته در تیم فوتسال بنفیکا حضور داشت. پالما فصل گذشته به فینال مسابقات لیگ برتر اسپانیا راه یافت و با شکست برابر بارسلونا، به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

* مجتبی جباری، هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان هدایت نیروی زمینی را بر عهده گرفت. جباری سابقه مربیگری در تیم‌های گل گهر و نساجی را در کارنامه خود دارد. تیم نیروی زمینی در لیگ دسته دوم فوتبال حضور دارد.

* پس از اینکه سید جلال حسینی با انتشار پستی خداحافظی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد درباره نحوه رسمی و نمادین این خداحافظی گمانه زنی‌های زیادی مطرح بود و گفته می‌شد که او بازی آخر خود را در دیداری دوستانه بین ملوان و پرسپولیس انجام خواهد داد. اما حالا شنیده می‌شود ملوان با آغاز اردوی پایانی خود برای آماده سازی فصل جدید که قرار است در تهران برگزار کند، در دیداری تدارکاتی و البته نمادین مقابل پرسپولیس در استادیوم آزادی و با حضور تماشاگران به میدان می‌رود و دو تیم بر سر این بازی به توافق رسیده‌اند.

* طبق ادعای برخی منابع خبری رأی صادره فیفا در دادگاه عالی ورزش درباره ویلموتس به نصف کاهش پیدا کرده است. اصلی‌ترین دلیل شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال عدم دریافت حقوق مالی وی بود که در پرونده‌های مشابه نظیر استراماچونی، کالدرون و برانکو هم تکرار شده بود.

* اشکان دژاگه به صورت رسمی تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست تا به شایعات پایان دهد. باشگاه فولاد با انتشار یک پست به او خوش آمد گفت.

کد خبر 589940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.