برنامه‌های شورای شهر لیدز برای بهبود جاده‌های کلیدی شهر

شورای شهر لیدز از شهروندان خواست نظرات خود را در مورد طرح‌های پیشنهادی برای بهبود خیابان‌های کلیدی متصل‌کننده لیدز و ویکفیلد ارائه دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز از صاحبان مشاغل و ساکنان شهر خواست تا نظرات خود را در مورد پیشنهادهای ارائه‌شده برای سرمایه‌گذاری ۲۲.۵ میلیون پوندی در راستای بهبود دو جاده کلیدی A۶۱ و A۶۳۹ که لیدز و ویکفیلد را به یکدیگر متصل می‌کند، ارائه دهند. قابل دسترسی‌تر و ایمن‌تر کردن جاده‌ها برای جابه‌جایی به‌واسطه اتوبوس، دوچرخه یا پای پیاده، ایجاد امکان داشتن سفرهای سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر با اتوبوس، کاهش ازدحام و ترافیک خودروها، کاهش آلودگی هوا و بهبود فضای سبز در طول مسیر از برنامه‌های شورای شهر لیدز برای این دو جاده محسوب می‌شود که قرار است در همکاری با شورای شهر ویکفیلد و اتحادیه یورکشایر غربی (WYCA) پیاده‌سازی شود.

شورای شهر اعلام کرد که از مبلغ سرمایه‌گذاری، ۱۱.۶ میلیون پوند به جاده A61 (بین لیدز و ویکفیلد) و ۱۰.۹ میلیون پوند به A639 (بین لیدز و مرکز شهر تاریخی پونتفرکت (Pontefract) در یورکشایر غربی) اختصاص دارد.

بسته اقدامات پیشنهادی شورای شهر لیدز شامل ایجاد خطوط اختصاصی اتوبوس و مسیرهای دوچرخه‌سواری، گذرگاه‌های جدید، پیاده‌راه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی گسترده‌تر، نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند برای کاهش ازدحام، کاشت درختان جدید و بهبود قلمرو عمومی می‌شود که با مشارکت فعال WYCA به‌عنوان بخشی از صندوق دولتی تغییر شهرها ارائه شده است. شورا هدف خود از این اقدامات را ارائه جایگزینی در دسترس، جذاب و پاک‌تر برای سفرهای ماشینی معرفی کرد.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز در بخش زیرساخت‌ها و آب‌وهوا این پیشنهادات را عاملی کمک‌دهنده در راستای ایجاد تجربه‌ای بهتر و ایمن‌تر برای همه کسانی معرفی کرد که از این جاده‌ها استفاده می‌کنند و گفت: «هر دو مسیر در حال حاضر تحت تسلط خودروها هستند و با انجام این بهبودها می‌توانیم مردم را به استفاده از روش‌های پایدارتر سفر مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تشویق کنیم که تأثیرات انسانی را بر محیط‌زیست کاهش می‌دهد و می‌تواند سلامت و رفاه شهروندان را بهبود ببخشد.» وی در ادامه تأمین بودجه طرح توسط شورای شهر را خبری بسیار مثبت برای جوامع لیدز دانست و از تلاش شورا برای جمع‌آوری نظرات مردم و صاحبان مشاغل محلی پیش از توسعه و پیاده‌سازی طرح‌های پیشنهادی به‌عنوان اقدامی ستودنی یاد کرد.

عضو کابینه شورای شهر ویکفیلد در بخش بزرگراه‌ها نیز مبلغ تخصیص‌یافته به پروژه را یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه روی دو مسیر کلیدی A۶۱ و A۶۳۹ معرفی کرد که مورد استفاده تمام افرادی است که بین دو شهر لیدز و ویکفیلد برای تحقق اهداف گوناگون به تردد می‌پردازند. وی در ادامه خاطرنشان کرد که این پیشرفت‌ها برای بهبود ارتباطات، کاهش زمان تلف‌شده در ترافیک و تسهیل جابه‌جایی مردم به‌وسیله اتوبوس، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی طراحی شده‌اند و جمع‌آوری پیشنهادات مردمی را امری مثبت تلقی کرد.

شهرداری یورکشایر غربی نیز سرمایه‌گذاری در A۶۱ و A۶۳۹ را گامی دیگری برای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص در منطقه تا سال ۲۰۳۸ معرفی کرد که زندگی در لیدز و ویکفیلد را پاک‌تر و سبزتر می‌کند و از مردم خواست تا در رایزنی عمومی شورای شهر لیدز مشارکت کنند چراکه تغییرات پیشنهادی بر همه کسانی که از این مسیرها استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد که گذار عادلانه به یک اقتصاد فراگیر و کم‌کربن برای موفقیت نیازمند پاسخگویی به نیازهای افراد از همه طبقات اجتماعی و در نظر گرفتن اقشار گوناگون جوامع است.

شورای شهر لیدز اعلام کرد که برگزاری رایزنی عمومی در مورد این طرح که از چهارم جولای تا چهاردهم آگوست برگزار خواهد شد و بازخوردهای به‌دست‌آمده در این بازه زمانی برای کمک به شکل‌دهی برنامه‌های دقیق‌تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شورا همچنین گفت که تغییرات در صورت تأیید تا سال ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد.

کد خبر 589922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.