سائوپائولو میزبان نخستین خط متروی تمام اتوماتیک

متروی سائوپائولو، پایتخت برزیل میزبان نخستین قطارهای تمام اتوماتیک آمریکای لاتین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران پایتخت برزیل به منظور افزایش ایمنی، قابلیت دسترسی و ظرفیت حمل‌ونقل در بخش متروهای شهری، قطارهای تمام اتوماتیک شرکت زیمنس موبیلیتی را به خط چهار متروی شهر وارد کرده و مدعی شده‌اند که این قطارها اولین خودروهای ریلی تمام اتوماتیک آمریکایی لاتین به حساب می‌آید. خط چهار متروی سائوپائولو از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، با این حال قطارهای جدیدی که در آن فعالیت خواهد از نوع تمام اتوماتیک خواهد بود.

قطارهای جدید از درجه اتوماسیون سطح GoA۴ برخوردار است که بالاترین درجه خودکاری در قطارها به‌شمار می‌رود و امکان کنترل از راه دور قطار را به طور کامل فراهم می‌آورد، ضمن این‌که در افزایش ایمنی، قابلیت دسترسی و ظرفیت نیز موفق عمل می‌کند.

سائوپائولو میزبان نخستین خط مترو تمام اتوماتیک

خط چهار متروی سائوپائولو که به "خط زرد" نیز شهرت دارد، قابلیت حمل یک میلیون مسافر را در طول یک روز دارد که مسیر حرکت آن از ایستگاه Estação da Luz آغاز می‌شود و در ایستگاه تازه تأسیس Vila Sônia پایان می‌یابد. این مسیر به طور کلی ۱۵ کیلومتر است و ۲۹ قطار در آن به عبور و مرور مشغول هستند و ۱۱ ایستگاه را به هم متصل می‌کنند.

مدیران پایتخت برزیل هدف خود از توسعه خط زرد متروی شهر را علاوه بر اتوماتیک سازی، افزایش ایمنی و ظرفیت سفر، مدرن‌سازی آن اعلام کرده و مدعی شده‌اند خدمات جدید در این ایستگاه از اعتبار و امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

پیش از این نیز، شرکت زیمنس موبیلیتی خدمات گسترده‌ای در خطوط متروی سائوپائولو ارائه داده و در مدرن‌سازی خط آهن شهر نقش مهمی ایفا کرده است، با این حال خدمات جدید به امکان افزایش بهره‌گیری از تعداد قطارهای بیشتر با حفظ ایمنی مسافران کمک زیادی خواهد کرد.

سائوپائولو میزبان نخستین خط مترو تمام اتوماتیک

کد خبر 589553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.