چهارباغ عباسی، چهارراه زندگی است

مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: خیابان چهارباغ عباسی به چهارراه زندگی تبدیل شده است و برای نخستین‌بار برنامه جامعی با مفهوم اصلی الگوی چهارباغ زندگی در سه قالب مخاطب،‌ کارکرد اصلی و چشم‌انداز آن تدوین شده است.

محمدعلی سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با توسعه محور فرهنگی چهارباغ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، گردشگری و افزایش نشاط اجتماعی را راهی برای بازگشت اخلاق حسنه، تحکیم خانواده و اخلاق اسلامی می‌دانند، از این‌رو چهارباغ عباسی به عنوان چهارباغ زندگی قلمداد و این برنامه به دستور شهردار اصفهان در سه حوزه مفهوم، فرهنگ هنر، خوراک و طبیعت، مخاطب‌سنجی شده است.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از بسترهای فناورانه و خلاقانه فرهنگی و روایت‌های اصیل همچنین ناگفته‌های جذاب چهارباغ در حوزه خانواده از دیگر موارد در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه چهارباغ عباسی افزود: در سند چشم‌انداز چهارباغ با رویکرد گردشگری فرهنگی، محدوده دولتخانه صفویه و مسیر چهارباغ تا بلوار هزار جریب در نظر گرفته شده است و فضای سبز چهارباغ با رویکرد تحقق اکوسیستم فرهنگی، نقش‌آفرینی و حضور مؤثر منابع انسانی و عناصر شاخص هویت طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در قالب مصنوعی و کالبدی چهارباغ با بهره‌گیری از گروه‌های مردمی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است به طوری که در عید غدیر شاهد حضور گسترده مردم از اقصی نقاط شهری در چهارباغ بودیم.

سمیعی با اشاره به الزامات تحقق الگوی چهارباغ زندگی در شش محور کالبدی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، گردشگری، ایمنی و امنیت چهارباغ، افزود: سطح کلان و میانی هر یک از این الزامات برای محورهای شش‌گانه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: خیابان چهارباغ عباسی به چهارراه زندگی تبدیل شده است و برای نخستین‌بار برنامه جامعی با مفهوم اصلی الگوی چهارباغ زندگی در سه قالب مخاطب، کارکرد اصلی و چشم‌انداز آن تدوین شده است.

مدیر پروژه چهارباغ عباسی با بیان اینکه به‌طور معمول پیوست فرهنگی پس از انجام یک کار یا اجرای پروژه شاهد هستیم در صورتی که این روند باید بالعکس باشد، خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی و اجتماعی به دنبال تدوین سند پیوست فرهنگی و پس‌نگر و اجرایی کردن مباحث فرهنگی و اجتماعی چهارباغ هستیم.

وی اظهار کرد: استفاده بیشتر از محوطه پشت بدنه شرقی فضای پارک شهید رجایی به عنوان یکی از مکان‌های بی‌دفاع شهری با اولویت فعال‌سازی و بهره‌گیری از عناصر و منابع انسانی شاخص هنری، تجاری، فرهنگی و طبیعی با مشارکت مردم در دستور کار است.

سمیعی گفت: اولویت‌سنجی با هنرهای خاص و هویت برخی ابنیه، استفاده بهینه از محوطه طبیعی چهارباغ و رویدادسازی بومی در این محور مورد توجه قرار گرفته است و طراحی مجموعه‌ای از المان‌ها، نمادها و تزیین‌های شهری با هدف بازنمایی روایت‌های اصیل و جذاب چهارباغ تعریف شده است.

وی با تاکید بر شناسایی دقیق مکان‌های بی‌دفاع شهری چهارباغ با هدف رفع موانع کالبدی آن، گفت: تقویت بستر سازمانی و حاکمیت مقابله با جرایم سازمان یافته همچون تکدی‌گری و سرقت با مشارکت کسبه و ساکنان این محدوده با همکاری دستگاه‌های مربوطه و هم‌افزایی انجام خواهد شد.

کد خبر 589514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.