به جوانان فرصت می‌دهیم/ در فصل پیش رو مدعیان قهرمانی زیادی داریم

"فوتسال در فدراسیون فوتبال کمیته مهمی است و در مسابقات آسیایی حرف برای گفتن داریم و برای مردم کشورمان شادی‌آور هستیم؛ باید به فوتسال به اندازه افتخاراتش اهمیت داده شود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کشاورز سابقه بازی‌های درخشان و خوبی در تیم فوتسال گیتی پسند را دارد بعد از خداحافظی از فوتسال دوباره در سمت سرمربی به این تیم بازگشت. کشاورز در نخستین تجربه خود روی نیمکت گیتی پسند توانست این تیم را به مقام قهرمانی برساند. این مربی بعد از پایان لیگ شروع به برطرف کردن نقاط ضعف تیمش کرد تا برای بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا آماده شوند، اما این رقابت‌ها بازهم لغو شد.

تیم فوتسال گیتی پسند در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتسال در بازی افتتاحیه لیگ مقابل تیم سفیر گفتمان قرار گرفت و با ۹ گل این تیم را شکست داد، در این رابطه گفت و گویی با «محمد کشاورز» داشته‌ایم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید:

تمرینات پیش فصل چطور بود؟

تمریناتمان را از اول خرداد ماه شروع کردیم، سه هفته نخست را در اصفهان بودیم، بعد از آن یک هفته اردو در اردبیل داشتیم و شرایط خوبی را پیش از شروع لیگ طی کردیم.

بازیکنان خوبی جذب کردید، معیارتان برای خرید بازیکن چه بود؟

ابتدا از بازیکنانی که سال گذشته در تیم حضور داشتند تشکر می‌کنم، امسال در پست‌هایی که نیاز داشتیم بازیکن جذب کردیم و نقل و انتقالات شلوغی نداشتیم.

به نظر می‌رسید تا زمانی جذب بازیکنی که داشتید بر مبنای حضور در مسابقات آسیایی بود، لغو این رقابت‌ها چه آثار منفی دارد؟

لغو مسابقات جام باشگاه‌های آسیا باعث می‌شود انگیزه در تیم‌ها کم شود، زیرا تیم‌ها با قهرمانی در لیگ برتر می‌خواهند به رقابت‌های آسیایی برسند. حضور در آسیا به فوتسال ما کمک می‌کند، امیدوارم دیگر این اتفاق رخ ندهد.

فکر می‌کنید با انحلال تیم فوتسال سپاهان چقدر جوانان اصفهانی دلسرد شدند؟

فوتسال اصفهان می‌توانست از پتانسیل سپاهان استفاده کند، اصفهان شهری است که پتانسیل حضور دو تیم در لیگ برتر را دارد. حضور سپاهان در لیگ برتر فوتسال به این رشته در اصفهان و کشور کمک می‌کرد.

مسعود یوسف بازیکن جوان اصفهانی است که سال گذشته با اعتمادی که شما به او کردید توانست توانایی خود را نشان دهد، به عنوان مربی گیتی پسند چند بازیکن جوان دیگر می‌توانید به فوتسال ما معرفی کنید؟

در گیتی پسند به جوانان اهمیت می‌دهیم چراکه خواسته ما رشد جوانان و شکوفایی استعدادها است، سال گذشته بهزاد رسولی که تنها ۱۹ سال داشت را در چند بازی به عنوان دروازه‌بان قرار دادیم و به مسعود یوسف نیز فرصت داده شد و البته پر تلاش کار کرد. باشگاه گیتی پسند قطعاً به جوانان فضا می‌دهد.

امسال گیتی پسند بازیکنان خوبی دارد، آیا این موضوع باعث می‌شود بازیکنان بهتر کار کنند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرند؟

من و همکارانم در گیتی پسند تلاش می‌کنیم رقابت سالم و انگیزه بین بازیکنان ایجاد کنیم تا با تمام توان بازی کنند و در یک شرایط ایده‌آل باشیم.

سال‌هایی که در گیتی‌پسند بازی می‌کردید تماشاگران در سالن حضور داشتند، اما فصل گذشته به عنوان مربی بدون حضور هواداران در سالن پیروزی قهرمان شدید، امسال در بازی اول تماشاگران در سالن حضور داشتند و به نظر می‌رسد این موضوع ادامه دار است، نظر شما چیست؟

خوشحالم هستم که این اتفاق افتاد، سالن بدون تماشاگر جذاب و دلچسب نیست. تماشاگران با تشویق خود به بازیکنان انگیزه می‌دهند و امیدواریم حمایت کنند.

فصل گذشته لیگ از حالت دو قطبی بین گیتی پسند و مس سونگون خارج شده بود، به نظر شما امسال هم همینطور است؟

بله امسال مدعی زیاد داریم، مس سونگون یک رقیب سنتی است، کراپ شرایط خوبی دارد و مقاومت همیشه تیم خوبی است و از تیم‌هایی که از لیگ یک آمدند نمی‌توان غافل شد.

این روزها صحبت‌های زیادی پیرامون انتخاب ریاست جدید فدراسیون می‌شود. انتظار شما از شخصی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود، چیست؟

توقع دارم که به فوتسال بها دهد، فوتسال در فدراسیون فوتبال کمیته مهمی است و در مسابقات آسیایی حرف برای گفتن داریم و برای مردم کشورمان شادی‌آور هستیم. باید به فوتسال به اندازه افتخاراتش اهمیت داده شود.

بازی تیم شما در هفته اول با سفیر گفتمان چطور بود؟

برای شروع لیگ عملکرد خوبی داشتیم و با یک بازی هماهنگ و برتر تیم خوب سفیر گفتمان را شکست دادیم.

کد خبر 589440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.