رقابت سه ستاره جزیره برای کسب جایزه برترین آفریقایی سال

هر ساله کنفدراسیون فوتبال آفریقا جایزه‌های متعددی به برترین بازیکنان آفریقایی سال اعطا می‌کند که مهمترین جایزه مربوط به بخش بهترین فوتبالیست سال است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین فوتبالیست آفریقایی در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد تا همه منتظر اعلام برترین بازیکن قاره سیاه در سالی که گذشت باشند.

هر ساله کنفدراسیون فوتبال آفریقا جایزه‌های متعددی به برترین بازیکنان آفریقایی سال اعطا می‌کند که مهمترین جایزه مربوط به بخش بهترین فوتبالیست سال است. امسال نیز مثل گذشته این مراسم برگزار می‌شود و قرار است یک بازیکن به عنوان برترین فوتبالیست سال آفریقا انتخاب شود.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آفریقا، محمد صلاح، سادیو مانه و ادوارد مندی سه بازیکنی هستند که برای تصاحب عنوان برترین فوتبالیست آفریقایی سال با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در نهایت یک بازیکن جایزه جشنی که قرار است در شهر رباط در کشور مراکش برگزار شود را بالای سر می‌برد.

دو مهاجم فصل گذشته لیورپول احتمالاً شانس بالاتری برای کسب عنوان برترین بازیکن سال داشته باشند چرا که هر دو آن‌ها بازیکنان کلیدی یورگن کلوپ در فصل گذشته بودند. محمد صلاح نماینده کشور مصر خواهد بود و سادیو مانه نیز به عنوان یک بازیکن سنگالی به جمع سه بازیکن نهایی راه یافته است.

نکته جالب توجه این است که مسلماً افتخارات باشگاهی صلاح و مانه مشابه است و هر دو آن‌ها قهرمان جام حذفی انگلیس و جام اتحادیه شدند. با این حال عدم موفقیت در کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و شکست برابر رئال مادرید نقطه سیاهی در کارنامه فصل گذشته این دو بازیکن است.

البته هردو بازیکن در لیگ برتر نایب قهرمان شدند و در آخرین روز فصل، قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کردند.

مسئله‌ای که میان این دو بازیکن تفاوت اصلی را رقم می‌زند، عملکرد در سطح ملی است. با توجه به اینکه مانه و صلاح در دیدار نهایی راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ در برابر یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت تیم ملی سنگال با درخشش مانه توانست مجوز صعود به جام جهانی را به دست بیاورد، احتمالاً شانس صلاح برای کسب جایزه در برابر هم تیمی سابقش کمتر است.

نکته جالب‌تر اینجاست که ادوارد مندی، دروازه‌بان تیم چلسی نیز در تیم ملی سنگال بازی می‌کند و با درخشش خود در ضربات پنالتی توانست کشورش را راهی جام جهانی کند. علیرغم اینکه مندی دروازه‌بان اول توماس توخل در چلسی بود، اما نتوانست به اندازه رقبای خود موفقیت باشگاهی کسب کند.

چلسی فینال‌های جام حذفی و جام اتحادیه را به لیورپول مانه و صلاح باخت و در لیگ برتر نیز به مقام سومی دست یافت. حالا باید دید بر اساس تصمیم داوران جایزه به بازیکن فعلی لیورپول یعنی محمد صلاح خواهد رسید یا سهم بازیکن سابق لیورپول و بازیکن کنونی بایرن مونیخ یعنی سادیو مانه و یا گلر چلسی خواهد شد. CAF همچنین در مراسم خود جوایز گل سال، تیم آفریقایی برتر سال، تیم ملی برتر، مربی برتر، برترین بازیکن جوان و برترین بازیکن سال زنان را نیز اهدا خواهد کرد.

کد خبر 589841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.