از نگاه پلیس به خودروساز شدن کارخانه ماکارونی تا بازداشت دختران قمه‌کش بوشهری

نظر پلیس درباره خودروساز شدن یک کارخانه ماکارونی، تردد زائران عتبات عالیات به‌صورت کاروانی و انفرادی مجاز است، اعلام فراخوان مشمولان اعزامی مرداد ۱۴۰۱، تشدید برخورد با رانندگان خودروهای پلاک مخدوش، بازداشت دختران قمه‌کش بوشهری، تکذیب خبر افزایش هزینه صدور گذرنامه را دربسته خبری انتظامی ایمنا بخوانید

به گزارش خبرنگار ایمنا، اواسط تیرماه امسال بود که اعلام شد یک شرکت تولید ماکارونی قصد ورود به عرصه تولید خودرو را دارد، تا ازاین‌پس «زر خودرو» نیز جزو شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور شناخته شود. موضوعی که از سوی سخنگوی وزارت صمت نیز مورد تائید قرار گرفت و او با اشاره به تفاهم‌نامه امضاشده در سال ۱۴۰۰ برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه‌گذاری، موافقت وزارت صمت و اعطای مجوز برای تأسیس کارخانه تولید خودرو را تائید کرده و گفته بود «چنانچه این گروه صنعتی به ظرفیت اعلامی در تولید خودرو برسد، می‌تواند رقیبی برای دو خودروساز بزرگ کشور به‌حساب آید»

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به ادعای گروه صنعتی زر ماکارون برای تولید یک‌میلیون دستگاه خودرو از سوی شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی «زر خودرو» اعلام کرد: «بهار سال گذشته، تعدادی از هلدینگ‌های بزرگ تولیدی- سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صمت امضا کردند که در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت توسعه سرمایه‌گذاری بوده است. در قالب تفاهم‌نامه مذکور، گروه صنعتی زر با یک پیشنهاد چهار میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، غذایی، شیمیایی، خودرو و پتروشیمی وارد عمل می‌شود. در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک‌میلیون دستگاه خودرو در سال شامل ۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین بوده است.»

سردار سیدکمال هادیانفر دراین‌باره اظهار کرد: به نظرم این موضوع را باید ابتدا از وزارت صنعت، معدن و تجارت بپرسیم، ما چیز زیادی در این مورد نشنیده‌ایم، اما به‌طورکلی در این موارد باید یکسری مراحل از سوی شرکت‌های متقاضی تولید خودرو طی شود.

وی درباره این مراحل افزود: اگر فردی بخواهد وارد عرصه خودروسازی شود، باید ابتدا یکسری مجوزها و موافقت‌های اصولی را اخذ کند. برای این امر باید مجوزهای مختلفی را دریافت کند که شامل مجوزهای دولت ازجمله وزارت صمت، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پلیس را دریافت کند.

رئیس پلیس راهور فراجا بابیان اینکه به نظر می‌رسد که این شرکت بیشتر به دنبال مونتاژ خودرو است تا تولید خودرو، تصریح کرد: من نظرم این است که این‌ها بیشتر دنبال مونتاژ خودرو هستند و دنبال تولید خودرو نبوده و خودروساز نیستند. احتمالاً این‌طور است که محصولی در خارج از کشور شناسایی‌شده و با شرکت آن قرارداد بسته‌اند تا اینجا کارخانه آن را راه‌اندازی کنند.

وی تأکید کرد: هر خودرویی که تولید یا حتی مونتاژ می‌شود، باید ایمنی و کیفیت لازم را داشته باشد و بتواند از جان راننده و سرنشینان آن محافظت کند. باید به طور حتم نمونه‌های تصادف آزمایشگاهی آن‌هم موردبررسی قرار بگیرد و در صورت دریافت تائیدیه‌های ایمنی این محصولات تولید شود.

دستگیری کلاه‌برداران اپلیکیشن شاد

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به‌حساب کاربری آن‌ها در تلگرام و کلاه‌برداری از مخاطبین آن‌ها، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص گردید مجرمین با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد بانام اپراتور پشتیبان پیامی تحت عنوان حذف حساب کاربری برای کاربران ارسال کرده و افراد را ترغیب می‌کنند که جهت تائید هویت خود کد پنج‌رقمی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌گردد را برای پشتیبان ارسال کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: پس از ارسال کد برای سارقین توسط کاربران شبکه آموزشی شاد که عموماً قشر نوجوان هستند این شیادان با دسترسی غیرمجاز به شبکه اجتماعی تلگرام افراد با سوءاستفاده از شماره تلفن و هویت آن‌ها اقدام به کلاه‌برداری از مخاطبین شکات می‌کردند.

راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰ ۱۱۰

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰ ۱۱۰، اظهار کرد: این سامانه به‌منظور بالا بردن سطح خدمت‌رسانی به مردم شریف راه‌اندازی شده‌اند و از طریق این سامانه شهروندانی که به هر طریق امکان تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ را ندارند، می‌توانند از طریق این سامانه با پلیس تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۱۰ فقط برای فوریت‌های پلیسی راه‌اندازی شده است، افزود: در چهار ماه اخیر با افزایش ۲۹۰ درصد تماس‌های غیرضروری با سامانه ۱۱۰ روبه‌رو بودیم درحالی‌که این سامانه برای فوریت‌های پلیسی طراحی و پیش‌بینی‌شده است و انجام تماس‌های غیرضروری با این سامانه موجب نقصان در انجام مأموریت‌های ۱۱۰ پلیس است.

تردد زائران عتبات عالیات به‌صورت کاروانی و انفرادی مجاز است

سرهنگ حکیم عبداللهی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: تردد زائران عتبات عالیات به‌صورت کاروانی و انفرادی از مرز شلمچه همچنان امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه زائران اربعین حسینی از هم‌اکنون مقدمات سفر را آغاز کنند، افزود: با توجه به نزدیک شدن به سوگواری سرور و سالار شهیدان و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، زائرانی که قصد شرکت در مراسم اربعین حسینی دارند در صورتی اجازه خروج از کشور خواهند داشت که از اعتبار گذرنامه حداقل شش ماه باقی‌مانده باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه «سماح» و رعایت سایر شرایط ثبت‌نامی مندرج در آدرس Samah.haj.ir از دیگر الزام‌های برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری است که نحوه و چگونگی پیش ثبت‌نام به‌موقع از طریق کمیته اعزام اربعین (سازمان حج و زیارت) اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر الزامات شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، تزریق دو دوز واکسن است و افرادی که شش ماه از آخرین زمان تزریق واکسن آن‌ها گذشته است باید دُز یادآور تزریق کنند.

اعلام فراخوان مشمولان اعزامی مرداد ۱۴۰۱

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولانی که‌برگ آماده‌به‌خدمت به تاریخ مردادماه سال ۱۴۰۱ دریافت کرده‌اند، می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم مردادماه سال ۱۴۰۱ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام‌شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی می‌بایست کارت تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹ و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

مشمولان باید اصل مدارک موردنیاز اعم از برگ آماده‌به‌خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. در این اطلاعیه آمده است، عدم حضور به‌موقع در زمان و محل‌های تعیین‌شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

اجاره خودرو برای «دور دور» در خیابان‌های پایتخت

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: یک‌زمانی افراد مرفه و بی‌درد با خودروهای لوکس اقدام به دور دور در محله‌های مشخصی می‌کردند اما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم سطح خودروها پایین آمده و افراد برای اینکه بتوانند دور دور کنند، خودرو را کرایه می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از خودروهایی که توقیف‌شده است، بعدازاینکه مدارک شأن را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم برای یک روز اجاره شده‌اند تا فرد بتواند در برخی از خیابان‌های تهران دور دور کند.

تشدید مقابله با قاچاق / از توقیف ۳۶۵ خودرو تا دستگیری ۶۶۴ نفر

سردار سهراب بهرامی، جانشین قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا اظهار کرد: با عنایت به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به قاچاق و احتکار کالاهای اساسی موردنیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به‌صورت جدی ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور، افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی هفته گذشته با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و با تشکیل پنج هزار و ۷۶۱ گروه مشترک از ۸ هزار و ۱۵۹ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

جانشین قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از دو هزار و ۸۵۴ تن انواع کالای اساسی از قبیل گوشت قرمز و مرغ، قند و شکر، برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم‌خانگی، ۴۴۶ هزار و ۱۸۶ عدد انواع دارو، لوازم‌یدکی، نهاده‌های دامی و کشاورزی و…، را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را دو هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این خصوص ۳۶۵ دستگاه خودرو توقیف، ۴۸ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۶۶۴ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.

