۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
اجرای طرح جاده سلامت شلمزار

سرپرست شهرداری شلمزار گفت: اجرای طرح جاده سلامت در بافت فرسوده پیش‌بینی شده و نیازمند تأمین اعتبار است. این جاده در مسیر حمام تاریخی و دریاچه شهر قرار دارد.

محسن نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۹۸ طرح بافت فرسوده شهر شلمزار توسط یک شرکت خصوصی آماده شده است.

وی افزود: افرادی که در محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند، از طریق نامه‌نگاری با مسکن و شهرسازی، شرکت‌های خصوصی و نظام مهندسی برای صدور پروانه ساختمان و مشاعات ساختمان اقدام می‌کنند.

سرپرست شهرداری شلمزار خاطرنشان کرد: فضای بافت فرسوده شهر حدود شش هکتار است که در جنوب شهر در منطقه قدیمی شلمزار قرار دارد؛ شهرداری در راستای رشد این محدوده، اصلاح و روشنایی معابر، جدول‌بندی و تفکیک پلاک اراضی مسکونی را انجام داده است، اما درمجموع به دلیل نبود اعتبارات، موفق به انجام اقدامات بیشتر در این قسمت نشدیم.

نجفی تصریح کرد: اجرای طرح جاده سلامت در بافت فرسوده پیش‌بینی شده و نیازمند تأمین اعتبار است. این جاده در مسیر یک حمام تاریخی و دریاچه شهر شلمزار قرار دارد.

وی با بیان اینکه شلمزار کاربری فرهنگی ندارد و تنها یک فرهنگسرا در شمال شهر قرار دارد که هنوز تکمیل نشده است، گفت: هسته اصلی شهرها بافت فرسوده است؛ ریشه‌ها، فرهنگ‌ها و اصالت‌ها از همین مناطق نشئت گرفته است.

شهردار شلمزار تاکید کرد: بافت‌های فرسوده از آن جهت منطقه کم‌ارزش از نظر مالی محسوب می‌شود که به گسترش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود؛ این محلات باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 589429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.