پیگیری معضلات فرهنگی پایتخت در شورای ششم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: «چهارشنبه‌های فرهنگی» نام طرحی است که برای بررسی کارآمد بودن رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در شکل‌گیری کامل هویت‌بخشی در تهران برگزار می‌شود.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تهران پایتخت ایران، شهری با نظام و مسائل پیچیده و درهم تنیده است، در این بین وسعت جغرافیایی و تراکم جمعیت در شهر تهران، آن را تبدیل به یک ابرشهر کرده است.

وی ادامه داد: رویکردها و سیاست‌های لازم برای رفع مسائل تهران باید با در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط کالبدی شهر مانند عمران، معماری، محیط‌زیست و حمل‌ونقل باشد، در عین حال شرایط روحی و فرهنگی شهر مانند آسیب‌های اجتماعی، فعالان و فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های شهروندان باید در نظر گرفته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مهم‌ترین مسائل فرهنگی شهر تهران بی‌هویتی است، از دست رفتن هویت محله‌ها و به‌طور کلی شهر تهران بر سایر عوامل کالبدی نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: سیاست‌های هویت‌بخش برای شهر تهران باید مبتنی بر دو رکن اصلی زیست و شهروندان باشد، محور قرار گرفتن خانواده به‌عنوان رکن ابتدایی در تمام برنامه‌ها و رویکردهای مجموعه مدیریت شهری و توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اصیل اجتماع و جریان‌ساز می‌تواند در ایجاد هویت مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی در شهر تهران نقش مهمی ایفا کند.

نادعلی گفت: «چهارشنبه‌های فرهنگی» نام طرحی است که برای بررسی کارآمد بودن رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در شکل‌گیری کامل هویت‌بخشی در تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با بازدید از پروژه‌ها و موقعیت‌های فرهنگی، هنری و دینی ناتمام و بر زمین مانده در مناطق شهرداری تهران شروع شده و تحلیل چرایی رکود بعضی پروژه‌ها و بررسی راهکارهای اجرایی برای بهره‌برداری بهینه از آنها از جمله مهم‌ترین اتفاقات طرح چهارشنبه‌های فرهنگی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: از سوی دیگر دیدار با نخبگان و فعالان فرهنگی، هنری و دینی منطقه و گفت‌وگوی بدون واسطه با آنها در مناطق از جمله دستاوردهای طرح چهارشنبه‌های فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی مسائل مناطق و تبادل نظر با کارشناسان عرصه فرهنگ با حضور شهردار منطقه و مجموعه مدیریتی آن در بیشتر موارد راهکارهای اجرایی مناسبی را در اختیار تصمیم‌گیران عرصه سیاست‌گذاری قرار می‌دهد.

نادعلی ادامه داد: طرح چهارشنبه‌های فرهنگی از چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و منطقه ۹ کلان‌شهر تهران اولین منطقه‌ای بود که بازدید از آن انجام شد و تاکنون مناطق ۲۰، پنج و هفت مورد بررسی قرار گرفته و با شهروندان در مورد مسائل مناطق صحبت شده است.

وی گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر توجه ویژه به موضوعات فرهنگی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، طرح چهارشنبه‌های فرهنگی مطرح شد.

کد خبر 589727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.