تدبیر شورای شهر لندن برای مقابله با شرایط اضطراری آب‌وهوایی

شورای شهر لندن در همکاری با آژانس محیط‌زیست این شهر، به تشکیل یک گروه مشارکتی مقابله با خطر سیل اقدام کرده است تا از وقوع آسیب‌های ناشی از سیل سهمگینی همچون جولای سال گذشته پیشگیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر از یک سال پس از وقوع طوفان‌های شدید و باران‌های بی‌وقفه جولای ۲۰۲۱، سازمان‌های برجسته لندن به تجدید تعهد خود برای همکاری با یکدیگر در راستای مقابله با خطر سیل ناگهانی در سراسر پایتخت پرداختند.

طی دو طوفان بزرگ دوازدهم و بیست‌وپنجم جولای ۲۰۲۱، در لندن بیش از دو ماه باران بارید که با تخریب و نابودی هزاران خانه و کسب‌وکار در ۲۴ منطقه لندن همراه بود، چراکه کل مناطق پر از آب طوفان و فاضلاب شد و بسیاری از ساکنان آن‌ها را به‌طورموقت بی‌خانمان و نیازمند خدمات پشتیبانی اضطراری کرد. پس از عبور از این بحران، گروهی مشترک تحت سرپرستی آژانس محیط‌زیست و شورای شهر لندن تشکیل شد که وظیفه گردآوری سازمان‌های کلیدی برای تقویت آمادگی‌های لازم به‌منظور مقاومت در برابر وقوع سیل در لندن را برعهده دارد.

این گروه که به‌دنبال برگزاری جلسات اولیه شهردار و شورای شهر لندن در پی وقوع سیل مخرب جولای تشکیل شد شامل سازمان لندن بزرگ (Greater London Authority)، گروه مشارکتی تغییرات اقلیمی لندن (London Climate Change Partnership)، گروه مهندسین زهکشی لندن (London Drainage Engineers Group)، گروه مشارکتی تاب‌آوری لندن (London Resilience Partnership)، سازمان حمل‌ونقل لندن و تیمز واتر (Thames Water، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تأمین آب و تصفیه فاضلاب در اکثر مناطق لندن بزرگ و دارای انحصاری قابل‌توجه در این زمینه) می‌شود.

گروه مشارکتی آژانس محیط‌زیست و شورای شهر لندن هشدار می‌دهد که تأثیر مداوم تغییرات آب‌وهوایی در کنار از بین بردن فضاهای سبز قابل‌نفوذ، نیاز به سیستم‌های زهکشی و بهسازی زیرساخت‌های لندن که برای مقابله با چنین رویدادهای شدیدی طراحی نشده‌اند، همچنین تقاضا در این زمینه را بسیار بالا می‌برد. از سوی دیگر فقدان آگاهی در مورد خطرات ناشی از سیل ناگهانی به معنای آسیب‌پذیری پایتخت انگلستان در برابر این حادثه طبیعی است به‌ویژه آن‌که با توجه به گرم شدن آب‌وهوا انتظار می‌رود لندن در آینده با بارندگی‌های بسیار شدیدی مواجه باشد.

بنابراین گروه مشارکتی آژانس محیط زیست و شورای شهر لندن، پیاده‌سازی اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی در برابر سیل را در سراسر شهر مورد حمایت قرار می‌دهد که این اقدامات می‌تواند شامل بهبود برنامه‌ریزی و پاسخ‌گویی به حوادث چند سازمانی لندن و ایجاد ارتباطات بهتر بین آژانس‌های مربوطه و مردم در مورد خطر وقوع سیل باشد. این گروه در حال کار روی یک استراتژی بلندمدت برای مدیریت ریسک سرمایه است.

