برقراری ارتباط شهروندان با سامانه سوت‌زنی از طریق شماره ۳۸۹۰

مسئول حراست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: جهت سهولت دسترسی شهروندان به سامانه سوت‌زنی، تلفن چهاررقمی ۳۸۹۰ در سازمان فاوا راه‌اندازی شده است و با قابلیت پاسخگویی و ضبط مکالمات ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی است.

سیدابوالقاسم قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی به منظور ارائه خدمات شایسته به شهروندان و ارتقای سلامت اداری راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: سوت‌زنی به معنای افشاگری فساد در نهادهای گوناگون، به‌ویژه در سطح محلی کاربرد بسیاری دارد و به نهادهای ناظر در زمینه پیشگیری یا مقابله با فساد کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سوت‌زنی دارای اصولی است که جهت مؤثر واقع شدن، باید رعایت شود، ادامه داد: اینکه شکایات به‌صورت ناشناس مطرح شود، امری حیاتی است و سازمان دریافت‌کننده شکایات باید در این زمینه رازدار باشد، مگر اینکه فرد افشاگر به‌صورت کتبی خلاف این امر را بخواهد.

مسئول حراست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هر چند ارائه گزارش‌ها به‌صورت ناشناس، پیگیری و بررسی شکایات را دشوار می‌کند، اما از فرد افشاگر در برابر اقدامات تلافی‌جویانه محافظت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با دستور شهردار اصفهان و تاکید مدیرکل حراست شهرداری، سامانه سوت‌زنی با اولویت بالا در سازمان فاوا اجرایی شد و ابتدا این امکان در سامانه my.isfahan.ir فراهم شد که دو اصل محرمانه بودن هویت سوت‌زن و اطلاعات وارد شده، سرلوحه کار قرار گیرد و به شهروندان نیز این اطمینان داده شد که تخلفات اعلامی از سوی آنها و همچنین هویت آنها محرمانه خواهد بود.

قوامی با بیان اینکه جهت سهولت شهروندان تلفن چهاررقمی ۳۸۹۰ در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است و با قابلیت پاسخگویی و ضبط مکالمات ۲۴ ساعته در حال خدمت‌رسانی است، افزود: سامانه سوت‌زنی با سامانه ۱۳۷ متفاوت است، زیرا در سامانه سوت‌زنی تخلفات احتمالی گزارش می‌شود، اما در سامانه ۱۳۷ تمام امور شهروندان در حوزه مدیریت شهری قابل گزارش و پیگیری است.

کد خبر 589479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.