بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند/هیدج شهر بدون مانع

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: کودکان کار در زنجان همگی دارای خانواده هستند و شهروندان در صورت مشاهده کودک کارتن‌خواب با سامانه ۱۲۳ تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلمان حسینی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر هشت درصد خانوار استان زنجان تحت پوشش بهزیستی (بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۲۷ خانوار) هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۱ خانوار مستمری‌بگیر هستند.

وی درخصوص واگذاری مسکن به مددجویان، افزود: بهزیستی در کنار تأمین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات مناسب و با استفاده از منابع دولتی، همچنین استفاده از ظرفیت خیران نسبت به تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در سال گذشته نیز ۱۴۹ واحد مسکن و در سه ماهه اول سال جاری ۲۲ واحد به مددجویان تحت پوشش واجد شرایط واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی اشتغال جامعه هدف خود را تسهیل می‌کند، افزود: در سال گذشته ۶۷۵ مورد و در سه ماهه اول سال جاری نیز ۱۳۹ شغل برای مددجویان این سازمان ایجاد شده است.

حسینی درخصوص پرداخت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، اظهار کرد: طی سال گذشته به یک هزار و ۱۰ نفر مبلغ هفت میلیارد تومان سهم بیمه پرداخت شد و برای ۳۰ نفر از مددجویان نیز پرداختی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان از جهت جبران کارایی معلولان پرداخت شد.

بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند/هیدج شهر بدون مانع

واگذاری ۲۲ وظیفه بهزیستی به مراکز مثبت زندگی

وی با بیان اینکه با تأسیس مراکز مثبت زندگی بخشی از خدمات بهزیستی به محل زندگی مددجویان انتقال یافته است، افزود: ۲۲ وظیفه بهزیستی به این مراکز واگذار شده است و چون این مراکز در محل سکونت مددجویان بهزیستی هستند، مددجو به راحتی می‌تواند از خدمات بهزیستی در همسایگی خود بهره‌مند شود که درحال‌حاضر ۳۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: درخصوص غربالگری تنبلی چشم در سه ماهه اول دو هزار و ۲۶۸ مورد غربالگری در ۳۶ پایگاه ثابت و سیار صورت گرفته است. که این میزان در سال گذشته در حدود ۴۲ هزار و ۲۵۲ کودک بوده است. همچنین در زمینه غربالگری شنوایی نوزادان در سه ماهه اول بالغ بر دو هزار و ۳۵۵ نوزاد بوده است که در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۳۵ مورد بوده است.

وی ادامه داد: درخصوص مشاوره ژنتیک نیز در سه ماهه اول سال به تعداد ۱۵۲ مورد مشاوره صورت گرفته است که این رقم در سال گذشته ۷۲۶ مورد بوده است به طوری که در سال ۱۴۰۰ طرح رصد معلولیت‌ها با حجم نمونه ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در استان اجرا شد.

حسینی با اشاره به اینکه ۳۱ دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیردولتی در سطح استان فعال است، افزود: ۱۳ مرکز به صورت تخصصی در زمینه‌های خانواده، کودکان با نیازهای ویژه تحصیلی-تربیتی، کودک و نوجوان خدمات ارائه می‌کنند که در سه ماهه اول چهار هزار و ۶۱۰ نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خط مشاوره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده ارائه خدمات مشاوره است، افزود: در سه ماهه اول سه هزار و ۲۱۸ تماس موفق برقرار شده است. که این رقم در سال گذشته نزدیک به ۱۶ هزار بوده است.

غربالگری اضطراب بیش از ۱۵۰۰ کودک

مدیرکل بهزیستی استان زنجان درخصوص غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال که از سال گذشته تاکنون برگزار می‌شد، اظهار کرد: هزار و ۵۵۴ کودک در این طرح غربالگری شدند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۲۵۷۱ نفر از افراد دارای سوءمصرف مواد مخدر از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و باز توانی و ۱۱ مرکز درمان تخت نظارت خدمات دریافت کردند، گفت: این میزان طی سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر بود.

حسینی با اشاره به اجرای طرح مدیریت مورد برای توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادان بی‌بضاعت در استان زنجان تصریح کرد: در سال گذشته ۹۱ نفر و در سه ماهه اول سال جاری نیز ۱۲۵ نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد پذیرش متقاضیان طرح طلاق (سامانه تصمیم) افزود: در سه ماهه سال جاری بالغ بر ۹۳۷ مورد به این سامانه رجوع کردند که میزان سازش آن‌ها ۷.۲۹ درصد است.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد پذیرش متقاضیان طرح طلاق در سال گذشته سه هزار و ۸۹۸ مورد بوده است، ادامه داد: از این میزان بالغ بر ۱۸.۱۷ درصد منجربه سازش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه توان‌بخشی مجموع ۷۰ مرکز غیردولتی در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهد، افزود: تعداد مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی و روزانه یک هزار و ۶۹۸ نفر است.

بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند/هیدج شهر بدون مانع

بهزیستی در پیگیری مناسب‌سازی شهری در رده استان‌های برتر قرار دارد

حسینی تعداد خدمات گیرندگان از مراکز غیردولتی بهزیستی در سه ماهه اول سال را ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر ذکر کرد و تعداد مددجویان معلول بهره‌مند از وسیله کمک توان‌بخشی در سه ماهه اول سال را ۱۹۱ نفر عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی در پیگیری مناسب‌سازی شهری و اماکن عمومی در رده یکی از استان‌های برتر قرار دارد، اظهار کرد: در شاخص‌های ارزیابی مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری در جشنواره شهید رجایی یکی از بزرگترین موفقیت‌های ستاد مناسب‌سازی بوده است.

حسینی با اشاره به حمایت از زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان زنجان گفت: درحال‌حاضر تعداد پنج هزار و ۵۵۶ پرونده فعال مددکاری در این خصوص وجود دارد که تعداد خانوار توانمند شده طی سه ماهه اول سال ۷۱ مورد بوده است که این میزان در سال گذشته ۳۰۴ خانوار بوده است.

وی با بیان اینکه مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کند، افزود: تعداد مراکز آسیب‌های اجتماعی پنج مرکز و تعداد مراکز فوریت‌های اجتماعی ۱۱ مرکز است.

این مسئول با بیان اینکه خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس‌های عمومی و مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: تعداد خدمات گیرندگان مراکز فوریت‌های اجتماعی در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۷۴۷ مورد بوده است که این رقم در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار و ۷۴ مورد گزارش شده است.

بیش از ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند/هیدج شهر بدون مانع

هیدج؛ شهر بدون مانع

وی از شهر هیدج به عنوان شهر بدون مانع یاد کرد و گفت: اعتبارات خوبی در ستاد مناسب‌سازی به این امر اختصاص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کودکان کار در زنجان همگی دارای خانواده هستند، گفت: در استان زنجان کودک خیابانی به اندازه‌ای که در سایر استان‌ها مشاهده می‌شود، نداریم.

حسینی تاکید کرد: در زنجان کودک کارتن‌خواب نداریم و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

کد خبر 589425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.