۶ مرکز تولید واکسن کرونا در کشور فعال است

وزیر بهداشت گفت: تا وقتی منتظر کمک دیگران بودیم وضعیت واکسیناسیون بغرنج بود اما امروز شش واحد تولید واکسن در کشور داریم که در انواع و اقسام پلتفرم‌ها، واکسن کرونا تولید می‌کنند.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی امروز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۲۱ شهید سلامت خراسان رضوی در مشهد، اظهار کرد: با وجود اینکه در برنامه" کواکس" سازمان بهداشت جهانی عضو بودیم و برای واکسن پول داده بودیم اما تا شهریور ۱۴۰۰ واکسنی ندادند و حداقل واکسیناسیون در کشور انجام شد اما وقتی از تولید داخل حمایت و کمک‌های دولت انجام شد واکسیناسیون شتاب بی‌نظیری گرفت.

وی ادامه داد: تزریق واکسن کرونا به یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن در روز و هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در هفته رسید و به اندازه جمعیت برخی کشورهای همسایه در هفته واکسیناسیون انجام می‌دادیم و امروز نیز به میزان بیشتری از حد متوسطی که بهداشت جهانی می‌گوید واکسیناسیون انجام داده‌ ایم و جز کشورهای موفق این عرصه هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوره اوج گیری کرونا چند بار به مشهد آمدم و شاهد بودم که با حجم انبوه جمعیت، به بیماران در بخش‌های مختلف خدمت رسانی می‌شد که شایسته قدردانی است.

عین اللهی با اشاره به شهدای سلامت، تصریح کرد: شهدای ما نشان دادند تا پای جان در خدمت به مردم هستند و انتقال این فرهنگ، مهم است. فرهنگ شهدا را باید نشر داد چنان که در کربلا هم اگر حضرت زینب (س) نبود بسیاری از حقایق عاشورا ناگفته می‌ماند.

وی ادامه داد: بیش از دشمنی‌هایی که به شکل فیزیکی وجود دارد دشمنی از نظر فرهنگی است تا نسل جوان را از آرمان و فرهنگ اصیل اسلامی جدا کنند پس باید در نسل جوان این انگیزه و تاریخ را ایجاد و منتقل کنیم تا بدانند برای ظهور امام زمان (عج) باید در همه عرصه‌ها کار و تلاش کنند و این جلسات هم برای انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری از قشر فداکار جامعه پزشکی تشکیل شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برهه‌های مختلفی در تاریخ داشته‌ایم که نقطه عطف آن بعد از انقلاب بود، افزود: با وجود اینکه دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب علیه آن توطئه کردند اما در حوزه سلامت پیشرفتهای زیادی حاصل شده است.

عین‌اللهی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه امکانات مثل امروز نبود ولی جامعه پزشکی حماسه‌های زیادی را ایجاد کرد و خدمات سلامت ممتاز بود که نقطه عطف این خدمات، درمان مجروحان شیمیایی در ۲۰ دانشکده بود.

وی اضافه کرد: موفقیت‌ها باعث شد دشمن قبل از شیوع کرونا هجوم ناجوانمردانه ای علیه جامعه پزشکی شکل دهد ولی کرونا با وجود همه مشکلاتی که در دنیا ایجاد کرد در کشور ما شجاعت، شهامت و ایثارگری‌های جامعه پزشکی را نشان داد.

وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی ۳۰۰ شهید مدافع سلامت دارد. در کشور ما همه در صحنه بودند و کسی از صحنه خارج نشد و این ایثارگری پایدار می‌ماند و جامعه سلامت ما همراه با مردم است به طوری که در دوره شدت کرونا پزشکانی بودند که در تمام مدت اوج گیری کرونا از بیمارستان خارج نشدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 589853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.