فیشینگ کارت‌های بانکی با پیامک جعلی اخطار قطع برق

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی قطع برق، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت پیامک اخطار قطع برق و ورود به لینکی ناشناس و دانلود اپلیکیشن معرفی شده با پرداخت بدهی خود کل موجودی حساب آن‌ها به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا به‌صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند به‌منظور پرداخت بدهی به لینک معرفی شده ورود و اپلیکیشنی با عنوان «برق من» را دانلود کرده‌اند و پس از رؤیت قبض برق ساختگی به‌منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات کارت آن‌ها سرقت شده است.

لزوم مراجعه به سامانه‌ها و سایت‌های رسمی و مورد تائید سازمان‌ها

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود اطلاعات کارت بانکی مالباختگان در درگاه فیشینگ سرقت و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک‌ها رمز دوم یک‌بارمصرف آن‌ها نیز سرقت و برداشت از حساب آن‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاه‌بردار شده و وی را جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ مرتضوی در توصیه‌ای به شهروندان تأکید کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی همچون سامانه ثنا، هزینه آگهی، جریمه پلیس راهور، مسدودی سیم‌کارت و غیره به‌راحتی کاربران را ملزم به دانلود اپلیکیشن جعلی و هدایت به درگاه‌های جعلی می‌کنند و شهروندان باید به سامانه‌ها و سایت‌های رسمی و مورد تائید سازمان یا وزارتخانه مربوطه مراجعه کنند و به سرشماره پیامک‌های دریافتی توجه و اپلیکیشن‌های موردنیاز خود را از منابع معتبر دانلود و استفاده کنند.

کد خبر 589854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.