از مهم‌ترین چالش متروی اصفهان تا آتش‌های زیرخاکستر بندرعباس

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «مهم‌ترین چالش متروی اصفهان»، «اراک، شهر کم‌پارک»، «اصفهان ۴۳ آرامستان محلی دارد»، «شناسایی ۴۰۰ نقطه شهر برای برپایی موکب»، «الگوبرداری کرج از شهرداری اصفهان»، «تبدیل ۱۰۰ اثر نقاشی کودکان شهر اصفهان به عروسک»، « TBM خط ۲ متروی اصفهان به ایستگاه چهارسو رسید»، «لزوم ایجاد تغییر اساسی در اتوبوسرانی اصفهان»، «آتش‌های زیر خاکستر بندرعباس» و «مردم باید داعیه‌دار مراسم و آئین‌های مذهبی باشند» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

مهم‌ترین چالش متروی اصفهان محدودیت منابع مالی است

سیدمحسن واعظی‌فر، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: قطار شهری اصفهان سه خط مصوب دارد که خط یک آن به طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰۰ متر با ۲۰ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است؛ این خط تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ بنابراین اگر رام‌های قطار این خط تأمین شود، خط یک مترو تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی پروژه متروی این کلان‌شهر محدودیت منابع مالی است، افزود: در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز، عملیات اجرایی خط دو متروی اصفهان در کمتر از پنج سال تکمیل می‌شود.

اراک، شهر کم‌پارک

«اراک، شهر کم‌پارک» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با کارشناسان و مدیران شهری اراک تشریح شد.

مهمترین مرحله برنامه‌ریزی شهری، تعیین الگوی مناسب برای فضای سبز یک شهر است و توسعه آن باید بر اساس نگرش صحیح به نیازهای زیست‌محیطی و اجتماعی شهر و قابلیت‌های آن انجام شود؛ در این میان دو مقوله توسعه پایدار و ارتقای بهره‌وری منابع باید سرلوحه سیاست‌گذاری‌های توسعه فضای سبز قرار گیرد.

وجود پارک‌ها در محله‌های شهر از مهم‌ترین نیازهای شهروندان در فضای شهرهای مدرن است، پارک‌ها فضاهایی برای مکث است که می‌تواند فرصتی را برای گفت‌وگوی شهروندان به دور از مشغله‌های روزمره فراهم آورد، بسیاری از شهروندان اراک از نبود پارک یا فضایی برای استراحت، تفریح و ورزش در اطراف خانه‌های خود گلایه دارند، معضلی که از دید مدیران شهری نیز پوشیده نمانده است و آنها را در صدد ایجاد پارک‌های محله‌ای و موضوعی برآورده است.

اصفهان ۴۳ آرامستان محلی دارد / اجرای طرح جذب خادمان افتخاری در باغ رضوان

سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری به‌شمار می‌رود و خدمات آن مشتمل بر امور اجرایی و فرهنگی برای شهروندان هنگام از دست دادن وابستگان و پس از آن است که این سازمان از زمان تأسیس تاکنون خدمات ویژه‌ای را به شهروندان ارائه کرده است.

در حال حاضر ۴۳ آرامستان محلی در شهر اصفهان وجود دارد که ۱۸ مورد آن از جمله آرامستان‌های رهنان، عاشق‌آباد، کوجان، بهرام‌آباد و امین‌آباد فعال است و در حال حاضر دفن اموات در آن‌ها انجام می‌شود.

شناسایی ۴۰۰ نقطه شهر برای برپایی موکب / نصب سیلک ممنوع است

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برای ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و خدمتگزاری هرچه بیشتر به خادمان اهل‌البیت (ع) در موکب‌های عزاداری، مکان‌یابی از طرف مدیریت شهری به هیئت‌های مذهبی پیشنهاد می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰۰ نقطه این کلان‌شهر که امکان برپایی موکب وجود دارد، شناسایی و در پنج سطح دسته‌بندی شده است.: برای نقاط درجه یک تسهیلاتی همچون زیرساخت‌های برق و فاضلاب در نظر گرفته شده است، اما هیئت‌ها باید در این مکان‌ها که امکان قرار دادن صندلی و تلویزیون شهری دارند، نکات لازم را رعایت کنند.

الگوبرداری کرج از شهرداری اصفهان

«الگوبرداری کرج از شهرداری اصفهان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری کرج تشریح شد.

پس از شکست طرح جمع‌آوری جعبه‌های زباله مقابل منازل شهروندان در کرج، شهرداری این کلان‌شهر با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز اجرای طرح جمع‌آوری یک روز در میان زباله‌ها در کلان‌شهر اصفهان، به فکر اجرای این طرح در کرج افتاد.

