کیفیت آب شرب اصفهان در وضعیت مناسبی است

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: میزان نیترات و نیتریت آب استان اصفهان از میزان استاندارد آن‌هم کمتر است؛ میزان استاندارد این دو ماده در آب شهری ۵۰pmm است که در آب استان کمتر از این مقدار است.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره میزان سالم بودن آب شرب اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان از لحاظ سالم بودن آب شرب شهری جزو استان‌های اول کشور است و در سال‌های اخیر حتی کیفیت آب شرب شهری آن بهتر شده است؛ به همین خاطر از مردم تقاضا داریم به شایعات فضای مجازی مبنی بر آلوده بودن آب شرب توجه نکنند و با خیال راحت آب مصرف کنند.

شاخص بالای سلامت آب شرب اصفهان

وی می‌افزاید: سلامت و کیفیت آب طبق استانداردهای ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ سازمان ملی استاندارد توسط نهادهای نظارتی چون مرکز بهداشت اصفهان و بازرسان ازنظر میکروبی، شیمیایی و میزان کلر باقی‌مانده کنترل می‌شود تا اگر مشکلی بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود که خوشبختانه تاکنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: گروه‌های مهندسی بهداشت آب در مرکز بهداشت به‌طور روزانه پارامترهای کیفی آب شرب اصفهان را بررسی می‌کنند تا سلامت و کیفیت آن مشخص شود، چراکه نظارت بر کیفیت و سلامت آب از وظایف مهم مرکز بهداشت است و حفظ سلامت مردم درگرو آن است.

میزان نیترات و نیتریت آب استان اصفهان کمتر از میزان استاندارد است

وی اضافه کرد: میزان نیترات و نیتریت آب استان اصفهان از میزان استاندارد آن‌هم کمتر است، میزان استاندارد این دو ماده در آب شهری ۵۰pmm است که در آب استان کمتر از این مقدار است؛ همچنین انجام آزمایش‌های میکروبی و نتایج حاصل از آن مشخص کرده که کیفیت و سلامت آب شرب شهری صددرصد و روستایی ۹۹.۸۴ درصد مطلوب بوده است.

میرجهانیان تأکید کرد: وجود املاح در آب برای سلامتی انسان لازم است و آب شرب شهرها و روستاهای استان اصفهان به طور کامل سالم است و تاکنون هیچ مشکلی نداشته است و تلاش تمام مسئولان ذی‌ربط بر این بوده تا سلامت مردم حفظ شود و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وی گفت: آب شرب استان اصفهان از یک منطقه آن‌هم از تصفیه‌خانه «باباشیخعلی» تأمین می‌شود به همین جهت آب هیچ منطقه از شهر اصفهان با منطقه دیگر از لحاظ کیفیت فرق ندارد.

کد خبر 589784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.