سفیر روسیه در تل‌آویو نسبت به نخست‌وزیری «لاپید» ابراز نگرانی کرد

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل‌آویو نخست‌وزیری یائیر لاپید، رهبر حزب یش عتید در انتخابات آتی را نگران‌کننده می‌داند.

به گزارش ایمنا، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت که ویکتوروف در نشست‌هایی پشت درهای بسته گفته است نخست‌وزیر شدن لاپید می‌تواند مشکلاتی را در روابط مسکو- تل‌آویو به وجود آورد.

بر اساس این گزارش، ویکتوروف به علت اظهارات تند رهبر یش عتید به حمله نظامی روسیه به اوکراین ابراز ناخرسندی کرده است. لاپید در زمانی که در سمت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود، مسکو را به جنایات جنگی و کشتار غیرنظامیان متهم می‌کرد. درحالی‌که نفتالی بنت که در آن زمان سمت نخست‌وزیری را بر عهده داشت، رویکرد به نسبت دیپلماتیک‌تری را در قبال این مسئله داشت.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با نقل یک واکنش از جانب سفارت روسیه در تل‌آویو، نوشت که به بیانیه‌ها و اظهارات مقامات اسرائیلی اشاره کرده اما امیدوار است اسرائیل یک رویکرد متوازن، بی‌طرف و سنجیده در مورد جنگ اوکراین داشته باشد.

لاپید در حال حاضر تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی به عنوان نخست‌وزیر انتقالی اداره امور را در دست دارد اما در انتخابات آتی یکی از شانس‌های رسیدن به سمت نخست‌وزیری است.

رژیم صهیونیستی در ابتدای تهاجم روسیه به اوکراین یک موضع بی‌طرف را اتخاذ کرد اما در پی فشارهای آمریکا و رأی به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، موضع خود را تغییر داد.

این رژیم کمک‌هایی به اوکراین از جمله کلاه و جلیقه ایمنی نیز ارسال کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 589768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.