تصویب طرح اولیه پل میان‌ایالتی I-۵ توسط شورای شهر ونکوور

شورای شهر ونکوور پیش‌نویس اولیه طرح ایجاد پلی میان‌ایالتی با هدف خدمت‌رسانی برای بیش از ۱۰۰ سال را به تصویب رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ونکوور در همراهی با بندر ونکوور و آژانس حمل‌ونقل عمومی «سی‌تران (C-Tran)»، پیش‌نویس اولیه طرح جایگزینی پل میان‌ایالتی I-۵ را به تصویب رساند. شورا این اقدام را برداشتن گام اولیه در مسیر طولانی فرآیند این پروژه معرفی و خاطرنشان کرد که بعضی از برنامه‌ها در حال بررسی مجدد برای اعمال برخی تغییرات هستند چراکه این برنامه در انتظار بررسی‌های عمیق‌تر به‌منظور هموار کردن راه برای بازنگری‌های بیشتر است. شهردار ونکوور تصویب پیش‌نویس اولیه این طرح را برداشتن گام سوم از ۱۰۰ گام پیش رو در ایجاد تحولات مورد نظر معرفی کرد و وهله فعلی را بسیار هیجان‌انگیز دانست.

شورای شهر ونکوور دومین سازمان از هشت نهاد درگیر در این پروژه است که به رأی‌گیری پرداخت. شورا پیش‌نویس اولیه طرح را به اتفاق آرا تصویب کرد و پس از آن اعلام کرد که پروژه باید به روند بررسی زیست‌محیطی منتقل شود و در این زمینه نیز استانداردهای لازم را به دست آورد. پس از آن نیز بار دیگر به‌عنوان طرح جایگزینی ترجیحات محلی اصلاح‌شده در معرض رأی‌گیری قرار خواهد گرفت.

مدیر برنامه پیاده‌سازی این پروژه در شورای شهر اعلام کرد که این رأی‌گیری نقطه عطفی برای برنامه مذکور محسوب می‌شود و کمک می‌کند ونکوور به یک گام حیاتی برسد که پایه و اساس آنچه که باید مورد مطالعه قرار گیرد، یعنی بررسی فرآیندهای زیست‌محیطی طرح را مورد توجه قرار می‌دهد.

طرح ارائه‌شده شامل چهار لاین (سه لاین تردد و یک لاین کمکی) و دو شانه خاکی در هر دو جهت است. بر اساس این طرح یک ریل سبک از مرکز نمایشگاهی پورتلند روی پل گسترش می‌یابد که تا بلوار «اورگرین (Evergreen)» ونکوور ادامه دارد و برای اولین بار سیستم MAX را به ونکوور می‌آورد. به‌این‌ترتیب، سیستم حمل‌ونقل سریع اتوبوس سی‌تران به نام The Vine در ونکوور گسترش خواهد یافت تا مسافران بیشتری را برای جابه‌جایی در خود جای دهد.

هیئت‌مدیره سی‌تران پس از تأیید طرح توسط شورای شهر با وجود تنها یک نظر مخالف، به آن رأی مثبت داد. فرد مخالف طرح جایگزینی I-۵ معتقد است که طرح جدید از سبک فعلی پل پشتیبانی نخواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد که بهتر است طرح‌های مدنظر برای این پل در راستای کاهش ازدحام عمل کنند که به این مورد در پیش‌نویس ارائه‌شده هیچ اشاره‌ای نشده بود.

تصویب طرح توسط شورای شهر ونکوور و سی‌تران، در هر صورت آن را به مرحله رأی‌گیری توسط سازمان‌هایی رساند که در برنامه‌ریزی برای تغییرات این پل مشارکت دارند که شامل هیئت مأموران عالی‌رتبه دولتی بندر پورتلند، شورای شهر پورتلند، شورای مترو، هیئت مدیره RTC (کمیسیون حمل‌ونقل منطقه‌ای نوادای جنوبی که بر حمل‌ونقل عمومی، مدیریت ترافیک، طراحی راه‌ها و بودجه ساخت، برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و تلاش‌های برنامه‌ریزی این ناحیه نظارت دارد) و هیئت‌مدیره شورای حمل‌ونقل منطقه‌ای جنوب غربی واشنگتن می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر ونکوور در زمینه این طرح نظر خود را این‌گونه بیان کرد: «به‌شخصه و به‌عنوان کسی که از لحظه فراگیری رانندگی منتظر تردد روی این پل بوده‌ام، در انتظار پیاده‌سازی هر چه سریع‌تر آن هستم.» وی در ادامه گفت که شورای شهر ونکوور بیش‌از یک سال و نیم است شانه‌به‌شانه در کنار سایر شرکای برنامه پیش رفته است تا اینک به این نقطه حیاتی برسد، یعنی جایی که پل قرار است وارد فرآیند بررسی‌های زیست‌محیطی شود که به ایجاد یک پل چندوجهی منتهی می‌شود؛ پلی که قرار است تا ۱۰۰ سال آینده به جوامع دو طرف رودخانه کلمبیا خدمت‌رسانی کند.

کد خبر 589923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.