دلیخت: فن خال به من گفت عاشق بایرن می‌شوی

سرمربی تیم ملی هلند به تمجید از بازیکن هم‌وطنش به خاطر پیوستن به بایرن پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، ماتیاس دلیخت فاش کرد که لوئیس فن خال به او توضیح داده است که اگر راهی بایرن مونیخ شود، عاشق این باشگاه خواهد شد.

دلیخت ملی پوش هلندی یکی از خریدهای شاخص تابستانی باواریایی‌ها بود که از یوونتوس و سری آ ایتالیا راهی بایرن و بوندسلیگا شد تا مسیری جدیدی را در دوران فوتبال خود پس از تجربه کردن کشورهای هلند و ایتالیا امتحان کند.

مدافع سابق یوونتوس درباره پیوستنش به بایرن گفت: در ابتدای تابستان من درباره آینده ام با فن خال صحبت کردم و او چیزی جز حرف‌های خوب در مورد بایرن به من نگفت. او از فلسفه آنها تعریف کرد و به من گفت که اگر به آنجا بروم عاشق آنها خواهم شد.

وی ادامه داد: قبل از تصمیم‌گیری، سرمربی تیم ملی به من گفت که ناگلزمن مربی بسیار بااستعدادی است و با ورودش به باشگاه بایرن منجر به اتفاقات خوبی شده است. من اعتقاد دارم که ناگلزمن می‌تواند استعدادهای من را بهبود ببخشد و پیش از این هم نشان داده است که با جوانان می‌تواند رشد و پیشرفت کند. هنوز می‌دانم که جا برای پیشرفت وجود دارد و می‌خواهم به این مهم دست پیدا کنم.

فن خال که در گذشته سرمربیگری بایرن مونیخ را بر عهده داشت در سال ۲۰۰۹ در رأس امور باشگاه قهرمان بوندسلیگا قرار گرفت و با غلبه بر یک شروع دشوار، دوگانه خاطره انگیزی را با این تیم کسب کرد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز رسید. با این حال او در فصل دوم نتوانست آن طور که باید عمل کند و نهایتاً در سال ۲۰۱۱ و کمتر از دو سال پس از شروع همکاری با غول آلمان اخراج شد.

میراث او به ساخت بایرن برای تداوم تسلط بر فوتبال داخلی آلمان کمک کرد و همین سرمربی هلندی بود که با اضافه کردن توماس مولر به ترکیب اصلی باوریایی‌ها و تبدیل شواین اشتایگر به یک هافبک دفاعی، تحولاتی بزرگ و قابل توجهی در ساختار و ترکیب تیم آلمانی رقم زد.

کد خبر 589844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.