فرایند جمع‌آوری زباله از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری است که طی ادوار گذشته شاهد فرهنگ‌سازی در این خصوص بوده‌ایم؛ این موضوع در بعضی از کلان‌شهرها همچون اصفهان با برنامه‌ریزی مناسب اجرا شده است، اما طی سال‌های گذشته در شهر کرج طرحی مبنی بر قراردادن جعبه‌های زباله مقابل اماکن مسکونی، مورد توجه قرار گرفته بود که با شکست روبه‌رو شد و به همین جهت مجموعه خدمات شهری شهرداری، در ماه‌های گذشته از طرح جمع‌آوری یک روز در میان زباله بر اساس طرح اجرا شده در کلان‌شهر اصفهان پرده برداشت و حالا باید دید این طرح نیز شکست خواهد خورد یا خیر؟

۱۰۰ اثر نقاشی کودکان شهر اصفهان به عروسک تبدیل شد

«تبدیل ۱۰۰ اثر نقاشی کودکان شهر اصفهان به عروسک» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

اسماءالسادات نکویی، رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی همساز گفت: در آئین اختتامیه «مسابقه نقاشی همساز»، اظهار کرد: در سال ۹۹ برای نخستین بار در سطح ملی، شهر اصفهان توانست نشان شهر دوستدار کودک را دریافت کند، این اتفاق مبارکی برای شهر اصفهان با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های خاص محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نشان شهر دوستدار کودک فرصتی است تا شهری زیست‌پذیر برای کودکان داشته باشیم، گفت: به دلیل شیوع کرونا فعالیت در اداره شهر دوستدار کودک کمرنگ شد، اما اکنون با قوت فرایندها را بیشتر از گذشته پیش خواهیم برد.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در خصوص برگزاری مسابقه نقاشی همساز، خاطرنشان کرد: با برگزاری مسابقه نقاشی و خلق رویاهای کودکان به واقعیت، به آنها نشان دادیم که در صورت داشتن پشتکار می‌توانند به آرزوهای خود رنگ واقعیت ببخشند، در این مسابقه ۱۰۰ اثر نقاشی کودکان ظرف مدت ۲۰ روز به عروسک تبدیل شد.

TBM خط ۲ متروی اصفهان به ایستگاه چهارسو رسید

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «رسیدن TBM خط ۲ متروی اصفهان به ایستگاه چهارسو» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

خط دو متروی اصفهان از ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر تا دارک، از غرب تا شرق اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر امتداد می‌یابد و در مسیر خود از ۲۳ ایستگاه عبور می‌کند که در این راستا جهت تسریع در بهره‌برداری از این خط، پروژه به سه بخش مجزا تقسیم شده است.

هم‌زمان با عید سعید غدیر خم به منظور حفاری تونل حدفاصل ایستگاه چهارسو تا ایستگاه شهید خرازی از خط دوی مترو، دستگاه حفار مکانیزه TBM وارد ایستگاه چهارسو شد.

لزوم ایجاد تغییر اساسی در اتوبوسرانی اصفهان

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: به‌زودی بخشی از نتایج زحمات همکاران حوزه حمل‌ونقل را در شهر خواهید دید، اما جا دارد در این روزهایی که به اواسط تابستان نزدیک می‌شویم و گرما به اوج رسیده است، خداقوت بگوییم به قشر زحمت‌کشی که بدون هیچ توقع و ادعایی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات زیادی انجام شده است تا کیفیت حمل‌ونقل عمومی در شهر ارتقا پیدا کند، اما به‌رغم تمام تلاش‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. تعداد خطوط، زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه و کیفیت اتوبوس‌ها باید به‌صورت اساسی تغییر کند.

آتش‌های زیر خاکستر بندرعباس

آتش‌های زیر خاکستر بندرعباس یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

پس از فروریختن ساختمان متروپل آبادان، موضوع ایمنی ساختمان‌ها، بیش از گذشته ذهن مردم و مسئولان را درگیر کرد، در این بین نگاهی به شرایط ساختمان‌ها در مناطق مختلف کشور به‌ویژه بندرعباس این واقعیت را آشکار می‌سازد که بی‌توجهی به آئین‌نامه‌های مرتبط، باعث شده است که شاهد بروز حوادثی از این قبیل باشیم.

بندرعباس در حاشیه خلیج فارس با جمعیت افزون بر ۵۰۰ هزار نفر، از هر جهت برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها به‌ویژه در بخش مسکن نیازمند توجه جدی و رعایت اصول مهندسی ساخت‌وساز و مقررات ملی ساختمان است.

مردم باید داعیه‌دار مراسم و آئین‌های مذهبی باشند

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه تصمیم شهرداری مبنی بر کاهش تصدی‌گری در امر برگزاری مراسم و جشن‌های مذهبی و دینی و حمایت از ستادهای مردمی برای تحقق این موضوع در سطح شهر صحیح است، گفت: اعتقاد راسخ داریم در مراسم و آئین‌های مذهبی، مردم باید داعیه‌دار باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری وظیفه دارد مشکلی پیش پای دیگران ایجاد نکند و سپس در صورت توان به ستادهای مردمی کمک کند و مسیر را برای ظهور و بروز ستادهای مردمی در عرصه‌های مختلف هموار کند؛ در واقع اعتقاد راسخ داریم که در مراسم و آئین‌های این‌چنینی مردم باید داعیه‌دار باشند.

کد خبر 589856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.