پلمب یکی از مجموعه‌های ایران مال در تهران

سرهنگ مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پاوا فاتب از پلمب یکی از مجموعه‌های ایران مال در تهران خبر داد و اظهار کرد: پس از انتشار فیلمی از مجموعه ایران مال در فضای مجازی که در آن آقایان و بانوان به‌صورت مختلط در حال انجام حرکات ورزشی بودند موضوع در دستور کار معاونت نظارت بر اماکن عمومی پاوا فاتب قرار گرفت.

وی افزود: ضمن هماهنگی با سازمان ورزش و جوانان بدون فوت وقت در همان روزبه محل اعزام و واحدهای باشگاه بیلیارد لوتوس و بولینگ گلکسی راسا پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پاوا فاتب با اشاره به اینکه با این‌گونه اقدامات هنجارشکنانه در حوزه اصناف و اماکن برخورد قانونی خواهد شد، تصریح کرد: دو نفر عاملان اصلی این اقدام هنجارشکنانه تحویل مرجع قضائی شدند.

تشدید طرح برخورد با رانندگان خودروهای پلاک مخدوش

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه بازدید هوایی و زمینی از مرزهای جنوب شرقی کشور با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مطلوب کشور است، اظهار کرد: خوشبختانه در یک دهه گذشته همه دستگاه‌ها اقدامات بسیار مثبتی را با همکاری مردم خوب استان انجام دادند تا جایی که امروز شاهد نتیجه آن یعنی امنیت پایدار در این منطقه از کشورمان هستیم.

وی افزود: ارتش و دولت پاکستان در آن‌سوی مرز، اقداماتی را از سال‌های گذشته آغاز کرده که در حال به ثمر رسیدن است هم حضور در مرز و هم اقدامات انسداد مرزی مشابه اقدامات آنچه که از سال‌های گذشته در مرزهای جمهوری اسلامی ایران انجام‌شده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به موضوع قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه بخش اعظمی از مرزهای مشترک ما سیم‌خاردار و فنس کشی شده است اما بازهم شاهد ورود مواد مخدر از آن‌سوی مرز به داخل کشور هستیم. انتظار بر این است با توجه به پروتکل‌ها و معاهدات مرزی از سوی کشورهای همسایه بخصوص پاکستان این موضوع با مدیریت تاکتیکی مسئولان ذی‌ربط آن به‌گونه‌ای باشد که قاچاق مواد مخدر به صفر یا کاهش بسیار چشم‌گیری یابد.

وی ادامه داد: موضوع مهم بعدی بحث ورود بدون کنترل گازوئیل به استان است آمارهای ارائه‌شده نشان می‌دهد بیش از هفت میلیون لیتر سوخت وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود با توجه به اینکه این استان پالایشگاه ندارد به‌طور حتم بخش قابل‌توجهی از این حجم سنگین سوخت قاچاق است که این موضوع برخلاف منافع ملی است و باید مانع آن شد.

سردار رضایی در خصوص ناهنجاری‌های گزارش‌شده در استان سیستان و بلوچستان و تردد برخی خودروها با پلاک مخدوش و یا بدون پلاک، اضافه کرد: این موضوع جرم محسوب می‌شود و از طریق دستگاه‌های مرتبط ضمن اعمال قانون قرار بر این است که اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد و در یک مقطع خاص این طرح تشدید و به‌طور جد با آن برخورد خواهد شد.

وی تأکید کرد: کسانی که دارای خودروهای پلاک مخدوش و یا بدون پلاک هستند به هر طریقی اعم از اینکه با سرعت‌های غیرمجاز تردد و موجب نارضایتی و ناراحتی مردم عزیز می‌شوند به‌گونه‌ای که با رانندگی‌های پرمخاطره باعث تصادف و تحمیل خسارات جانی و مالی به خود و دیگران می‌شوند برخورد قانونی صورت می‌گیرد این موضوع نیز جزو مصوبات مهم این سفر است.

برخورد با باندها و شبکه‌های مروج مفاسد اخلاقی

سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور در اولین همایش سراسری سازمان اطلاعات فراجا بابیان اینکه تلاش برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب مطالبه قانون‌گذار و مردم از پلیس است، اظهار کرد: مردم جامعه به‌ویژه متدینین از پلیس انتظار و مطالبه دارند که با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی برخورد کند، هرچند که در موضوع عفاف و حجاب ۳۲ دستگاه بر اساس ۳۰۰ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه و تکلیف دارند اما به نظر می‌رسد که پلیس در این میدان تنهاست و شایسته است که همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول پای‌کار باشند.