شهردار لندن نیز با مشارکت شورای شهر، آژانس محیط زیست، آتش‌نشانی لندن و تیمز واتر طی اعلامیه‌ای رسمی به ساکنان ۴۵ هزار ملک ساخته شده در پایین‌تر از سطح زمین نامه نوشت و از آن‌ها خواست هرچه سریع‌تر آگاهی خود را از سیل و چگونگی مواجه شدن با آن در صورت وقوع افزایش دهند؛ چراکه حتی اگر احتمال تأثیرگذاری سیل روی این املاک پایین باشد، در صورت وقوع می‌تواند خطرات جانی جدی از خود برجای گذارد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای لندن درحالی‌که سیل سال گذشته را نشانی از وجود شواهدی آشکار مبنی بر خطرات ناشی از وضعیت اضطراری آب‌وهوایی برای لندن معرفی کرد، گفت: «پایتخت انگلستان به‌عنوان یک منطقه بزرگ شهری که تا حد چشمگیری به زیرساخت‌های قدیمی هم‌چون سیستم‌های زهکشی ویکتوریایی متکی است، در برابر سیلاب‌های ناگهانی بسیار آسیب‌پذیر است. تغییرات آب‌وهوایی باعث تشدید رویدادهای شدید آب‌وهوایی هم‌چون بارندگی‌های شدیدی مثل سال گذشته می‌شود که این امر با افزایش نگرانی منطقه‌های لندن در زمینه اختلالات عمده، آسیب‌های مالی و خطرات جانی ساکنان شهر همراه است.»

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات بسیار گروه مشارکتی آژانس محیط‌زیست و شورای شهر لندن برای افزایش مقاومت شهر در برابر سیل و همچنین تقویت کارگروه‌های دولت‌های محلی برای مقابله با بحران‌های آب‌وهوایی خاطرنشان کرد که هرچند در سال جاری لندن شاهد تابستانی گرم و خشک بوده است، سیل همچنان یک تهدید جدی محسوب می‌شود و نمی‌توان اقدامات انجام‌گرفته را در حفظ حیات ساکنان لندن راضی‌کننده دانست.

مدیر منطقه آژانس محیط‌زیست لندن، سیل جولای ۲۰۲۱ را حادثه‌ای سهمگین توصیف کرد که اثرات قابل توجه و سنگین آب‌های سطحی لندن را بر اهالی شهر تحمیل کرد و بسیاری از این اثرات از جمله تأثیراتی روانی ناشی از آن را طولانی‌مدت شمرد. وی این ماندگاری اثر را دلیلی مهم دانست بر این‌که مسئولین در راستای آماده‌سازی و افزایش آگاهی درباره شیوه‌های بهبودی پس از سیل از مردم حمایت کنند چراکه با توجه به تغییرات آب‌وهوایی وقوع چنین رویدادهایی در آینده به احتمال زیاد بیشتر خواهد بود.

مدیر منطقه آژانس ضمن اشاره به مسئولیت مقامات محلی در زمینه مدیریت و واکنش به خطر سیل و جاری شدن سیلاب‌های سطحی اعلام کرد که یک دست صدا ندارد و همه منابع و سازمان‌های مربوطه از جمله امدادگران اضطراری، شرکت‌های آب و فاضلاب و دیگر بخش‌ها باید در این زمینه به مقامات محلی کمک کنند و از حمایت فعالانه یکدیگر در راستای کمک به لندن بزرگ برای افزایش سازگاری و انعطاف‌پذیری در برابر چنین رویدادهای شدید بارندگی و شناسایی محل‌های سرمایه‌گذاری برای کاهش احتمال وقوع خطر و آسیب کوتاهی نکنند.

شهردار لندن نیز وضعیت اضطراری آب‌وهوایی را بزرگ‌ترین تهدیدی دانست که امروزه جهان با آن روبه‌رو است و سیل سال گذشته لندن را نشانی از این واقعیت مهم معرفی کرد که بحران آب‌وهوایی دیگر هم‌چون گذشته مشکلی نیست که از دور به آن نگریسته می‌شد بلکه خطری است که تا آستانه خانه‌های ساکنان شهرها نفوذ کرده است. وی در ادامه خود را به‌عنوان شهردار مسئول دانست تا لندن بهتری برای همه بسازد و اطمینان حاصل کند که شهر در برابر تأثیرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و سیل مقاوم‌تر خواهد شد. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که لندن به‌زودی به یک رهبر جهانی برای کاهش کربن تبدیل شود.

کد خبر 589921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.