لزوم تبادل «تجربه‌های موفق» دو کلانشهر اصفهان و یزد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتفاقات مثبت شهرهای اصفهان و یزد تحت عنوان «تجربه‌های موفق» در اختیار مدیریت شهری این دو کلانشهر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی شامگاه _پنجشنبه سی‌ام تیرماه_ در نشستی مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر مدیریت شهری یزد به ویژگی‌های شهرسازی، بافت تاریخی و بخش قدیمی این کلانشهر توجه خاصی کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: طی این مراودات و ارتباطات دو سویه بین اصفهان و یزد، زمینه مبادلات و انتقال تجربیات مدیریت شهری فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این تعاملات باید منتج به اتفاقات خوب و ارائه خدمات با کیفیت در شهرها و به تبع افزایش میزان رضایتمندی مردم از مجموعه مدیریت شهری و نظام جمهوری اسلامی شود.

وی تاکید کرد: شایسته است اتفاقات و تأثیرات مثبت در شهرهای اصفهان و یزد تحت عنوان «تجربه‌های موفق» در اختیار مدیران مختلف مدیریت شهری این دو کلانشهر قرار گیرد.

نورصالحی در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر یزد در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی در اصفهان، گفت: موارد مشابه زیادی در زمینه مشارکت با شرکت‌های بزرگ خارجی و ایرانی در زمینه پروژه‌های متعدد شهری داشته‌ایم، البته اعتقاد داریم در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید فعال‌تر شویم، حتی می‌توان بخش عمده‌ای از بودجه و اعتبارات شهر را از طریق مشارکت و سرمایه تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان خواستار کسب تجربه شهر یزد در زمینه رونق‌بخشی در بافت تاریخی است، البته با این پیش فرض که بافت تاریخی اصفهان برخلاف یزد تقریباً در سطح شهر پراکنده است و در یک منطقه متمرکز نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تبادل تجربیات در زمینه گردشگری بین دو شهر اصفهان و یزد با ارزش است و باید این مهم رقم بخورد.

کد خبر 589933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.