هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع کرونا در اروپا

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: با توجه به شیوع سویه امیکرون در اروپا، کشورها باید فرآیند تزریق واکسن را تسریع کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اخیراً هشدار داده است که با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به زیرسویه امیکرون در اروپا، کشورها باید فرآیند واکسیناسیون را تسریع کنند و اقداماتی مانند استفاده از ماسک برای جلوگیری از اعمال محدودیت‌های شدید همزمان با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان را در دستور کار قرار دهند.

مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیشتر به کادر درمان، اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا میزان شیوع زیرسویه امیکرون به نام BA.5 سرعت گرفته است. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که هفته گذشته تقریباً سه میلیون مورد جدید ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در منطقه اروپا گزارش شد که تقریباً نیمی از کل موارد جدید در جهان را تشکیل می‌دهد.

همچنین، میزان بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در مدت زمان مشابه دو برابر شده است و هر هفته تقریباً ۳۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 589646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.