آیا سرطان معده تاثیری بر پوست دارد؟

سرطان معده باعث بروز نوعی اختلال پوستی نادر می‌شود به طوری که فرد مبتلا متوجه برآمدگی‌های کوچک روی پوست، تورم و پوسته پوسته شدن پوست بدن به ویژه در قسمت صورت می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان معده به دلیل رشد کنترل نشده سلول‌های غیرطبیعی در پوشش داخلی معده رخ می‌دهد، سرطان با توجه به نوع آن و نوع سلول یا اندام آسیب دیده پدیدار می‌شود. سرطان معده به ندرت در مراحل اولیه علائم هشداردهنده ایجاد می‌کند، علائم این بیماری ممکن است مبهم یا نامشخص باشد.

تأثیر سرطان معده بر پوست بدن

سرطان معده باعث بروز نوعی اختلال پوستی نادر می‌شود به طوری که فرد مبتلا متوجه برآمدگی‌های کوچک روی پوست، تورم و پوسته پوسته شدن پوست بدن، به ویژه در قسمت صورت می‌شود، این علائم ممکن است با خارش پوست نیز همراه باشد. سرطان معده ممکن است علاوه بر پوست، بر مخاط، زائده‌های پوستی و غدد لنفاوی نیز تأثیر بگذارد.

دیگر علائم اولیه سرطان معده

نخستین علائم سرطان معده شامل کم اشتهایی، کاهش وزن ناگهانی، دل درد و تورم شکم می‌شود. فرد مبتلا به سرطان معده ممکن است دچار مشکلاتی مانند سوزش سر دل، سو هاضمه، حالت تهوع و استفراغ شود. همچنین، ممکن است فرد بیمار پس از خوردن مقدار کمی غذا، خیلی زود احساس سیری کند. هموگلوبین پایین خون نیز ممکن است یکی از علائم سرطان معده باشد.

نحوه گسترش سرطان معده

سرطان معده در طول سال‌ها به کندی ایجاد می‌شود، این بیماری با ایجاد تغییراتی در پوشش داخلی معده پدیدار می‌شود. این تغییرات به ندرت باعث بروز علائم می‌شود و اغلب در مراحل اولیه تشخیص داده نمی‌شود. علاوه بر این، سرطان معده با توجه به این که در کدام بخش از معده شروع شده است، می‌تواند منجر به بروز علائم و پیامدهای متفاوت شود.

عوامل خطر سرطان معده

بیشتر افراد مبتلا به سرطان معده معمولاً بالای ۶۰ سال سن دارند، یکی از عوامل خطر اصلی سرطان معده رژیم غذایی است. رژیم غذایی سرشار از غذاهای شور، دودی و ترش، رژیم غذایی کم میوه و سبزیجات می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان معده را افزایش می‌دهد. عوامل خطر سرطان معده شامل التهاب مداوم معده، جراحی معده یا سابقه بیماری است. بیماری رفلاکس معده، چاقی و سیگار کشیدن نیز می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان معده را افزایش دهد.

روش‌های پیشگیری از بروز سرطان معده

پیروی کردن از یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌های رنگارنگ و سبزیجات سبز خطر ابتلاء به سرطان معده را کاهش می‌دهد. همچنین، مصرف غلات کامل مانند نان غلات، ماکارونی و برنج در این زمینه بسیار مؤثر است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که پرهیز کردن از محصولات گوجه‌فرنگی و ترشی می‌تواند خطر بروز سرطان معده را افزایش می‌دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن خطر ابتلاء به این بیماری را کاهش می‌دهد، در صورتی که اضافه وزن دارید یا چاق هستید، حفظ وزن سالم بسیار مهم است. دوری کردن از سیگار نیز احتمال بروز سرطان معده را کاهش می‌دهد.

کد خبر 589391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.