سویه جدید ویروس کرونا در راه است

ویروس‌شناسان در انگلیس نگرانی خود را نسبت‌به شیوع سویه جدید کرونا به نام «قنطورس» ابراز کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس‌شناسان در انگلیس نگرانی خود را درباره پدیدار شدن زیرسویه دیگری از امیکرون ابراز کرده‌اند. این زیرسویه در هند به سرعت گسترش یافته و اکنون به انگلیس نیز رسیده است. زیرسویه BA.2.75 با نام «قنطورس» برای نخستین‌بار اوایل ماه مه در هند شناسایی شد، پس از آن موارد ابتلاء به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرد و ظاهراً سریع‌تر از زیرسویه مسری BA.5 که در هند نیز وجود دارد در حال گسترش است.

زیرسویه BA.2.75 همچنین در حدود ۱۰ کشور دیگر از جمله انگلیس، ایالات متحده، استرالیا، آلمان و کانادا شناسایی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در اروپا (ECDC) این زیرسویه را در تاریخ هفتم جولای به عنوان «زیرسویه تحت بررسی» معرفی کرده است. به نظر می‌رسد که قدرت انتقال این زیرسویه بسیار بالا بوده و ممکن است باعث بروز نوع شدید بیماری شود، البته شواهد موجود برای تأیید این ادعا کافی نیست.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز زیرسویه جدید امیکرون را تحت بررسی قرار داده؛ البته یکی از محققان این سازمان اعلام کرده است که هنوز نمونه‌های کافی برای ارزیابی شدت بیماری ناشی از آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که احتمال فرار زیرسویه قنطورس از آنتی‌بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا یا عفونت قبلی بیشتر است.

با توجه به اینکه حتی کووید خفیف می‌تواند باعث بروز خستگی شدید و علائم ماندگار شود، لازم است افراد اقدامات لازم را انجام دهند تا خطر ابتلاء به بیماری و انتقال آن به دیگران کاهش پیدا کند. توصیه شده است که افراد دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت و از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را رعایت و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند.

کد خبر 589387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.