آموزش مراحل صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی به کارکنان شهرداری اصفهان

«صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی» از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ به صورت رسمی از سوی شهرداری اصفهان اجرایی شد که به اذعان کارشناسان حوزه شهرسازی، این اقدام مدیریت شهری اصفهان یک تحول بزرگ اداری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان از زمان حضور خود در ساختمان شهرداری و تکیه بر این مسند، بارها سخن از ایجاد بستر دریافت پول‌های حلال، قطع دست دلالان و واسطه‌گران در راستای تأمین منافع شهروندان می‌کرد که در نهایت با تلاش جمعی مدیریت شهری، از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی شد که این مهم پیامدهای مثبت زیادی از جمله برچیدن سفره دلالی، واسطه‌گری و تسریع در انجام امور را دارد.

در همین راستا برگزاری جلسات متعدد آموزشی پیرامون نحوه ثبت‌نام و کار با بستر سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمان تحت عنوان «سرا ۱۰» برای کارکنان شهرداری‌ها از سوی بخش شهرسازی الکترونیکی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس رسالت خطیر روابط‌عمومی‌ها در امر اطلاع‌رسانی عمومی خدمات و فعالیت‌های متعدد شهرداری به شهروندان، مسئولان روابط عمومی‌های مناطق پانزده‌گانه، معاونت‌ها و سازمان‌ها جلسه هم‌اندیشی و آموزش «سامانه سرا ۱۰» و روند ثبت‌نام شهروندان برای «صدور الکترونیکی پروانه ساختمان» شرکت کردند.

آموزش سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی به مسئولان روابط عمومی

عباس افرادی، مسئول تیم اجرایی شهرسازی الکترونیکی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در حاشیه این نشست اظهار کرد: جلسات متعدد دو سویه‌ای در رابطه با آموزش سامانه سرای ۱۰ از حیث فنی و اطلاع‌رسانی با افراد مختلف در مدیریت شهری برگزار شده است که حضور مسئولان روابط عمومی‌های مناطق و معاونت‌ها در این جلسه آموزشی می‌تواند از جهات مختلف مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان روابط عمومی به عنوان یک فعال رسانه‌ای در شهر تلقی می‌شوند، در راستای اطلاع‌رسانی این اقدام، آموزش سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی به آنها در دستور کار قرار گرفت.

مسئول تیم اجرایی شهرسازی الکترونیکی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان جهت ثبت‌نام اولیه و طی مراحل صدور الکترونیکی پروانه ساختمان باید ابتدا به آدرس اینترنتی my.isfahan.ir مراجعه کنند و سپس با انتخاب درگاه مربوط به خدمت صدور الکترونیکی پروانه ساختمان «سرا ۱۰» وارد درگاه قسمت مربوطه شوند.

وی با بیان اینکه کاربر پس از ورود، ضمن ثبت عضویت خود در ۲۰ ثانیه وارد سامانه می‌شود و می‌تواند از خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان که در گام نخست فرایند صدور پروانه ساختمانی است، استفاده کند، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک خدمات غیرحضوری دیگری شامل مجوز «پایان سفت‌کاری» و استعلامات به این سامانه اضافه خواهد شد؛ البته امروز این خدمات در سامانه «اصفهان‌نما» موجود است، اما در روزهای آینده با اصلاح، ساده‌سازی و تلاش برای غیرحضوری کردن صددرصدی فرایندها، در تلاش هستیم خدمات بیشتری در اختیار شهروندان قرار دهیم.

افرادی افزود: سامانه «سرا ۱۰» ویژگی‌ها و امتیازات مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به چابک‌سازی فرایندهای صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد، زیرا ضمن ارائه خدمات نوین به شهروندان، زمان ارائه خدمات و بررسی فرآیندها کوتاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس زمان‌بندی اعلام شده، از ابتدای تیرماه سال جاری تیم اجرایی شهرسازی الکترونیکی وارد مناطق پانزده‌گانه شد و آموزش‌های لازم را به کارکنان مرتبط با سامانه سرا ۱۰ ارائه کرد، گفت: یکی از امتیازات سرا ۱۰ این است که دیگر نیاز به مراجعه شهروند به شهرداری نیست؛ در این راستا اگر کارشناسان سوال یا نیاز به مدرکی داشته باشند، در داخل سامانه به کارتابل مالک ارجاع می‌دهند و شهروند با مراجعه به کارتابل مدارک درخواستی یا سوالات را پاسخ می‌دهد.

تلاش برای حذف فیزیکی پرونده‌ها در مناطق پانزده‌گانه شهرداری

مسئول تیم اجرایی شهرسازی الکترونیکی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: ضمن راه‌اندازی سامانه «سرا ۱۰» سعی شده است با ادارات مختلفی که پیرامون عرصه فرایند صدور پروانه ساختمان فعال هستند، ارتباط برقرار و آنها را نیز درگیر فرایند غیرحضوری شهرداری اصفهان کنیم تا فرایندها و استعلام‌ها در اسرع وقت انجام شود و بهترین پاسخ را در کمترین زمان به شهروندان بدهیم.

وی تصریح کرد: در گام نخست با دو اداره، سازمان میراث فرهنگی و کارشناسان رسمی دادگستری ارتباط مناسب برقرار کردیم که در این راستا فرایندها از طریق این سامانه بدون نیاز به مراجعه شهروند به اداره مربوط قابل انجام است؛ در این سامانه «سرا ۱۰» برخلاف سامانه‌های گذشته، شهروندان دارای کارتابل هستند و امکان ارتباط دوسویه با کارشناسان برای پرسش و پاسخ ۲۴ ساعته در هفت روز هفته وجود دارد.

افرادی با اشاره به دیگر امتیازات سامانه، گفت: بر اساس قابلیت سامانه «سرا ۱۰» حداکثر پتانسیل پلاک (ملک) بدون اعمال سلیقه به شهروند اختصاص داده می‌شود، همچنین تلاش برای حذف فیزیکی پرونده در مناطق پانزده‌گانه شهرداری از دیگر ویژگی‌های سامانه «سرا ۱۰» است.

وی ادامه داد: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی و شفافیت در هزینه‌های پرداختی از اهداف طرح «صدور الکترونیکی پروانه ساختمان» است.

به گزارش ایمنا، جلسه آموزشی مسئولان روابط‌عمومی‌های مناطق پانزده‌گانه، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری اصفهان در درجه نخست به عنوان یک شهروند و در درجه دوم از منظر یک فعال رسانه‌ای در سطح شهر به منظور اطلاع‌رسانی خدمت جدید «صدور الکترونیکی پروانه ساختمان» به شهروندان برگزار شد.

کد خبر 589621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.