وی بابیان اینکه متأسفانه کم‌کاری برخی سازمان‌ها در این حوزه بر دوش ناجا تحمیل می‌شود، تصریح کرد: حتی اگر سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول در این حوزه به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نکنند، پلیس میدان عمل را خالی نمی‌کند. پلیس همچنان که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، مقابله با اراذل‌واوباش، توسعه انضباط اجتماعی و فرهنگ ترافیکی را دنبال می‌کند در اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز مصمم است و شناسایی و برخورد با اعضا اصلی باندها و شبکه‌های مروج مفاسد اخلاقی موید این ادعا است.

فرمانده کل انتظامی کشور تشدید اقدامات مقابله‌ای با اراذل‌واوباش را از دیگر مأموریت‌های سازمان اطلاعات فراجا برشمرد و تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با عنوان اراذل‌واوباش، امنیت مردم را تهدید کنند؛ امنیت مردم خط قرمز پلیس است. نظارت بر فعالیت اماکن به‌ویژه رستوران‌ها، تالارها، باغ تالارها را نیز از مأموریت‌های اولویت‌دار سازمان اطلاعات فراجا است و برخورد با مصادیق آشکار هنجارشکنی از اولویت‌های پلیس است، اما همچنان که فعالیت‌ها و تحرکات زیرپوستی مرتبط با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را رصد و باقدرت تدبیر کرده‌ایم با این قسم جرایم نیز برخورد می‌کنیم.

فروش رمز ارز سودآورترین روش کلاه‌برداری است

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به برخی اقدامات مجرمانه و به‌خصوص کلاه‌برداری از شهروندان در حوزه رمز ارزها اظهار کرد: بعد از اقدامات پیشگیرانه در زمینهٔ شرط‌بندی و قمار، دسترسی مجرمان به درگاه‌های اینترنتی کاهش یافت و آگاهی مردم افزوده شد که در این شرایط جرایم در این زمینه کاهش پیدا کرد. اما باید بدانیم که جرم هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و آن دسته از مجرمانی که دانشی بالا دارند، بسیار اتوکشیده و شیک و خوش‌تیپ و خوش‌صحبت هستند.

وی افزود: امروز نیز سودآورترین روش کلاه‌برداری فروش رمز ارز است؛ چون این حوزه و استخراج و واگذاری آن هنوز تابع مقررات و قوانین خاصی نیست و فقط یکسری از صرافی‌ها مقداری رمز ارز در اختیار تجار قرار می‌دهند تا واردات صورت گیرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا بابیان این‌که بسیاری کشورها پول را از مبادلات مالی خارج کرده‌اند، تصریح کرد: ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم ما در حال استخراج رمز ارز هستند. تا این جای کار هم ما به قانونی شدن اصرار داشتیم. تمام تبلیغات نیز بدین‌صورت است که صرافی‌ها خود را مجریِ خارجی‌ها نشان می‌دهند و در حقیقت به مردم خالی فروشی می‌کنند. درحالی‌که باید یک پول در اختیارشان باشد تا به مردم اختصاص دهند ولی این‌ها خالی فروشی می‌کنند.

وی ادامه داد: این بازار سودآور است ولی نه در کشور ما و فقط کسانی سود می‌کنند که هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند. این‌ها مردم را ترغیب کرده که پول بیشتری وارد میدان کنند و فقط به مشتری اعتبار می‌دهند. ولی سایت‌های داخلی به مردم اجازه انتقال اعتبار را نمی‌دهند، چون خالی فروشی کرده و این اعتبار دروغین است و نمی‌توان در بازارهای جهانی از آن بهره گرفت.

واکنش پلیس به ویدئوی منتشر شده از گشت پلیس و یک مادر

ویدئویی از حضور چند زن در اطراف یکی از گشت‌های پلیس در پایتخت منتشر شد که در پی آن مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ از برخورد با سرتیم گشت انتظامی خبر داد.

در اطلاعیه‌ای که پلیس پایتخت اعلام کرده، آمده است: «در پی اطلاع از برخورد خارج از ضوابط یکی از گشت‌های پلیس با یکی از شهروندان موضوع به‌سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و با سرتیم این واحد انتظامی به دلیل سو مدیریت برخورد انضباطی شد.

