حمایت مالی لهستان برای خرید زغال سنگ توسط شهروندان

لهستان کمک‌هزینه خرید زغال سنگ را برای شهروندانی در نظر گرفته است که از این ماده برای گرمایش استفاده می‌کنند؛ این تصمیم در حالی گرفته شده است که اروپا هر روز برای کاهش استفاده از مواد کربنی تلاش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنا مسکوا، وزیر اقلیم و محیط زیست لهستان اعلام کرد که دولت به خانواده‌هایی که از زغال سنگ و مشتقات کربن برای گرمایش استفاده می‌کنند، کمک‌هزینه سه هزار زلوتی لهستان (۶۳۰ یورو) اعطا خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، دولت ۱۱.۵ میلیون زلوتی برای این منظور اختصاص داده است و تاکنون سه میلیون تن زغال سنگ از خارج کشور خریداری و دریافت کرده است. با افزایش هزینه‌های انرژی، زغال سنگ بیشتری برای اطمینان از برآوردن نیازهای انرژی در راه است.

در نوزدهم ژوئیه ۲۰۲۲، شورای وزیران لهستان لایحه‌ای را در مورد کمک‌هزینه کربن تصویب کرد که از خانواده‌ها در برابر افزایش هزینه‌های محصولات زغال سنگ با کمک مالی "یک‌باره" حمایت می‌کند. این کمک‌هزینه به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که منبع اصلی گرمایش آنها سوخت جامد نظیر زغال سنگ یا بریکت (حاوی حداقل ۸۵ درصد زغال سنگ) است.

کمک مالی، جایگزین قطعنامه قبلی اوایل این ماه می‌شود که قیمت یک تن زغال سنگ فروخته شده به خانوارها را محدود می‌کرد. هیچ معیار درآمدی برای دریافت کمک وجود ندارد بلکه برای بهره‌مندی از آن، خانوارها باید تا ماه نوامبر به شهرداری محلی خود مراجعه کنند. طبق گزارش‌ها، مقادیر مورد نیاز برای فصل آینده از کلمبیا، تانزانیا، ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی، استرالیا و اندونزی خریداری شده است.

در حالی که اتحادیه اروپا به طور کلی تلاش می‌کند تا از زغال سنگ مطابق با قرارداد سبز اروپا فاصله بگیرد، این ماده برای کشورهایی مانند لهستان منبع اصلی برای گرمایش و صنعت است. در واقع، لهستان به عنوان یکی از وابسته‌ترین دولت‌ها به زغال سنگ در اروپا شناخته می‌شود و آمادگی خود را برای افزایش تولید زغال سنگ خود علاوه بر واردات اعلام کرده است.

حمایت مالی لهستان برای خرید زغال سنگ توسط شهروندان

کد خبر 589679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.