تحویل منظریه بر اساس حقوق و وظایف است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، گفت: امضای تفاهم‌نامه برای اعلام آمادگی شهرداری به منظور تحویل منظریه بر اساس حقوق و وظایف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _ پنجشنبه سی‌ام تیرماه_ در جمع خبرنگاران در خصوص فضای سبز و خدمات ارائه شده در منطقه منظریه توسط شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: راه و شهرسازی در محلات هدف و شهرهایی که نسبت به واگذاری زمین و ساختمان اقدام می‌کند، باید آماده سازی عرصه را نیز انجام دهد، چرا که ایجاد شبکه‌های زیرساختی و زیربناها و روبناها از تعهدات آن‌ها است لذا باید تمامی عملیات آماده سازی، شبکه معابر، شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، شبکه آبیاری فضای سبز، زیرسازی، جداول معابر و آسفالت و پروژه‌های روبنایی مثل مساجد و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌ها، مراکز آموزشی، درمانی و بهداشتی با مدیریت راه و شهرسازی یا توسط این اداره به مرحله اجرا رسیده و به شهرداری‌ها تحویل داده شوند.

وی با اشاره به مراجعات و مطالبه شهروندان در خصوص ارائه خدمات در شهرک منظریه، اضافه کرد: با اعلام آمادگی مدیریت شهری شهرکرد در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان تفاهم‌نامه‌ای با راه و شهرسازی به منظور ارائه خدمات و رفع مشکلات موجود امضا شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد درخصوص تفاهم‌نامه امضا شده به معنی شروع کار نیست، گفت: این تفاهم‌نامه یک سند فهم مشترک برای ارائه خدماتی است که راه و شهرسازی باید از ابتدا انجام می‌داد اما درحال حاضر قصد دارد تعهدات خود را با پرداخت هزینه‌های مربوطه به شهرداری انجام دهد.

بیاتی با بیان اینکه لزوماً اجرای یک توافقنامه به معنی تحویل نیست، اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه مرحله اول است و مرحله دوم اجرای مفاد است که باید ابتدا قرارداد و موافقت‌نامه با جزئیات ارائه خدمات نوشته شود و البته همان زمان نیز باید منابع مالی تامین شود، پس زمانی که موافقتنامه در صحن شورا تایید، امضا و مصوب شد قدم دوم که همان گام اجرایی است برداشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امضای تفاهم‌نامه برای اعلام آمادگی شهرداری برای تحویل منظریه (مسکن مهر) بر اساس حقوق و وظایف است و این قدم اول است نه به معنای انجام کار، بلکه اعلام آمادگی مدیریت شهری شهرکرد است تا به استناد تفاهم‌نامه موجود، اقدام به مبادله موافقت‌نامه گردد و تامین اعتبار از سوی راه و شهرسازی و اخذ مجوز از سوی شهرداری انجام و کار اجرایی معادل مبلغ اعلامی صورت پذیرد، که البته هنوز تامین مالی صورت نپذیرفته است.

بیاتی عنوان کرد: تاکنون عملیاتی از جمله غرس ۲۷ هزار اصله نهال و پیش‌بینی منبع آب تا حد ممکن، کاشت درختان پارک میعاد، کاشت گل محمدی و درخت در مساحت ۲۲ هکتاری در تپه باباولی مشرف به منظریه انجام شده است.

کد خبر 589913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.