از کشف جسد کودک ۶ ساله تا ناکام ماندن نقشه شیطانی برای زن جوان

کشف جسد کودک شش ساله در کلاردشت، سقوط مأمور شرکت برق از بالای تیر، کلاهبرداری میلیاردی با رسید جعلی، دستگیری دو کولبر با ۳۹ کیلو تریاک، ناکام ماندن نقشه شیطانی برای زن جوان و بازداشت ۹ دزد یک باند سرقت را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: درپی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مفقودی کودک شش ساله تبعه کشور عراق، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کلاردشت مشخص شد کودک شش ساله به همراه خانواده جهت تفریح به کنار رودخانه رفته بودند که در هنگام صرف ناهار، مادر این کودک متوجه مفقودی فرزندش شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: مأموران به همراه عوامل هلال احمر در محل حاضر شدند و جسد کودک شش ساله را در بالادست رودخانه سردآبرود در حالی که بین سنگ داخل رودخانه گیر کرده بود، پیدا کردند.

وی با اشاره به کشف جسد این کودک و انتقال آن به ستاد انتظامی شهرستان کلاردشت، ادامه داد: به محض حضور خانواده و شناسایی جسد، با هماهنگی قضائی به سردخانه دلالت داده شد.

سرهنگ ساداتی با ابراز تأسف از این حادثه دلخراش از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب فرزندان خود باشند و هیچ‌گاه آنها را تنها نگذارند.

سقوط مأمور شرکت برق از بالای تیر

فرج‌الله آقایی مدیر برق شهرستان سامان، با اشاره به حادثه رخ داده برای مأمور ۳۵ ساله شرکت برق حین انجام کار، اظهار کرد: این حادثه، حدفاصل روستای چم‌خلیفه به سمت باباپیراحمد رخ داد. تمام موارد ایمنی رعایت شده بود اما به محض جداسازی شبکه و با توجه به سنگلاخی بودن زمین آن منطقه، محدوده تیر چراغ برق دچار رانش شد و متأسفانه کارگر از بالای تیر سقوط و جان خود را از دست داد.

کلاهبرداری میلیاردی با رسید جعلی

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس، اظهار کرد: درپی مراجعه مردی ۴۰ ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در یکی از سایت‌های آگهی‌محور، فردی با من تماس گرفته و پس از توافق و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرد که پس از چندین ساعت متوجه واریز نشدن وجه و جعلی بودن رسید شدم، مراتب جهت بررسی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در شهرستان مرودشت دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند. متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد که جهت ناشناس ماندن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌کردم.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ پنج میلیارد ریال از ۸۰ نفر دیگر کرده است، ادامه داد: شهروندان سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

دستگیری ۲ کولبر با ۳۹ کیلو تریاک در یزد

سرهنگ نصیری جانشین انتظامی استان یزد، اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری ۱۱۹ حین انجام وظیفه متوجه تردد دو نفر در تاریکی شب شده و بلافاصله وارد عمل شدند. مأموران پلیس پس از متوقف کردن این دو کولبر، آن‌ها را مورد بازرسی قرار دادند که از کوله‌های آن‌ها ۳۹ کیلو تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند. مبارزه بی امان با سوداگران مرگ با قاطعیت ادامه دارد و به هیچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهیم داد.

ناکام ماندن نقشه شیطانی برای زن جوان

یکشنبه بیست‌وششم تیرماه، مرد رهگذری درحال عبور از جاده‌ای در اطراف تهران بود که با مشاهده پیکر خونین زنی جوان که نیمه جان روی زمین افتاده بود، بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و زن جوان لحظاتی بعد به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شد تا تحت درمان قرار گیرد. ۲۴ ساعت بعد از این حادثه وی به هوش آمد و راز یک جنایت ناموفق را فاش کرد.

وی در بیان ماجرا برای پلیس گفت: چند وقت قبل در اینستاگرام با مردی به نام مسعود آشنا شدم. او خودش را باستان‌شناس معرفی کرد و در صفحه‌اش نیز عکس‌ها و فیلم‌هایی از آثار باستانی گذاشته بود. از آنجا که من علاقه زیادی به باستان‌شناسی داشتم و همیشه دلم می‌خواست در کارهای کاوشگری و باستان‌شناسی حضور داشته باشم از آشنایی با او استقبال کردم و این آغاز ارتباط ما شد اما در ادامه مدتی بعد وی به من پیشنهاد ازدواج داد و من که تصور می‌کردم او تمام ملاک و معیارهای من برای ازدواج را دارد، به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادم.