طرح امداد خودرو ویژه اربعین اجرا می‌شود

طرح امداد خودرو ویژه اربعین از پانزدهم تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در شهرهای مرزی و مسیرهای منتهی به مرز ایران و عراق در سراسر کشور اجرا می‌شود.

جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی شرکت‌های امداد خودرو برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و زائران در اربعین با حضور نمایندگان پلیس راهور فراجا، امداد خودروهای ایران‌خودرو و سایپا، گروه بهمن و رئیس انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش در کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی برگزار شد.

بر اساس مصوبات این جلسه، قرار است طرح امدادی ویژه اربعین از پانزدهم تا پایان شهریور ۱۴۰۱ در شهرهای مرزی و مسیرهای منتهی به مرز ایران و عراق در سراسر کشور اجرا شود.

این خدمات ویژه اربعین و در داخل کشور ارائه خواهد شد. درحالی‌که حاضر تردد از مرزهای زمینی ایران و عراق با اتومبیل شخصی با محدودیت‌هایی مواجه است. هرچند کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پیگیری تسهیل سفرهای جاده‌ای بین ایران و عراق است و دراین‌باره با برخی استان‌های مرزی عراق مذاکراتی داشته است.

کشف بیش از ۲۸۰۰ تن کالای احتکاری و قاچاق در کشور

سردار سهراب بهرامی، جانشین قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح جزئیات عملکرد قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی در هفته اخیر اظهار کرد: با توجه به اینکه سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به قاچاق و احتکار کالاهای اساسی موردنیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضای کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی هفته گذشته با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و با تشکیل پنج هزار و ۷۶۱ گروه مشترک از هشت هزار و ۱۵۹ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.

جانشین قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازدید و بازرسی از آن‌ها بیش از دو هزار و ۸۵۴ تن انواع کالای اساسی از قبیل گوشت قرمز و مرغ، قند و شکر، برنج، گندم و آرد، روغن خوراکی، انواع لوازم‌خانگی، ۴۴۶ هزار و ۱۸۶ عدد انواع دارو، لوازم‌یدکی، نهاده‌های دامی و کشاورزی و … را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را دو هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اضافه کرد: در این خصوص ۳۶۵ دستگاه خودرو توقیف و ۴۸ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب شد. همچنین ۶۶۴ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی‌شده و خودروها به پارکینگ منتقل شدند.

حمایت پلیس از کاربری اراضی کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی

سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با تأکید بر حمایت انتظامی کشور از کاربری اراضی کشاورزی به‌منظور افزایش امنیت غذایی، اظهار کرد: اولویت یگان حفاظت از سازمان امور اراضی، اتخاذ راهکارهای مرتبط با پیشگیری از تغییر کاربری اراضی است لکن با افراد سودجو که با تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی قصد برهم زدن چرخه تولید این صنعت مهم و حیاتی را داشته باشند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۱۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر در درگیری مسلحانه مرزبانان و قاچاقچیان

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از نوار مرزی و برخورد با قاچاق مواد مخدر در مرزهای کشورمان، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه از فعالیت یک باند قاچاق در منطقه مرزی مطلع شده و با برنامه‌ریزی عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قراردادند.

وی بابیان اینکه با تائید گزارش واصله انهدام این باند و کشف محموله مواد مخدر در دستور کار مرزبانان قرار گرفت، گفت: با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، مسیرهای تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی‌شده برای انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور به دست آمد و چندین تیم پوششی و عملیاتی از مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با اجرای طرح مهار، منطقه موردنظر را در کنترل خود قرار داده و توانستند محموله بزرگ مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور تصریح کرد: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف دو دستگاه خودرو، یک‌تن و ۱۹۲ کیلو و۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۵۵۹ کیلوگرم حشیش، ۵۶۷ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و ۶۵ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین را به همراه یک دستگاه بی‌سیم دستی کشف و ضبط کنند.

مهارت‌آموزی یک‌میلیون سرباز وظیفه در چهار سال

سردار محمدجواد زاده، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مصلح، اظهار کرد: بیش از چهار سال از تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی می‌گذرد و خداوند را شاکریم که با تدوین اسناد راهبردی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم رهبر انقلاب در موضوع مهارت‌آموزی اقدامات اساسی داشته باشیم.

