حمایت شورای شهر لستر از مستأجران

شورای شهر لستر در راستای حمایت از مستأجران و سرکوب مالکان سرکش، با دریافت پشتیبانی از سوی اکثر ساکنان شهر، طرحی تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر در راستای حمایت از مستأجران و سرکوب مالکان سرکش طرحی تصویب کرد که از مستأجران در برابر استثمار یا سکونت در خانه‌های نامناسب محافظت خواهد کرد. این طرح شورای شهر با حمایت بخش عمده‌ای از ساکنان شهر همراه شد و مطابق با آن مالکان ملزم به پرداخت هزینه‌ای بیش از یک‌هزار پوند برای دریافت امتیاز اجاره املاک خود هستند. علاوه بر این ضروری است خانه‌ای که قصد اجاره دادن آن را دارند از شرایط مناسبی برخوردار و تمام امکانات آن کاملاً سالم و بدون نقص باشد. پس از آن شورا به بررسی‌های لازم خواهد پرداخت که آیا مالکان و املاک آن‌ها شرایط مناسب برای اجاره داده شدن را دارند یا خیر.

سنجش توانایی مالکان خانه‌ها و قدرت اختیار آن‌ها برای مدیریت و نگهداری صحیح ملک‌شان، همچنین در دسترس بودن صاحب‌خانه به‌منظور رسیدگی به‌موقع و سریع به مشکلات خانه‌، از جمله شرایط مدنظر شورای شهر لستر در این طرح است. از دیگر شرایط صدور مجوز برای اجاره دادن خانه‌های لستر که توسط شورای شهر تعیین شده، اطمینان از سالم بودن انشعابات آب‌، برق و گاز، نصب هشداردهنده‌های وجود دود، آتش‌سوزی و گاز مونوکسید کربن و سالم بودن تمام تجهیزات خانه است. شورا همچنین در این طرح این امکان را برای خود ایجاد کرده است که از خانه‌ها بازدیدهای غیرمنتظره داشته باشد و پس از بررسی آن‌ها، در صورت لزوم مجوز مالک را باطل کند.

شورای شهر لستر اعلام کرد که این قوانین تنها ۲۰ درصد از املاک سراسر شهر را در بر خواهد گرفت، بااین‌حال اکثر مسائل موجود مربوط به خانه‌های غیراستاندارد و حوادث ناشی از رفتارهای ضداجتماعی در مناطقی رخ می‌دهد که تحت پوشش این طرح است. البته شورای شهر در نظر دارد طرح مذکور را در سراسر شهر و برای مالکان تمام خانه‌های مشترک که به‌عنوان خانه‌های چند کاربردی یا HMO با سه یا چند مستأجر شامل دو یا چند خانواده می‌شود که آشپزخانه مشترک دارند نیز به مرحله اجرا درآورد.

مرحله اول طرح حمایت از مستأجران شورای شهر لستر با دریافت بازخورد مثبت و پشتیبانی گسترده از سوی بخش عمده‌ای از ساکنان و مستأجران شهر مواجه شد تا جایی که ۷۴ درصد از ساکنان دائمی و ۵۹ درصد از مستأجران «استونی‌گیت (Stoneygate)» و «سافرون (Saffron)» حمایت خود را از آن نشان دادند. این میزان از حمایت در مناطق غربی شامل ۸۱ درصد از ساکنان و ۶۴ درصد از مستأجران بود. بااین‌وجود ۶۷ درصد از مالکان مشمول طرح به‌طور جدی با آن مخالفت کردند چراکه باید ۱۰۹۰ پوند برای یک مجوز پنج‌ساله بپردازند.

شورای شهر اعلام کرده است که این برای مبلغ برای پوشش هزینه‌های جاری طرح از جمله هزینه‌های رسیدگی به درخواست‌ها دریافت خواهد شد و البته شامل بعضی از تخفیف‌ها هم‌چون اعتبار شخص مالک، مالکیت مؤسسات خیریه و ارائه درخواست طی شش ماه اول پس از اعلام طرح می‌شود.

کد خبر 589915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.