وی افزود: یک روز قبل با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد دارد مرا ابتدا به اداره باستان‌شناسی ببرد و بعد هم در یکی از پروژه‌های باستان‌شناسی‌شان که تپه‌ای در اطراف پاکدشت بود، شرکت کنم. پیشنهاد مسعود را پذیرفتم و روز حادثه سوار خودرواش شدم اما به اداره باستان‌شناسی نرفت. وقتی از او پرسیدم چرا به سازمان نمی‌رویم و به سمت جاده پاکدشت می‌روی جوابی نداد و وقتی سماجت مرا دید ناگهان چهره پلیدش را نمایان کرد و فهمیدم چه نقشه شومی در سر دارد.

این زن ادامه داد: به همین خاطر با او درگیر شدم. درگیری که بالا گرفت سعی کردم راهی برای فرار از دست او پیدا کنم اما مسعود شروع به کتک زدن من کرد و حتی سرم را به شیشه ماشین کوبید که گیج شدم و در نهایت زیر کتک‌های او بی‌هوش شدم. بعد از اینکه به هوش آمدم، خودم را در بیمارستان دیدم. ظاهراً رهگذری مرا پیدا کرده بود.

با شکایت زن جوان به دستور بازپرس محسن اختیاری، کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و مسعود را بازداشت کردند. متهم ابتدا منکر ماجرا بود اما سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: باستان‌شناس نیستم، فقط علاقه زیادی به باستان‌شناسی دارم و همین مسئله باعث شده بود عکس‌ها و فیلم‌هایی از این کار در صفحه اینستاگرامم بگذارم.

زمانی که با این زن آشنا شدم با ترفند ازدواج اعتماد او را جلب کرده و به بهانه دیدن پروژه باستان‌شناسی او را سوار خودروام کرده و به سمت پاکدشت حرکت کردم. قصد سو داشتم اما در میان راه از نقشه‌ای که در سر داشتم باخبر شد. سر همین مسئله باهم درگیر شدیم و میترا را کتک زدم که بی‌هوش شد، تصور کردم او مرده است و به همین دلیل از ترس او را از ماشین بیرون انداختم و فرار کردم. در این مدت مدام روزنامه‌ها و خبرگزاری را رصد می‌کردم تا ببینم در رابطه با کشف جسد یک زن مطلبی نوشته‌اند. قصدم سوءاستفاده بود و الان هم بشدت پشیمانم.

به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، مسعود با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم احتمالی او ادامه دارد.

بازداشت ۹ دزد یک باند سرقت

به دنبال وقوع سرقت از یک منزل ویلایی در بولوار توس مشهد، بررسی‌ها نشان داد که دو سارق جوان بدون به جا گذاشتن اثری از خود، شبانه وارد منزل شده‌اند و مقادیری طلا و سکه را به همراه یک دستگاه لپ تاپ به سرقت برده‌اند.

با ارسال این پرونده در چهاردهم فروردین گذشته به پلیس آگاهی مشهد، بررسی‌های تخصصی با صدور فرمانی ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. مدتی بعد کارآگاهان به سرنخ‌هایی از خرید و فروش لپ تاپ سرقتی در یکی از فروشگاه‌های رایانه‌ای در بولوار اندیشه دست یافتند و متصدی فروشگاه را دستگیر کردند.

این جوان، فروشنده لپ تاپ را به پلیس لو داد و بدین ترتیب کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی «ح-ر» را به دام انداختند. او نیز در بازجویی‌ها مدعی شد که لپ تاپ را از فرد دیگری خریده است اما نشانی او را نمی‌داند. بنابراین کارآگاهان با مشخصاتی که متهم مذکور در اختیار آنان گذاشت، متوجه شدند که فروشنده لپ تاپ یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار است که قبلاً نیز سه بار به جرم سرقت روانه زندان شده است. کارآگاهان پلیس مشهد در ادامه این عملیات موفق شدند، سارق مذکور را در مخفیگاهش دستگیر و تعدادی لوازم سرقتی دیگر نیز کشف کنند.

وی که به مقر انتظامی منتقل شده بود، همدست خود را به پلیس معرفی کرد و گفت: طلاهای سرقتی را با همدستی دو زن جوان به یک طلافروشی در منطقه خواجه ربیع فروخته‌اند. طولی نکشید که کارآگاهان پنج عضو این باند سرقت را به همراه چهار مالخر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند. متهمان یاد شده درحالی به سه فقره سرقت از منازل با شگرد شکستن شیشه و حفاظ اعتراف کرده‌اند که تحقیقات برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر آنها آغاز شده است.

کد خبر 589883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.