اختلال تیروئید خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که برای کم‌کاری تیروئید تحت درمان قرار می‌گیرند به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کم کاری تیروئید زمانی رخ می‌دهد که بدن به اندازه کافی هورمون‌های تیروئیدی که متابولیسم را کنترل می‌کنند، تولید نمی‌کند. این کمبود تولید می‌تواند باعث بروز مجموعه‌ای از علائم از جمله خستگی، تحمل نکردن سرما، یبوست، بدن درد، افسردگی و افزایش وزن شود.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین اختلال تیروئید و خطر زوال عقل، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۱۵ هزار بزرگسال مسن که برای کم کاری تیروئید تحت درمان قرار گرفته بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه به زوال عقل مبتلا بودند؛ بنابراین هر یک از بیماران با یک بیمار فاقد زوال عقل مقایسه شد.

به گفته محققان، در میان بیماران مبتلا به زوال عقل ۰.۹ درصد سابقه کم کاری تیروئید داشتند، در حالی که ۰.۴ درصد از بیماران بدون زوال عقل به کم کاری تیروئید مبتلا بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که برای کم‌کاری تیروئید تحت درمان قرار می‌گیرند؛ به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند، البته هنوز علت این اتفاق مشخص نشده است.

کد خبر 589655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.