یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در شهر کاشته می‌شود

شهردار میناب با بیان اینکه یک هزار نهال انبه و گل یاسمین در شهر کاشته می‌شود، گفت: نهال‌ها سفارش داده شده، در حال تولید است و مهرماه سال جاری در بلوارها و پارک‌های سطح شهر کاشته می‌شود.

حبیب‌الله سهرابی میناب در حاشیه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک ملت مرکز کاشت انبه شهرستان خواهد شد. نزدیک ۴۰ تا ۵۰ نوع نهال انبه شناسنامه‌دار در این محل کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای‌با دانشگاه هرمزگان در این خصوص منعقد شده تا مشاوره‌های علمی لازم را برای حفظ و نگهداری نهال‌ها در اختیار ما قرار دهد، افزود: هشتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با همکاری خودجوش مردم میناب برگزار شده است و شهرداری و شورای شهر مسئول کمیته پشتیبانی این جشنواره هستند.

شهردار میناب خاطرنشان کرد: رویکرد جشنواره با توجه به شعار سال "توسعه اقتصادی" است. از همین با همکاری جهاد کشاورزی، کمیته امداد و اداره کار غرفه‌هایی را راه اندازی کردیم تا مراکز تولیدی بتوانند محصولاتشان را معرفی کنند.

سهرابی با بیان اینکه اکثر غرفه‌داران بانوان سرپرست خانوار هستند، تاکید کرد: هدف ما این است توانایی‌ها و تولیدات این افراد را به گردشگران معرفی کنیم تا رونقی در کسب و کار آنها اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در شهرستان میناب طی ماه‌های مختلف آئین‌های سنتی متفاوتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ماندگاری این مراسم به مردمی بودن آنها است، شاهد استقبال پرشور مردم هستیم.

شهردار میناب با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل مینای به زودی راه‌اندازی می‌شود. گفت: قصد داریم آئین سنتی میناب را مستندسازی کنیم. به زودی شهرداری کتابچه‌ای از اقداماتی که در این راستا انجام شده است، منتشر خواهد کرد.

سهرابی با بیان اینکه همچنان پیگیر ثبت ملی این جشنواره هستیم، افزود: ایجاد شادی و نشاط جمعی یکی از اهداف برپایی این جشنواره است. مردم در رده‌های سنی مختلف و به صورت خانوادگی برای شناساندن آئین سنتی به فرزندانشان و گرامی‌داشت آنها به خوبی از این مراسم استقبال می‌کنند.

کد خبر 589419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.