آمادگی مدیریت شهری مشهد برای تبادل تجربیات فنی و مهندسی با قرقیزستان

سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس مشهد گفت: مدیریت شهری آماده تقویت دیپلماسی شهری و تبادل تجربیات و انتقال توانمندی‌های فنی مهندسی با کشور قرقیزستان است و می‌توانیم در این زمینه، همکاری‌های جدیدی را شکل دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین، پوشش‌های صنعتی، چسب و مواد شیمیایی و نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، اظهار کرد: با ضیاالدین جمال‌الدین‌اف، نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور قرقیزستان در منطقه اوش، تورداکن سیدیکف، سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران، سلیمان پریمکولوف، معاون رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه قرقیزستان در منطقه اوش و جمعی دیگر از مسئولان این کشور دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

وی با بیان اینکه مشهد و استان خراسان رضوی دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: همین ظرفیت‌ها سبب شده است تا توجه به بعد بین‌المللی این خطه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر و گردشگر ایرانی و خارجی در مشهد، گفت: این فرصت، ظرفیت بی‌نظیری است که به برکت وجود بارگاه منور رضوی، در مشهد مقدس شکل گرفته و موجب شده تا سرمایه‌گذاری در این شهر، توجیه بالایی داشته باشد.

وی شهرداری مشهد را جزو شهرداری‌های پیش‌رو کشور دانست و تصریح کرد: خدمات فنی و مهندسی در مدیریت شهری مشهد از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و نیروهای متخصص بسیاری در این بدنه مشغول فعالیت هستند.

حاجی‌بگلو در خصوص تعاملات نزدیک مدیریت شهری مشهد مقدس با کشورهای مختلف به منظور تبادل تجربیات و دانش فنی-مهندسی، ادامه داد: یکی از محورهای گفتمانی مد نظر و مورد تاکید شورای ششم، «مشهدالرضا (ع)، جهانشهر برکت و کرامت» است و بر این باوریم که این شهر، شهری در تراز بین‌المللی و جهانی است، بر این اساس آمادگی تقویت دیپلماسی شهری و تبادل تجربیات و انتقال توانمندی‌های فنی-مهندسی با کشور قرقیزستان را داریم و می‌توانیم در این زمینه، همکاری‌های جدیدی را شکل دهیم.

وی گفت: در خصوص اجرایی کردن این تعاملات و همکاری‌ها، موارد مورد تاکید فوق در نشست مشترک مسئولان قرقیزستانی با شهردار مشهد مقدس نیز مطرح خواهد شد تا وارد فاز عملیاتی شود.

کد خبر 589672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.