اروپایی‌ها دیگر استطاعت مالی برای سفر کردن ندارند!

بنابر اعلام کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا، تعداد بسیاری از افراد شاغل ساکن کشورهای اروپایی، استطاعت سفر کردن را ندارند و همین امر می‌تواند کارفرمایان را در معرض شکایت قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا مطالعه‌ای را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بیشتر شهروندان اروپایی شاغل نمی‌توانند به تعطیلات بروند. این مطالعه بر داده‌های سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ متمرکز بود نشان داد در حالی که سال ۲۰۱۹ سال خوبی برای مسافرت بوده است، تعداد افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های تعطیلات را نداشتند، در سال ۲۰۲۰ برای بیشتر کشورها افزایش یافته است.

در عین حال، طبق بیانیه رسمی این سازمان، بحران هزینه زندگی در اروپا در سال ۲۰۲۲، قطعاً جمعیت افراد شاغل را افزایش خواهد داد. تعداد فزاینده‌ای از مردم گزارش می‌دهند که برای گذراندن زندگی خود با مشکل مواجه هستند و همین برنامه‌ریزی تعطیلات را حتی برای میلیون‌ها اروپایی دور از دسترس‌تر می‌کند.

به گفته محققان، حدود ۳۸ میلیون شهروند اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ نتوانستند به تعطیلات بروند؛ این رقم معادل تقریباً هشت درصد از کل جمعیت این اتحادیه است. به طور متوسط، کشورهای شرقی و جنوبی اروپا، در مقایسه با کشورهای غربی و شمال اروپا، تعداد بیشتری از افرادی را شامل می‌شود که به تعطیلات نمی‌روند.

این امر به ویژه در رومانی، یونان و لیتوانی قابل مشاهده است که بیشترین سهم گزارش شده از نداشتن استطاعت مالی برای گذراندن تعطیلات را دارند؛ رومانی با ۴۷ درصد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن یونان با ۴۳ درصد و لیتوانی با ۴۱ درصد قرار دارند. در مورد لیتوانی، تعداد افرادی که توانایی مالی برای رفتن به تعطیلات را نداشتند، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بیشترین رشد را داشته، زیرا سال گذشته ۲۸ درصد بوده است.

اروپایی‌ها دیگر استطاعت مالی برای سفر کردن ندارند!

پژوهش مؤسسه مطالعات اقتصادی بین‌المللی وین در سال ۲۰۲۱ نیز نشان داد اتریش کشوری با بیشترین افرادی است که توانایی مالی برای رفتن به تعطیلات را دارند و تنها ۷.۲ درصد از جمعیت آن در وضعیت نداشتن استطاعت مالی قرار دارند.

این مطالعه نشان می‌دهد که اتریشی‌ها بیشترین پول را در اتحادیه اروپا برای خرج کردن کالاها و خدمات مصرفی خارج از موارد اولیه مانند مسکن، حمل‌ونقل، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی دارند. پس از اتریش، کشورهایی با کمترین تعداد افرادی که توانایی پرداخت هزینه برای رفتن به تعطیلات در سال ۲۰۲۰ را نداشتند، دانمارک (۷.۵ درصد) ‏ و فنلاند (۷.۷ درصد) بود.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اروپا (EUTC) خاطرنشان می‌کند که تعطیلات نباید یک امر تجملی باشد، زیرا بخش مهمی از رفاه کارگران است. سخنگوی EUTC توضیح داد که شرکت‌ها در طول همه‌گیری، سودآوری ثبت کرده‌اند، در حالی که نابرابری در حال افزایش است. بدون افزایش دستمزد مناسب، کارفرمایان و سیاستمداران متوجه خواهند شد، زمانی که کارکنان از تعطیلات تابستانی خود بازمی‌گردند با خشم و زمستانی پر از نارضایتی روبه‌رو هستند.

کد خبر 589772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.