آخرین جزئیات آزار ۷ دانش‌آموز دختر توسط یک معلم در فردوس

انتشار اخباری مبنی بر آزار و اذیت دانش‌آموزان توسط یک معلم ریاضی در شهرستان فردوس، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک معلم مرد ۵۵ ساله در شهرستان فردوس، تعدادی دختربچه محصل در مقاطع تحصیلی پایین را مورد آزار و اذیت قرار داده است. وی با سوءاستفاده از کلاس‌های خصوصی، تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان پخش و آن‌ها را مورد آزار قرار می‌داد.

خانواده‌های کودکان با اعتماد به ظاهر و رفتار فریبنده م. د، فرزندان خود را به کلاس‌های وی می‌فرستادند. خمودگی، گوشه‌نشینی و گریه‌های شبانه برخی از این دانش‌آموزان و ترس و واهمه آن‌ها از هم‌کلامی با دیگران، شک خانواده‌ها را برانگیخت و پیگیری‌های برخی والدین پرده از این راز مخوف برداشت اما ترس از آبرو و نگرانی از تهدیدهای م. د، خانواده‌ها را وادار به سکوت کرد.

شکایت تعدادی از خانواده‌ها، پای م. د را که گویا در گذشته نیز سوابقی از آزار جنسی در داشته را به دادگاه باز کرد و حدود یک ماه و نیم قبل، پرونده‌ای جهت رسیدگی به شکایت خانواده‌ها باز شد.

حبس، تبعید از شهر و انفکاک از خدمت حکم معلم فردوسی

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: حکم انفکاک از خدمت معلم خاطی در فردوس که مرتکب آزار و اذیت دانش‌آموزان شده بود، توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبی صادر شده و منتظر حکم قطعی دادگاه هستیم.

وی افزود: در مورد خبر آزارجنسی دانش‌آموزان دبستانی توسط معلم مرد ۵۵ ساله فردوسی، با نهایت تأسف زمانی که خبر را شنیدیم از طریق هیئت تخلفات آموزش و پرورش و دادگستری شهرستان پیگیری کردیم و همان زمان فرد خاطی بازداشت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این امر اردیبهشت‌ماه اتفاق افتاد، ادامه داد: برخورد با چنین تخلفاتی برای ما بسیار مهم است و بحث انفکاک خدمت وی از سوی آموزش و پرورش انجام شد تا حکم قطعی اعلام شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق توسط معلمی با نام (م. د) دارای ۲۸ سال سابقه کار در محل پارکینگ منزل مسکونی خود حادث شده است، تصریح کرد: همیشه تاکید داریم این‌گونه کلاس‌های خصوصی هیچ‌گاه مورد تأیید آموزش و پرورش نبوده اما متأسفانه این کلاس خصوصی بدون رضایت و با رضایت و هماهنگی اولیای هفت نفر از دانش‌آموزان برگزار شده است.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مورد کلاس‌های خصوصی که در فضاهای غیرآموزشی برگزار می‌شود، امکان و ابزار نظارتی نداریم و همواره از اولیا می‌خواهیم هوشیاری خود را حفظ کنند تا شاهد این گونه موارد نباشیم.

رسیدگی به پرونده آزار و اذیت کودکان در فردوس ادامه دارد

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، اظهار کرد: خرداد گذشته و درپی اعلام شکایت خانواده‌های هفت نفر از دانش‌آموزان دختر، مبنی بر اینکه فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره‌کشی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده‌ای در این‌باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم ۵۵ ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم‌های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می‌کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری دو براساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل سه ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل دو سال زندان و درباره بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل پنج سال زندان محکوم کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است. در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تأسف بار مورد بررسی‌های قضائی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد گفت: این متهم حدود ۲۹ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته است اما برگزاری کلاس‌های تقویتی آن هم در پارکینگ منزل مسکونی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد، با وجود این دستگاه قضائی با این گونه جرایم به‌شدت برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: والدین حتماً برای برگزاری کلاس‌های خصوصی و تقویتی به مکان‌های مورد اعتماد و تأیید شده مراجعه کنند و قبل از هر چیز درباره مکان برگزاری یا فرد مربی تحقیق کنند تا چنین حوادثی برای دیگران تکرار نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فقط هفت نفر از خانواده‌ها شکایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد حقی تضییع شود.

دادگستری استان خراسان جنوبی پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اصل اتهام وارده به معلم مرد در فردوس، کودک‌آزاری بوده و پرونده قضائی هفت نفر از شاکیان ثبت شده است. در این اطلاعیه آمده است: موضوع تجاوز معلمی در فردوس به ۱۸ کودک که در رسانه‌های معاند منتشر شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

واکنش روابط عمومی آموزش و پرورش به خبر آزار و اذیت دانش‌آموزان

مصطفی بابایی، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه توئیتر خود نوشت:

«در پی انتشار اخباری مبنی بر آزار شش دانش‌آموز در شهر فردوس، ضمن پیگیری لازم از پنج ماه گذشته، فرد خاطی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است.»

جزئیات آزار و اذیت ۷ دانش‌آموز دختر توسط یک معلم در فردوس

کد خبر 589598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.