وی افزود: موضوع مهارت‌آموزی سربازان به یک نهضت تبدیل‌شده است، در مدت چهار سال گذشته یک‌میلیون نفر از سربازان تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرارگرفته که ۷۰۰ هزار نفر مدرک مهارت‌آموزی دریافت کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مصلح تصریح کرد: قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام سربازان تحت پوشش مهارت‌های مهارت‌آموزی قرار بگیرند که به دلیل شیوع کرونا محقق نشد و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ این هدف به‌طور کامل محقق شود. همچنین امسال برنامه داریم ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های پنج‌گانه و ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های ۵۱۲ گانه تخصصی قرار دهیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار سرباز موفق به بهره‌مندی از تسهیلات شدند و برنامه داریم برای سال ۱۴۰۱ حدود پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال سربازان اختصاص دهیم.

دختران قمه‌کش بوشهری بازداشت شدند+جزئیات

سرهنگ سهام صالحی، جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر در خصوص کلیپ منتشرشده دعوای دختران در بوشهر، اظهار کرد: حدود دو ماه پیش تعدادی دختر ۱۳ تا ۱۶ ساله که مدت‌ها باهم دوست بودند و به علت اختلافات شخصی روابط آن‌ها به‌هم‌خورده بود، باهم دیگر قرار می‌گذارند تا در بوستان شغاب حاضر شوند و از طریق گفت‌وگو مشکل خود را حل کنند.

وی افزود: دختران نوجوان بعد از دقایقی گفت‌وگو با یکدیگر به توافق نمی‌رسند و باهم درگیر می‌شوند که در همین هنگام یکی از دختران باقدرت با قمه‌ای که یکی از دوستانش در اختیارش گذاشته بود، اقدام به زدن چندین ضربه به طرف‌ها مقابل می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از طرفی یکی از افراد حاضر در محل از صحنه درگیری فیلم‌برداری کردند و پس از گذشت حدود دو ماه، اقدام به انتشار فیلم در فضای مجازی می‌کند که این موضوع باعث خدشه‌دار شدن اذهان عمومی می‌شود.

وی تصریح کرد: کمتر از ۲۴ ساعت از انتشار فیلم، فرماندهی انتظامی شهرستان بوشهر با همکاری کارشناسان پلیس فتا، عملیات شناسایی را آغاز و امروز همه دختران دخیل در درگیری و انتشاردهنده فیلم به مرکز پلیس فراخوانده شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه به‌منظور اصلاح و پیشگیری از اقدامات مشابه تحت خدمات مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای قرار گرفتند؛ همچنین پیگیری‌های قانونی نیز در دست انجام است.

خبر افزایش هزینه صدور گذرنامه تکذیب شد

سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: با توجه به نبود پیش‌بینی افزایش هزینه صدور گذرنامه در بودجه و اعتبار سالیانه کشور، هیچ برنامه‌ای برای تغییر در هزینه صدور گذرنامه وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد شایعات بی‌پایه و اساس مبنی برافزایش هزینه گذرنامه در فضای مجازی منتشر و موجب دغدغه خاطر هم‌وطنان شده است، لذا ضمن تکذیب شایعات منتشره مبنی برافزایش صدور گذرنامه، از هم‌وطنان درخواست می‌شود به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه تصریح کرد: افرادی که در آینده نزدیک سفر خارج از کشور ندارند، برای ارائه درخواست صدور گذرنامه عجله نکنند و به‌مرور زمان ضمن مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست صدور گذرنامه خود را ارائه کنند.

مادری که هدف برخورد خشن گشت ارشاد بود به «بازرسی پلیس پایتخت» رفت

بازرسی نیروی انتظامی تهران به دنبال برخورد خارج از ضوابط یکی از گشت‌های انتظامی با یکی از شهروندان در پایتخت با دعوت از زن میان‌سال از وی به‌صورت حضوری دلجویی کرد.

یک منبع آگاه گفت: به دنبال انتشار کلیپی از برخورد خارج ضوابط یکی از واحدهای انتظامی در شبکه‌های مجازی که در آن زنی میان‌سال از مأموران پلیس درخواست می‌کرد تا دختر وی را به دلیل بیماری از خودروی گشت پلیس پیاده کنند اما مأموران نسبت به این درخواست بی‌تفاوت بوده و به مسیر خود ادامه می‌دهند، موضوع به‌سرعت رسیدگی و با سرتیم این واحد انتظامی به دلیل سو مدیریت برخورد انضباطی شد.

مادر نگرانی که با وی برخورد شده بود به بازرسی پلیس پایتخت دعوت و حضوری از وی دلجویی شد.

کد خبر 589881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.